«Η Coffee Island είναι κοιτίδα γνώσης και αγάπης για τον καφέ»

Κατηγορία: Franchisees Success Stories
Δημοσιεύτηκε: 17 Μαΐου 2024
«Η Coffee Island είναι κοιτίδα γνώσης και αγάπης για τον καφέ»

Το «μαγαζί-γωνία» της Coffee Island στην Κολοκοτρώνη 23 στον Περισσό λειτουργεί η νεότατη Ολυμπία Βελούδου μαζί με τη δυναμική ομάδα της. Η Ολυμπία Βελούδου είναι Πτυχιούχος Διεθνών Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πάντειο. Έχει εργαστεί διεθνώς και σήμερα συνεχίζει το ταξίδι της στην επιχειρηματικότητα, ενώ παράλληλα συνεχίζει τις σπουδές της. Διευθύνει το Coffee Island στον Περισσό, μια οικογενειακή περιοχή όλων των ηλικιών, από τον Δεκέμβριο του 2019 και μάχεται με 11 εργαζόμενους, αντιμετωπίζοντας μεγάλο ανταγωνισμό. Η διαφορά τους είναι πως η νεανικότητα και η ενέργειά τους δίνει αληθινά χαμόγελα σε κάθε πελάτη τους και πως δεν επιβάλλονται εντολές στην ομάδα αλλά χτίζουν μαζί σεβασμό και εμπιστοσύνη.

Η Ολυμπία και οι επιχειρηματίες που παρουσιάζονται στη σειρά «Κάθε άνθρωπος και μια Ιστορία» της Coffee Island, είναι καλά παραδείγματα μικρομεσαίων επιχειρηματιών που εμπνέουν με τη δημιουργικότητα, την ανθεκτικότητα και το πάθος τους για καφέ. Υιοθέτει τις προσωπικές της αξίες στην επιχείρησή της και προσπαθεί πάντοτε να είναι πάνω από όλα δίκαιη, ειδικά απέναντι στην ομάδα της. Αναφέρει χαρακτηριστικά: «Όταν συμβαίνει κάτι, δεν βάζουμε φωνές, δεν μεταφέρουμε το άγχος μας, αλλά δίνουμε τίμιο και δίκαιο feedback. Αν είμαι δίκαιη, σημαίνει πως κάνω κάθε μέρα ό,τι καλύτερο γίνεται στο μαγαζί. Και αν είμαι δίκαιη, παρά τα πιθανά λάθη, η ομάδα μου θα έχει δυναμική, θα είναι σε ετοιμότητα. Χωρίς την ομάδα, δεν υπάρχει τίποτε».

Το καλύτερο μάθημα επιχειρηματικότητας που έχει πάρει, είναι πως «απαιτείται ψυχραιμία σε ό,τι κάνουμε και δεν πρέπει να πτοούμαστε, γιατί το επιχειρείν έχει διαρκώς ρίσκα και αναποδιές, όποτε αν έχουμε ψυχική υγεία και δεν τα παρατάμε, όλα θα τα πετύχουμε.»

Με ποιο (είδος) καφέ ξεκινάτε την ημέρα σας;

Με ένα Espresso freddo σκέτο, με την ιδιαίτερη γεύση του Single Estate «Colombia Dulima».

Τι σας έκανε να επιχειρήσετε και να επιλέξετε την Coffee Island;

Όλα ξεκίνησαν ως μια οικογενειακή ιδέα-συζήτηση που έπεσε στο κυριακάτικο τραπέζι και έγινε προσωπικός στόχος μου. Οι πρώτες σκέψεις αφορούσαν την ενίσχυση οικογενειακού εισοδήματος, αλλά κατάλαβα πως απόκτησα ένα σκοπό, το δρόμο να κάνω καριέρα. Η επιχειρηματικότητα με όλες τις δυσκολίες που έχει, καθημερινά με κάνει καλύτερη και για αυτό συνεχίζω να εκπαιδεύομαι. Η εταιρία είχε και έχει μια δυναμική διάσταση, πρωτοστατεί. Ο χαρακτήρας της μάρκας ταιριάζει σε εμένα και την ομάδα μου, και ήμουν καταναλωτής τους. Μου άρεσε το πάθος τους για τον καφέ. Από την αρχή, όταν γνωριστήκαμε, ένιωσα εμπιστοσύνη και μας εξηγήθηκαν όλα τα βήματα. Αποδείχτηκαν αξιόπιστοι και μέχρι σήμερα έχουμε ένα τρομερό support. Πολλές φορές όπου προβληματιστώ, αρκεί ένα τηλέφωνο για να λύσω κάθε πρόβλημα και να δανειστώ εμπειρία. Είναι κοιτίδα γνώσης, καινοτομίας, και αγάπης για τον καφέ. Το βιώνω καθημερινά και μάλιστα έχοντας ψάξει πολύ τον ανταγωνισμό. Μου αρέσει η μεγάλη βαρύτητα που δίνουν στον καφέ, σημαίνει πως τον αγαπάνε.

Πόσο και πώς έχει αλλάξει η αγορά καφεστίασης από τότε που ξεκινήσατε;

Η αγορά είναι εντελώς διαφορετική μέσα σε μόλις τρία χρόνια. Εκτός από τις αλλεπάλληλες κρίσεις που έχουμε περάσει, η αγορά άλλαξε καθοριστικά στην πανδημία. Ανέβηκε το ψηφιακό κανάλι. Κάθε καταναλωτής σκέφτεται τα έξοδά του. Πρέπει να κρατάμε πολύ ψηλά την ποιότητα, ο κόσμος το αναγνωρίζει και αυτός είναι ο μόνος τρόπος να αντέξει η επιχείρηση. Σχεδόν όλα ισοφαρίζουν με την εξυπηρέτηση, ή να ακούσουν οι άνθρωποι την καλημέρα σου, να πάρουν μια απάντηση πίσω. Η αγορά άλλαξε και εμάς: ανταποκρινόμαστε καλύτερα στον καταναλωτή, για να μην χάσουμε αυτά που έχουμε…αλλιώς, τίποτε δεν είναι δεδομένο.

Ποια είναι η συνταγή σας για να έχετε ανθεκτικότητα;

Η ανθεκτικότητα της επιχείρησης είναι συνδυασμός υπευθυνότητας του καταστήματος σε κάθε δυνατή λεπτομέρεια (ό,τι βλέπει ο καταναλωτής), μαζί με υψηλού επιπέδου ευρύτερες γνώσεις. Δεν γίνεται να αγνοείς τον ανταγωνισμό, να μην ξέρεις τι σε κάνει διαφορετικό. Στην παραγωγή, στον καφέ μας δηλαδή, η ποιότητα είναι το Α και Ω. Αν την χάσεις, χάθηκες. Δεν γίνεται να μην ξέρω τη συνταγή, να μην βλέπω τη θερμοκρασία γάλακτος, να μην ξέρω πόσο νερό και γιατί. Έχουμε δεκάδες παράγοντες για να διατηρούμε την ποιότητα. Αν το τελικό ρόφημα είναι καλό, τότε έχουμε πωλήσεις. Τέλος, η ανθεκτικότητα της επιχείρησης σημαίνει μηδέν συγκρούσεις στο προσωπικό και συνεχή διάλογο και βελτιώσεις που κάνει μαζί όλη η ομάδα.

coffee island περισσός

Με ποιες ενέργειες σας νιώθει ο καταναλωτής την εμπειρία Coffee Island;

Πριν ξεκινήσουμε, ήξερα ένα πράγμα καλά: ο barista πρέπει να ξέρει τον καφέ τέλεια και του καταναλωτή μας ακόμη καλύτερα. Με αυτή την αρχή εκπαιδεύουμε την ομάδα. Δεν λέμε απλά μια καλημέρα, αλλά δείχνουμε πως «είμαι εδώ για να σε εξυπηρετήσω σωστά». Για να έχεις μοναδική θέση στο μυαλό του καταναλωτή, πρέπει εσύ να δείξεις πως ξέρεις τι κάνει μοναδικό τον καφέ. Για παράδειγμα, όταν θέλουμε να προωθήσουμε ένα προϊόν, προτείνουμε στον καταναλωτή να δοκιμάσει δωρεάν ένα μικρό espresso για να εξοικειωθεί με τη γεύση. Τι έγινε, χάσαμε το κόστος ενός καφέ, αλλά κερδίσαμε ένα πελάτη που θα έλθει ξανά μέσα στην εβδομάδα.

Πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση στην αγορά του καφέ;

Όταν κάνεις εκπαίδευση, σημαίνει πως εξειδικεύεσαι στον κλάδο σου. Παλαιότερα η αγορά καφέ είχε τους παραδοσιακούς «μπουφετζήδες», σήμερα έχουμε τους επαγγελματίες barista. Η εκπαίδευσή τους βοηθά τον πελάτη μας να αποφασίσει, να μάθει, να πάρει κατεύθυνση καφέ και γεύσης. Όταν λέμε σε ένα καταναλωτή, αν γνωρίζει πως αυτό το χαρμάνι έχει την τάδε οξύτητα, τότε δημιουργείται εμπιστοσύνη και έτσι σου αποδίδουν την εικόνα «ειδικός». Είναι ωραίο το συναίσθημα για τον πελάτη.

Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;

Ψυχραιμία! Το επιχειρείν είναι γεμάτο μπόρες και μόνο μέσα από τις δυσκολίες, κάνοντας challenge τον εαυτό μας, γινόμαστε καλύτεροι. Επιχειρηματίας σημαίνει παίρνω σωστές αποφάσεις και για αυτές πρέπει να εμπιστεύομαι ειδικούς, συνεργάτες, την ομάδα μου.

Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;

Η συμβουλή μου, όπως σε κάθε δουλειά, είναι να μελετάει πολύ, να ενδιαφέρεται για αυτό που κάνει -δηλαδή να το ψάχνει- και να δοκιμάζει. Δείτε το απλό θέμα, αν δεν δοκιμάσεις εσύ τον πρώτο καφέ από τη μηχανή σου, πριν τον σερβίρεις, πως ξέρεις τι πουλάς;

Ποιες καλές πρακτικές εφαρμόσατε για περισσότερες πωλήσεις, που δημιουργούν παράλληλα πιστότητα;

Διοργανώσαμε events και parties πέραν των εγκαινίων. Κάναμε ένα πάρτι γνωριμίας -ανοιχτό στο κοινό- για τα κοκτέιλ μας μέσα από FB και είχε επιτυχία. Μας βοηθά η παρουσία μας στην πλατφόρμες παραγγελιών. Έχει λειτουργήσει θετικά και η διανομή φυλλαδίων. Γενικά μιλώντας, είμαστε διαρκώς ετοιμοπόλεμοι. Η προσωπική γνωριμία με κάθε καταναλωτή, η δοκιμή του προϊόντος, η σταθερή ποιότητα, και πολύ σημαντικό, η καθαριότητα. Φανταστείτε πόσο χαιρόμαστε όταν μας λένε, πως είμαστε ένα από τα πιο καθαρά μαγαζιά που έχουν δει.

Ο Περισσός είναι μια περιοχή-διαμάντι, γιατί ο κόσμος μας έχει αγκαλιάσει από την πρώτη στιγμή, έχει έρθει κοντά μας, όχι απλώς μας τιμά, αλλά κάνουμε κάθε μέρα όσα περισσότερα μπορούμε, για να τους το ανταποδώσουμε. Για αυτό πιστεύω, πως μετά από τόσα χρόνια προσπάθειας, έχουμε γίνει στέκι.

Πώς βοηθά τη μάρκα Coffee Island το Direct Trade με τις φάρμες καφέ;

Ο κόσμος νιώθει διαφορετικά, νιώθει οικειότητα όταν μαθαίνει πως τελικά ο παραγωγός από μια χώρα καφέ είναι τόσο κοντά του. Όσο θυμίζουμε στον καταναλωτή το ταξίδι του specialty coffee, τόσο νιώθει πως είναι ιδιαίτερος και εκείνος που πίνει ένα τόσο ιδιαίτερο καφέ.

Τι χρειάζεται να φροντίζει ένα κατάστημα λιανικής, για να μην δημιουργεί αρνητική εντύπωση;

Το Α και Ω είναι η Εξυπηρέτηση. Έπειτα είναι η καθαριότητα, η ταχύτητα και η αντίληψη – τεντωμένες κεραίες!

Τι θα λέγατε σε πολίτες για να μην πετούν τα πλαστικά μιας χρήσης;

Το λέω ήδη, δυστυχώς στα θέματα περιβάλλοντος, κάνουμε τόσο κακό όλοι μας που είναι σαν να σκάβουμε το δικό μας λάκκο.

Τι μπορεί να κάνει ο οργανισμός Coffee Island, προκειμένου να στηριχθεί η κοινωνία;

Κάθε επιχείρηση πρέπει να στηρίζει ανθρώπους με προβλήματα. Δεύτερον, ήρθε η εποχή να καταπολεμήσουμε τις διακρίσεις, δηλαδή όσο μεγάλη είναι η διαφορετικότητα των καφέδων μας, τόσο πρέπει να δείξουμε συμβολικά πως αγκαλιάζουμε όλους τους ανθρώπους. Τέλος, θα ήθελα οι εργαζόμενοί μας να είναι εθελοντές τοπικών καλών σκοπών, να δείχνουμε πως είμαστε πραγματικοί πολίτες των τοπικών κοινωνιών που ζούμε και δουλεύουμε.

Τι κάνετε για αποσυμπίεση και ευεξία στο τέλος της ημέρας;

Αθλούμαι διαρκώς με TRX ιμάντες, γιατί το σωματικό βάρος είναι η καλύτερη άσκηση χωρίς τραυματισμούς. Το ομολογώ, και Netflix!

coffee island κάθε συνεργάτης και μια ιστορία

Κάθε καφές και μια ιστορία!

Η συνεργασία με την Coffee Island, βασίζεται στο δίκαιο επιχειρείν. Το σύστημα Δικαιόχρησης, είναι δομημένο ώστε να παρέχει μια υγιή εμπορικά συνεργασία απαλλαγμένη από οικονομικές δεσμεύσεις (royalties) αλλά και απαιτήσεις ως προς τον όγκο παραγγελιών, ενώ αναβαθμίζονται συνεχώς οι υπηρεσίες, τα προϊόντα και η υποστήριξη προς το δίκτυό της. Παράλληλα, επενδύει συνεχώς στην αναβάθμιση των ιδιόκτητων μονάδων επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης, για την κάλυψη των αναγκών του δικτύου της.

Υποστηρίζει την άμεση συνεργασία (Direct Trade) με παραγωγούς ή συνεταιρισμούς στις χώρες παραγωγής καφέ, έχοντας καταφέρει να δημιουργήσει συνεργασίες εμπιστοσύνης και μακροχρόνιες βιώσιμες συμφωνίες εξασφαλίζοντας προϊόντα υψηλής και μοναδικής ποιότητας. Παράλληλα, διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης, στην Πάτρα, όπου επεξεργάζονται και καβουρδίζονται 1400 τόνοι καφέ τον χρόνο.

Αναγνωρίζεται ως η καλύτερη αλυσίδα καφέ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (Allegra European Awards – 2016,2018,2019,2022) και είναι η Νο7 μάρκα σε ρυθμό ανάπτυξης και μέγεθος δικτύου στην Ευρώπη (Food Service Europe & Middle East 2023). Αποστολή της είναι να προσφέρει καθημερινά μια ποιοτική εμπειρία σε όλους τους λάτρεις του καφέ, διδάσκοντάς τους τα μυστικά του, χωρίς να είναι ακριβός και απρόσιτος.

Μάθε περισσότερα για αυτό το franchise

COFFEE ISLAND