To σύστημα franchise McDonald’s, κατέκτησε το βραβείο Foreign Franchisor of the Year στα THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS 2022, αποδεικνύει ότι με τις σωστά σχεδιασμένες στρατηγικές και δράσεις ένα διεθνές brand μπορεί να φτάσει την επιτυχία επαναπροσδιορίζοντας το ανταγωνιστικό πεδίο, προσφέροντας παράλληλα νέες λύσεις, ποιοτικά επιχειρηματικά μοντέλα και ευκαιρίες υψηλής κερδοφορίας και αποδοτικότητας.
Η Simona Mancinelli , Managing Director της Premier Capital Ελλάς μίλησε στο FRANCHISE SUCCESS για την βράβευση της εταιρείας καθώς και για πρακτικές και στρατηγικές που ακολουθεί.
H McDonald’s, έχει κατακτήσει μια ηγετική θέση στον χώρο, εφαρμόζοντας μια ολοκληρωμένη στρατηγική διείσδυσης στην ελληνική αγορά. Ποια είναι τα βασικά στοιχεία αυτής της στρατηγικής;
Έχουμε παρουσία στην ελληνική αγορά εδώ και 11 χρόνια, και παρά τον έντονο ανταγωνισμό από εγχώρια και διεθνή brand καθώς και το συνεχιζόμενα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, τα αποτελέσματά μας βελτιώνονται χρόνο με το χρόνο και το μερίδιο αγοράς μας διευρύνεται συνεχώς.
Το brand μας στηρίζεται στην ευκολία / “convenience”, και συνεχίζουμε να επενδύουμε στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών μέσα από τις υπηρεσίες McDrive και McDelivery. Αυτή την στιγμή λειτουργούμε 27 εστιατόρια, εκ των οποίων τα 18 διαθέτουν McDrive και εξακολουθούμε να επεκτείνουμε την υπηρεσία McDelivery για να προσεγγίσουμε περισσότερους καταναλωτές στην τοποθεσία προτίμησής τους.
Δραστηριοποιήστε σαν master franchisee σε διαφορετικές χώρες. Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες κατά τη γνώμη σας στην Ελληνική αγορά;
Όλες οι αγορές αντιμετωπίζουν προκλήσεις. Στην Ελλάδα είχαν παρουσιαστεί πολλές, ιδίως την τελευταία δεκαετία της ύφεσης, γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή και επιμονή. Η επιχειρηματική ανάπτυξη είναι περίπλοκη καθώς περιλαμβάνει σειρά διαδικασιών, αλλά και προσεκτικό σχεδιασμό.
Η McDonald’s είναι ένα παγκόσμιο brand αλλά παράλληλα αποδέχεται τον τοπικό χαρακτήρα καθώς λειτουργεί σε τοπικές κοινότητες. Επομένως είναι ουσιαστικό να είναι κοντά στις κοινότητες όπου λειτουργεί ώστε να ανταποκρίνεται στις τοπικές ανάγκες και να ενσωματώνει την τοπική κουλτούρα.
Πόσο έχει επηρεάσει η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών το επιχειρηματικό μοντέλο των McDonald’s;
Στη McDonald’s ενσωματώνουμε τις νέες τεχνολογίες και αξιοποιούμε τις ψηφιακές καινοτομίες για να προσφέρουμε υπέροχες εμπειρίες στους επισκέπτες μας.
Βασικός πυλώνας του επενδυτικού μας σχεδίου είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός μέσα από το πιο πρόσφατο μοντέλο υπηρεσιών του brand “Experience of the Future”, το οποίο προσφέρει μια ακόμη πιο άνετη, προσωποποιημένη και διασκεδαστική επίσκεψη. Περιλαμβάνει τα καινοτόμα υψηλής λειτουργικότητας μηχανήματα αυτόματης παραγγελίας (self-ordering kiosks), την υπηρεσία εξυπηρέτησης στο τραπέζι (table service) με υπέρυθρη τεχνολογία εντοπισμού του πελάτη (infra-red customer location technology), ψηφιακά menu boards, για καλύτερη εξυπηρέτηση εντός του εστιατορίου.
Μέσω της ψηφιακής καινοτομίας συνεχίζουμε να αλληλεπιδρούμε με τους πελάτες μας μέσα από το McDonald’s App. Η εφαρμογή για κινητά είναι διασκεδαστική και εύκολη στην χρήση και καταγράφει συνεχώς αύξηση τόσο στον αριθμό εγγεγραμμένων χρηστών όσο και στις δυνατότητες που προσφέρουν ευκολία, επιβράβευση, αξία και ψυχαγωγία στους επισκέπτες μας.
Μέσω της ψηφιοποίησης θέλουμε να επαναπροσδιορίσουμε και να εκσυγχρονίσουμε την επαφή με τους πελάτες μας έτσι ώστε να ταιριάζει στον τρόπο ζωής τους. Με τις υπηρεσίες McDrive και McDelivery επεκτείνουμε την εμπειρία McDonald’s και προσεγγίζουμε τους πελάτες μας με τρόπο που τους εξυπηρετεί ή στο χώρο της επιλογής τους. Το McDonald’s Drive Thru λειτουργεί 24/7 και προσφέρει γρήγορη και φιλική εξυπηρέτηση.