Στη διαδρομή του για το άνοιγμα και την επιτυχή λειτουργία του καταστήματός του, Overoll Croissanterie στην Πανόρμου, μας ξεναγεί ο κ. Διονύσης Παθιάκης, franchisee του δικτύου καταστημάτων της εταιρείας. Η πρότερη εμπειρία του ως διευθυντικού στελέχους σε πολυεθνική, αλλά και ένα προηγούμενο εγχείρημά του στον χώρο του franchising, στάθηκε πολύτιμος πλοηγός σε αυτό το καινούριο επαγγελματικό βήμα από μέρους του.
Κίνητρό του είναι η επιθυμία να «τρέχει» μια επιχείρηση με κέρδη που τον κρατά ενεργό, δραστήριο και σε εγρήγορση ως επαγγελματία, όπως εξίσου σημαντικό για τον ίδιο είναι και το να περιτριγυρίζεται από νέους συνεργάτες και συναδέλφους, μέσα σε πνεύμα αισιοδοξίας και δημιουργικότητας. Γι’ αυτό και το concept του Overoll Croissanterie προσέλκυσε την προσοχή του με την επιτυχία του, κέρδισε το ενδιαφέρον του με όλα τα χαρακτηριστικά του κι εντέλει την προτίμηση και την επιχειρηματική του πίστη.
Μας μιλά για τις πρώτες του αγωνίες και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε συνολικά στο επιχειρηματικό του εγχείρημα να ανοίξει ένα κατάστημα franchise Overoll Croissanterie στη νευραλγική περιοχή της Πανόρμου, καθώς και για τις προσδοκίες και τις προβλέψεις του, έστω για το εγγύς μέλλον, ενώ αναφέρεται και στην πολύτιμη και αγαστή συνεργασία με την The Franchise Co. Εστιάζει στην ποιότητα των προϊόντων της αλυσίδας που αποτελεί πλέον κρίκο της με το κατάστημά του, ενώ εξηγεί διεξοδικά τους λόγους που οδήγησαν στην αποδοχή του καταναλωτικού κοινού και τη θερμή του έως τώρα ανταπόκριση.
Ποιο ήταν το αρχικό έναυσμα, κύριε Παθιάκη, και η αφορμή για να ασχοληθείτε με το franchise;
Μετά από μια μακροχρόνια πορεία σαν διευθυντικό στέλεχος σε πολυεθνική εταιρία, ήθελα πολύ να κάνω μια επιχειρηματική κίνηση επενδύοντας στον τομέα της εστίασης. Σε προηγούμενη κίνησή μου, ανοίγοντας ένα ethnic street food, βρέθηκα εκτεθειμένος σε μια αγορά που δεν γνώριζα όλες τις δυσκολίες της. To αποτέλεσμα ήταν να κάνω λάθος επιλογές και συνεργασίες και να βρεθώ με οικονομική ζημιά. Έτσι στη νέα μου προσπάθεια έβαλα σαν στόχο να περιορίσω το επενδυτικό ρίσκο, και να κινηθώ στα πλαίσια και τις δυνατότητες που δίνει το σύστημα franchise.
Οπότε είχατε προηγούμενη εμπειρία…
Όπως σας ανέφερα, είχα μια πρόσφατη κακή εμπειρία στον χώρο της εστίασης, σε συνεργασία με ένα γνωστό ethnic street food brand, η οποία δεν έτυχε της ανάλογης υποστήριξης και με ζημίωσε οικονομικά. Με άλλα λόγια, έμαθα παθαίνοντας!
Πώς φτάσατε στην απόφαση να ανοίξετε ένα κατάστημα Overoll Croissanterie; Τι σας οδήγησε σε αυτό;
Αρχικά με εντυπωσίασε το concept στο σύνολο του: μεγάλη επιτυχία από την στιγμή που ξεκίνησε, προϊόντα υψηλής ποιότητας, ποιοτικό marketing, πρωτοπόρο και μοναδικό «talk of the town» concept, ιδιαίτερα επιτυχημένο – παίρνοντας για παράδειγμα τις ουρές που σχηματίζονται έξω από τα Overoll. Την τελική μου απόφαση την σφράγισαν το επιχειρηματικό σχέδιο, οι τρεις βραβευμένοι ζαχαροπλάστες που το σχεδίασαν και το έστησαν και οι επενδύσεις που είχαν ξεκινήσει να κάνουν για την ανάπτυξη του δικτύου τους.
Ποιες ήταν οι αρχικές σας αγωνίες και πώς σας στήριξε η εταιρεία;
Η επιλογή σημείου/καταστήματος και η στελέχωση, κυρίως του τμήματος παραγωγής. Η εταιρεία με στήριξε και στα δύο: Μου παρείχε μελετημένα εργαλεία αξιολόγησης των υποψήφιων καταστημάτων και, όσον αφορά το προσωπικό, με βοήθησε στην ανεύρεση ή/και την εκπαίδευση του.
Πώς επιλέξατε το σημείο του καταστήματος και με τι κριτήρια;
Εκτός από την χρήση των εργαλείων αξιολόγησης, το συγκεκριμένο κατάστημα ήταν ακριβώς στην περιοχή υψηλού ενδιαφέροντος, γωνιακό, ορατό από την μια είσοδο του σταθμού Μετρό της Πανόρμου, με υψηλή κίνηση κοινού, όλες τις ώρες και ημέρες.
Μίλησα με περαστικούς, έγινα πελάτης των καταστημάτων της γειτονιάς, και συζήτησα πολλές φορές με τους πελάτες μας.
Μέχρι στιγμής, ποια είναι η ανταπόκριση του κόσμου, πώς σας δέχτηκε η γειτονιά της Πανόρμου; Μια πολυσύχναστη περιοχή με πολλά επίσης καταστήματα… Πώς ξεχωρίσατε εσείς;
Η διαφορά μας εκτιμώ ότι οφείλεται σε δύο παράγοντες: Ο ένας είναι η ουσιαστική μου παρουσία στο κατάστημα, όλες τις ώρες και ημέρες λειτουργίας του. Μίλησα με περαστικούς, έγινα πελάτης των καταστημάτων της γειτονιάς, και συζήτησα πολλές φορές με τους πελάτες μας που επαναλαμβάνουν την επίσκεψή τους. Προσπάθησα να αναδείξω προς όλους την αληθινή αγάπη μου και τον σεβασμό μου στα υψηλής ποιότητας προϊόντα μας και νομίζω ότι αυτή η αλήθεια μου αξιολογήθηκε θετικά.
Ο άλλος είναι τα στελέχη του Overoll Πανόρμου: νέοι επαγγελματίες, με όρεξη και πολλά όνειρα, που βρήκαν έναν χώρο να εκφράσουν και να αναπτύξουν τις ποιοτικές παροχές υπηρεσιών τους. Με την κατάλληλη κατάρτιση, την συνεχή εκπαίδευση και με τις καλύτερες συνθήκες εργασίας που τους παρέχουμε, δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για μια συνεχή και επιτυχημένη πορεία. Αυτό γίνεται αντιληπτό από τους πελάτες μας και συμβάλει στο να ξεχωρίζουμε σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Όμως πρέπει να αναφερθώ και σε έναν εξίσου σημαντικό παράγοντα, που χωρίς αυτόν, οι προηγούμενοι δεν θα είχαν το ίδιο αποτέλεσμα. Και αυτός δεν είναι άλλος από το ίδιο το concept του Overoll!
Ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε; Τι έχετε παρατηρήσει ως προς τις συνήθειές του ή την καταναλωτική του συμπεριφορά;
Το κοινό είναι κάθε ηλικίας και οικονομικού προφίλ. Θέλουν να έχουν την ρουτίνα τους, όσον αφορά τη διατροφή τους και τον καφέ τους, αλλά και να απολαύσουν ένα όμορφο διάλειμμα στην καθημερινότητά τους, έστω και για μια σύντομη επίσκεψη στο κατάστημά μας. Φυσικά χρειάζεται η απαραίτητη δοκιμή, για όσους δεν μας ξέρουνε, μα μόλις αξιολογήσουν την υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας, αποδέχονται το πόσο τους κοστίζει σαν value for money και έρχονται ξανά και πιο συχνά.
Πώς αυτό επηρεάζει τη δική σας καθημερινή πρακτική, αλλά και την ευρύτερη επιχειρηματική στρατηγική σας;
Προσέχουμε σε κάθε λεπτομέρεια και ελέγχουμε ποιοτικά ένα ένα τα προϊόντα που θα βγουν στην βιτρίνα προς πώληση. Επίσης, κεράσματα σε ανάλογες αγορές. Στο ξεκίνημα έχω στελεχώσει το κάθε πόστο με πλήρεις ομάδες ώστε να ανταποκρίνεται στο μέγιστο των απαιτήσεων. Ο στόχος είναι να μετρήσω τα αποτελέσματα μόνο σε σχέση με την αγοραστική δύναμη της περιοχής, χωρίς να τα περιορίσω λόγω περικοπών στον αριθμό των υπαλλήλων της κάθε βάρδιας.
Στη The Franchise Co. αξιολόγησαν σωστά τα δικά μου «θέλω» και «μπορώ» και μου κάνανε μια κατάλληλη πρόταση για να επενδύσω.
Ποιες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε κυρίως;
Το κόστος ενοικίου. Οι χρόνοι κατασκευής μέχρι το άνοιγμα. Και, φυσικά η στελέχωση της ομάδας σε σχέση με την εποχή ανοίγματος του καταστήματος. Ήταν και είναι μεγάλη πρόκληση να βρίσκω στελέχη ικανά σε μια περίοδο που πολλά ταλέντα του χώρου έχουν κλείσει ήδη για την καλοκαιρινή σεζόν σε κάποιο τουριστικό προορισμό.
Ποιες είναι οι προσδοκίες και οι προβλέψεις σας για το μέλλον;
Ο στόχος μου είναι να έχω μια κερδοφόρα επιχείρηση που με γεμίζει χαρά και ενασχόληση. Θέλω να περιτριγυρίζομαι από νέους ελπιδοφόρους συναδέλφους και συνεργάτες που με γεμίζουν ζωντάνια και με κρατούν δραστήριο και μου δίνουν ιδέες για μεγαλύτερη ανάπτυξη. Θέλω να πετύχει αυτή η επένδυση μου και να με οδηγήσει αβίαστα να ανοίξω ακόμη ένα κατάστημα Overoll!
Μιας και αναφερθήκατε σε αυτό, πώς θα βλέπατε, λοιπόν, παρακάτω το ενδεχόμενο να επενδύσετε εκ νέου, και πάλι στο δίκτυο του Overoll Croissanterie;
Εδώ να μου επιτρέψετε να σας ζητήσω περισσότερο χρόνο και να επανέλθω με μια καλοζυγισμένη απάντηση. Η μικρή διάρκεια λειτουργίας του καταστήματος δεν μου δίνει μια πλήρη εικόνα, παρόλα αυτά, οι σκέψεις μου είναι ιδιαίτερα θετικές!
Η αποδοχή από τους καταναλωτές ανταμείβει τον επιχειρηματία.
Ποιες είναι οι δικές σας αγαπημένες γεύσεις από την ποικιλία που προσφέρει το Overoll Croissanterie;
Όλα είναι καταπληκτικά! Είμαι λάτρης των γλυκών και ιδιαίτερα της κρέμας και της καραμέλας, οπότε σίγουρα θα ξεχωρίσω τα κρουασάν βερύκοκο και cheesecake και τα ρολό βανίλια και ρολό καραμέλα!
Θα συστήνατε και σε άλλους την επένδυση αυτή; Για ποιους λόγους; Και τι θα λέγατε σε έναν καινούριο επιχειρηματία ως συμβουλή από τη δική σας μέχρι τώρα εμπειρία;
Σίγουρα ναι, θα την σύστηνα. Είναι μια επιχείρηση με υψηλή δυσκολία διαχείρισης, εξαρτώμενη κατά πολύ από την σωστή επιλογή και τίμια διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στελέχωσης της, με πολυπλοκότητα στη δομή λειτουργίας της. Είναι μια καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής κρουασάν, από την πρώτη ύλη μέχρι την συσκευασία και τη διάθεσή της στους καταναλωτές. Ένα μοναδικό προϊόν, που η ποιότητά του εξαρτάται από τις πρώτες ύλες, που πρέπει να είναι υψηλών προδιαγραφών μέχρι τον εξοπλισμό για την παραγωγή τους, που απαιτεί μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας και υψηλού κόστους επένδυσης. Η αποδοχή από τους καταναλωτές ανταμείβει τον επιχειρηματία και το αναμενόμενο αποτέλεσμα από άποψη κερδοφορίας είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο.
Μιλήστε μας λίγο για τη συνεργασία με την The Franchise Co. Πώς σας βοήθησε στο επιχειρηματικό σας εγχείρημα;
Αξιολόγησαν σωστά τα δικά μου «θέλω» και «μπορώ» και μου κάνανε μια κατάλληλη πρόταση για να επενδύσω. Στη συνέχεια ήταν συνεχώς στο πλάι μου. Με βοήθησαν να επιλέξω το κατάλληλο σημείο για το κατάστημα, με συμβούλεψαν σε κάθε μου απόφαση πριν κάνω κάποια κίνηση και προσάρμοσαν το επενδυτικό μοντέλο με βάση τα δεδομένα που καθορίζονταν από το σημείο του καταστήματος για να με βοηθήσουν να αποφασίσω με γνώμονα την κερδοφόρα διάρκεια της επένδυσής μου.