Πολλοί, λανθασμένα θεωρούν πως οι γυναίκες δεν είναι αρκετά ικανές, ώστε να εισχωρήσουν στην αγορά, με την απόκτηση ενός franchise. Ήρθε η ώρα να διαψευσθούν οι μύθοι που θέλουν το «ωραίο» φύλο, ανάξιο να επενδύσει σε ένα franchise concept.
Οι γυναίκες δεν ρισκάρουν όσο οι άνδρες
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της NatWest, το 12% των γυναικών επιθυμεί να επενδύσει σε ένα franchise, ενώ το ποσοστό των ανδρών ανέρχεται στο 16%. Επιπλέον, το 58% των γυναικών δήλωσε πως ο φόβος της αποτυχίας στάθηκε ικανός, ώστε να μην επενδύσουν χρήματα για την απόκτησή του. «Αισθάνομαι πως οι γυναίκες είναι πιο προσεχτικές όσον αφορά την επένδυση σε ένα Franchise, ενώ οι άντρες εμφανίζονται πιο ριψοκίνδυνοι», δήλωσε η Cathryn Hayes, πρώην επικεφαλής των franchise στην HSBC και υπεύθυνη ανάπτυξης στο τμήμα των αυτοκινήτων της Revive.
Είναι αυτό όμως μειονέκτημα των γυναικών;
«Σε καμία περίπτωση», ισχυρίζεται η Anneli Thomson, διευθύνων σύμβουλος της Sandler Training στην Οξφόρδη, η οποία βοηθά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και προσθέτει πως οι γυναίκες ενεργούν πιο λογικά από τους άνδρες. Μπορούν να ακολουθήσουν τους όρους ενός συστήματος franchise, να συμβουλευτούν άλλους franchisees και να αποδειχθούν ικανές, συγκριτικά με τους άνδρες που είναι πιο εγωπαθείς και δεν δέχονται υποδείξεις, παρά μόνο όταν αποτύχουν. Το «αδύναμο φύλο» λοιπόν, εμφανίζεται πιο υπομονετικό. Γνωρίζει πως δεν πρόκειται να «ανακαλύψει τον τροχό», κάνει μικρά και σταθερά βήματα κάθε φορά, με οφέλη που είναι ορατά μακροπρόθεσμα.
Οι γυναίκες δυσκολεύονται να συγκεντρώσουν επαρκές κεφάλαιο.
Η Cathlyn ανατρέχει στην έρευνα που διεξάχθηκε στις Η.Π.Α και επισημαίνει πως οι γυναίκες λαμβάνουν μόλις το 2% της χρηματοδότησης των επιχειρηματικών κεφαλαίων, αν και αποτελούν το 38% των επιχειρήσεων.
Οι γυναίκες επενδύουν μόνο σε «παραδοσιακούς θηλυκούς τομείς».
Άλλος ένας μύθος που καταρρίπτεται. Φυσικά ένα σημαντικό ποσοστό των γυναικών θα επενδύσει σε υπηρεσίες ομορφιάς, αλλά υπάρχουν και εκείνες που διαπρέπουν σε ανδροκρατούμενους χώρους. Ο Clive Sawyer, διευθύνων σύμβουλος της ομάδας Encouraging Women in Franchising, τονίζει πως συνήθως βλέπουμε συνεντεύξεις ανδρών franchisees. Αν όμως οι Franchisors ενθάρρυναν περισσότερο τις γυναίκες να φωτογραφίζονται και να μιλούν για τις επιχειρήσεις τους, το ποσοστό των γυναικών που θα έπαιρνε την απόφαση να επενδύσει σε κάποιο franchise θα αυξανόταν ραγδαία, γιατί θα παραδειγματίζονταν η μια από την άλλη, σκεπτόμενες, αφού τα κατάφερε εκείνη, γιατί να μην μπορέσω και εγώ;
Οι γυναίκες προτιμούν να δικτυώνονται με άτομα του ίδιου φύλου.
Σύμφωνα με την Anneli, «το να ζητάς βοήθεια θέλει κότσια και σε καμία περίπτωση δεν δείχνει αδυναμία. Οι άνδρες επιθυμούν να βρίσκουν λύσεις μόνοι τους και δεν ανατρέχουν στις συμβουλές άλλων franchisees. Όμως, οι γυναίκες τα πηγαίνουν καλύτερα με την εξεύρεση των σωστών ατόμων από τα οποία αντλούν συμβουλές και φυσικά δεν κάνουν διαχωρισμούς ως προς το φύλο τους».
Η Tracy Clark, μια από τις franchisees της Signarama επεσήμανε πως ποτέ της δεν θέλησε να δικτυωθεί μόνο με άτομα του ίδιου φύλου. «Το να δέχεσαι μονομερείς συμβουλές, δεν είναι ωφέλιμο. Συμβουλεύομαι όσους έχουν διαπρέψει σε σχετικούς τομείς, είτε είναι άνδρες, είτε γυναίκες».
Ο αριθμός των ανδρών που ασχολείται με το franchise υπερισχύει αυτόν, των γυναικών.
«Ανάλογα σε ποιον τομέα αναφερόμαστε», μας εξηγεί η Lisa Law, διευθύντρια franchise της Snap-on, η οποία αναλαμβάνει την πώληση εργαλείων σε τεχνικούς αυτοκινήτων. «Το δίκτυό μας περιλαμβάνει 379 Franchisees εκ των οποίων μόνο μία είναι γυναίκα, γεγονός που περιμένουμε να αλλάξει, καθώς βλέπουμε πως το περιβάλλον των franchisees πλαισιώνεται από άτομα γυναικείου φύλου, τα οποία και μας προσεγγίζουν ως υποψήφιοι franchisees.
Συνεπώς, οι γυναίκες είναι εξίσου ικανές να αναλάβουν την ανέγερση ενός franchise και οι μύθοι που τις θέλουν λιγότερο παραγωγικές κυκλοφορούν απλά για να….καταρρίπτονται με κάθε ευκαιρία!