Έρευνα: franchising 2008 – 2018

Κατηγορία: Ενημέρωση & Άρθρα
Δημοσιεύτηκε: 27 Μαΐου 2019
Έρευνα: franchising 2008 – 2018

Η ετήσια έρευνα FRANCHISING 2019 που κυκλοφορεί στον ετήσιο οδηγό ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2019, καταγράφει τους ρυθμούς ανάπτυξης όπως αυτοί διαμορφώθηκαν για εταιρείες που δραστηριοποιούνται και αναπτύσσουν το δίκτυό τους με τη μέθοδο του franchising.

Στην παρούσα έρευνα πρωταγωνιστούν οι κλάδοι της Καφεστίασης, των Τροφίμων- Ποτών και της Προσωπικής φροντίδας, ενώ γίνεται απολογισμός και για τομείς όπως η Ένδυση, οι Υπηρεσίες, η Εκπαίδευση, η Λιανική και ο Οικιακός Εξοπλισμός.

Ποιες οι εξελίξεις που καταγράφηκαν στον χώρο του franchising; Ποιες οι θετικές ενδείξεις και οι τάσεις αναδιάταξης και ποια η νέα υποκατηγορία που παρουσιάζει θεαματική αύξηση;

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας για την πορεία του franchising στην ελλαδική αγορά, διαπιστώνεται ότι το έτος 2018αποτέλεσε μια χρονιά όπου ο ρυθμός ανάπτυξης διατηρήθηκε σταθερός αλλά αδύναμος. Την ίδια στιγμή όμως, σε ορισμένους κλάδους αναδεικνύονται σημαντικές προοπτικές κι ελπιδοφόρες ευκαιρίες για νέα μοντέλα ανάπτυξης.

Στο πλαίσιο της έρευνας, αναδεικνύονται επίσης ορισμένοι από τους πιο θεμελιώδεις παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη του franchising στην ελληνική αγορά.

franchising 2019

Τα χαρακτηριστικά στοιχεία του 2018

  • Έντονος διαγκωνισμός για προσέλκυση ποιοτικών franchisees και ένταση του ανταγωνισμού. Αδυναμία διαφοροποίησης, απουσία καινοτόμων, πειστικών, συγκροτημένων προτάσεων.
  • Ώσμωση μεταξύ αγορών. Στο επίκεντρο ο Franchisee και οι ανάγκες του.
  • Οι συνήθεις παθογένειες όσον αφορά τη θνησιμότητα των νέων συστημάτων και τα προβλήματα οργάνωσης παραμένουν.
  • Πολυκάναλη ανάπτυξη σε παραδοσιακές κλάδους. Στροφή των Franchisors και σε εναλλακτικές στρατηγικές ανάπτυξης.
  • Νέοι τύποι καταστημάτων και νέα κανάλια διανομής.
  • Aδυναμία αξιοποίησης από πλευράς των δικτύων franchise, της ζήτησης όπως αυτή διαμορφώθηκε. Η ζήτηση για Franchise δεν κατέστη δυνατό να καλυφθεί από τα υφιστάμενα Συστήματα. Σημείο εξαιρετικά ενδιαφέρον και προς ανάλυση και για λήψη μέτρων από πλευράς των συστημάτων franchise.
  • Έλλειψη έμπειρου ανθρώπινου δυναμικού.
  • Δειλά αλλά θετικά βήματα εξωστρέφειας.

Η έρευνα για το franchising στην Ελλάδα που αφορά το  2018, ολοκληρώθηκε στα τέλη Ιανουαρίου 2019 και εξέτασε ένα δείγμα 501 δικτύων franchise, εκ των οποίων τα 64 καταγράφηκαν για πρώτη φορά και 16 επαναδραστηριοποιούνται στον χώρο.

Πέρα από τον έντυπο ετήσιο οδηγό ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2019, που κυκλοφορεί πανελλαδικά, η Έρευνα Franchise 2019 είναι διαθέσιμη και διαδικτυακά.