12 βήματα για να γίνει κάποιος franchisee

Κατηγορία: Ενημέρωση & Άρθρα
Δημοσιεύτηκε: 01 Αυγούστου 2016
12 βήματα για να γίνει κάποιος franchisee

Υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που ακολουθούν όλες οι εταιρείες franchise, κατά τη διαδικασία ένταξης κάποιου νέου franchisee στους κόλπους τους. Τα πρώτα βήματα είναι συνήθως διερευνητικά (η κάθε πλευρά γνωρίζει την άλλη), στη συνέχεια πραγματοποιείται η αξιολόγηση της κάθε πλευράς, ενώ ακολουθεί η προσφορά του franchise και η υπογραφή της σύμβασης.

Η όλη διαδικασία ολοκληρώνεται με την αρχική εκπαίδευση του franchisee και τα εγκαίνια του καταστήματος.

Τα βασικά βήματα για έναν υποψήφιο franchisee είναι:

Βήμα 1: Συλλογή πληροφοριακού υλικού της εταιρείας, το οποίο μπορεί να ζητηθεί είτε με ένα απλό τηλεφώνημα είτε με την κατάθεση κάποιας αίτησης.

Βήμα 2: Το πληροφοριακό υλικό που έχει η κάθε εταιρεία, συνήθως συνοδεύεται από κάποιες φόρμες εκδήλωσης ενδιαφέροντος, τις οποίες πρέπει να συμπληρώσει και να αποστείλει ο franchisee στην εταιρεία. Σ’ αυτές ο franchisee θα πρέπει να συμπληρώσει κάποια προσωπικά του στοιχεία και φυσικά είναι απόρρητες.

Οι πληροφορίες θα αξιολογηθούν από τον franchisor προκειμένου να διαπιστώσει αν το προφίλ του υποψηφίου ταιριάζει στην επιχείρησή του.

Βήμα 3: Συνέντευξη/Παρουσίαση. Ένας αντιπρόσωπος της εταιρείας του franchisor ή η Εταιρεία Συμβούλων του, θα επικοινωνήσει με τον franchisee και θα προγραμματίσει μια συνέντευξη μαζί του είτε στα κεντρικά γραφεία του franchisor είτε στα γραφεία της Εταιρείας Συμβούλων. Κατά τη διάρκεια αυτής της επίσκεψης, θα πραγματοποιηθεί μια εκ βαθέων εισαγωγή του ενδιαφερομένου στην επιχείρηση, θα λάβεις τον ενημερωτικό φάκελο, θα συναντήσει τα στελέχη ή τους συνεργάτες του franchisor και θα διαπιστώσει αν πρόκειται για μια σοβαρή εταιρεία.

Βήμα 4: Αξιολόγηση. Ο Ενημερωτικός Φάκελος περιέχει πολύτιμες πληροφορίες που θα βοηθήσουν τον franchisee να κατανοήσει το σύστημα του franchisor.

Βήμα 5: Συνάντηση με υφιστάμενους franchisees. Μετά από την προσεκτική αξιολόγηση του Ενημερωτικού Φακέλου και την επίσκεψη στα Κεντρικά, ο franchisee μπορεί και πρέπει να συναντήσει υφιστάμενους franchisees του δικτύου για να αντλήσει όσο περισσότερες πληροφορίες.

Βήμα 6: Αξιολόγηση πληροφοριών. Ο franchisor και οι συνεργάτες του θα αξιολογήσουν τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος, τα οικονομικά στοιχεία και όλες τις πληροφορίες που έχει για τον franchisee. Μετά από αμφίδρομη συμφωνία περαιτέρω διαδικασιών, μπορεί να κανονιστεί δεύτερη ή και τρίτη συνάντηση εάν αυτό κριθεί απαραίτητο.

Βήμα 7: Τρίτη Συνάντηση. Σε αυτή τη συνάντηση, ο franchisee θα μάθει περισσότερες πληροφορίες για το concept και θα μπορέσει να λύσει κάθε απορία του.

Βήμα 8: Σύμβαση franchise. Αφού έχουν ολοκληρωθεί τα παραπάνω βήματα, ο franchisee έχει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση για να λάβει τη μεγάλη απόφαση και να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης franchise.

Βήμα 9: Σχεδιασμός. Αρχικά, ο franchisee θα λάβει όλη την πληροφόρηση σχετικά με τις διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθήσει μέχρι την έναρξη λειτουργίας του καταστήματός του. Αυτό συμπεριλαμβάνει προυπολογισμό, οικονομικό σχεδιασμό, επιλογή τοποθεσίας, παραγγελίες, κατασκευή καταστήματος κ.λπ.

Βήμα 10: Εκπαίδευση. Ο franchisee μαζί με το προσωπικό του, θα λάβουν πλήρη εκπαίδευση προκειμένου να είναι έτοιμοι να λειτουργήσουν άμεσα και χωρίς προβλήματα το νέο κατάστημα.

Βήμα 11: Στήσιμο Καταστήματος. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του καταστήματος πραγματοποιείται το στήσιμό του από την εταιρεία. Οι περισσότερες επιχειρήσεις franchise παραδίδουν το κατάστημα «με το κλειδί στο χέρι».

Βήμα 12: Όλα είναι έτοιμα και ξεκινά η λειτουργία του καταστήματος. Συνήθως, κάποιο στέλεχος από την μητρική εταιρεία παραβρίσκεται τις πρώτες μέρες λειτουργίας προκειμένου να βοηθήσει στην ομαλή λειτουργία.

Συμπέρασμα

Το πλεονέκτημα για κάποιον franchisee είναι ότι έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει τη δική του επιχείρηση, χωρίς όμως να είναι μόνος. Έχει το βασικό πλεονέκτημα της υποστήριξης του franchisor σε θέματα λειτουργίας, διοίκησης, προώθησης, σχεδιασμού, επιμόρφωσης, διαφήμισης, μάρκετινγκ, κατασκευής κ.λπ. Ως μέλος μιας αλυσίδας franchise, ο επιχειρηματίας μπορεί να πετύχει προσωπική ικανοποίηση και ως ιδιοκτήτης αλλά και ως μέλος μιας «οικογένειας», αποκομίζοντας προσωπική εξέλιξη και επιχειρηματική γνώση.