«Σημαντική συνιστώσα ανάπτυξης η γυναικεία επιχειρηματικότητα»

Κατηγορία: Έρευνες
Δημοσιεύτηκε: 11 Απριλίου 2013
«Σημαντική συνιστώσα ανάπτυξης η γυναικεία επιχειρηματικότητα»

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας: «Η γυναίκα επιχειρηματίας ευθέως», που διεξήχθη το διάστημα μεταξύ 2 Νοεμβρίου 2012 και 9 Ιανουαρίου 2013 από την εταιρεία συμβούλων «Μίλητος Αναδυόμενες Τεχνολογίες & Υπηρεσίες», την εταιρεία ερευνών Focus Bari (μέλος του συλλόγου εταιρειών δημοσκόπησης και έρευνας αγοράς), ΣΕΔΕΑ και της ESOMAR, European Society for Opinion and Marketing Research), καθώς και την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση – Κοιν. Σ.ΕΠ knowl, φαίνεται πώς η γυναικεία επιχειρηματικότητα μπορεί να θεωρηθεί κλειδί για την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Η έρευνα υποστηρίχθηκε, επίσης, από το ελληνικό τμήμα του Ευρωπαϊκού Δικτύου Μεντόρων για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα – Business Mentors και η εμβέλειά της ήταν πανελλαδική. Το δείγμα, που συμμετείχε, ανέρχεται στα 300 άτομα. Όσον αφορά στο προφίλ της γυναίκας – επιχειρηματία στην Ελλάδα, οι γυναίκες επιχειρηματίες στη χώρα μας είναι πολύ ικανοποιημένες με την απόφασή τους να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση (82%), ενώ, όπως δηλώνει το 82%, θα έπαιρνε την ίδια απόφαση, εάν γυρνούσε πίσω στο χρόνο. Σε ποσοστό 60% του δείγματος οι γυναίκες επιχειρηματίες δήλωσαν ότι ξεκίνησαν μόνες την επιχείρησή τους σε ηλικία 18-34 ετών (72%).

Αναφορικά με την εκπαίδευση, το 77% του δείγματος έχουν υψηλό επίπεδο μόρφωσης-ανώτατη εκπαίδευση (77%) και διατηρούν τις επιχειρήσεις τους για περισσότερα από τρία έτη. Το 73% ανέφερε ότι εργάζεται σκληρά περισσότερες από 10 ώρες, ημερησίως. Οι γυναίκες επιχειρηματίες σε ποσοστό 90% νιώθουν επιτυχημένες και  απολαμβάνουν το σεβασμό της οικογένειας και του φιλικού κύκλου., ενώ το 94% του δείγματος αντλεί δύναμη από την επιχειρηματική του δραστηριότητα. Το 70% υποστηρίζει ότι η οικονομική κρίση θα αναδείξει περισσότερες γυναίκες επιχειρηματίες, ενώ το 80% πιστεύει ότι τα χαρακτηριστικά για επιτυχημένη επιχειρηματικότητα είναι κοινά για άνδρες και γυναίκες. Όπως δήλωσε το δείγμα της έρευνας, ισχυροί σύμμαχοι είναι η αποφασιστικότητα, το όραμα, η μόρφωση, τα ηγετικά προσόντα, η επιμονή, αλλά και η ικανότητα επικοινωνίας, η υπομονή και η υπευθυνότητα.

Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας, η επιχειρηματικότητα αποτελεί για τις γυναίκες προϊόν συνειδητής επιλογής. Το 92% των γυναικών εμφανίζει υψηλή δέσμευση με την επιχείρησή του, ανάλογη με την ικανοποίηση, που εισπράττει, ενώ η ύπαρξη συνειδητής επιλογής και όχι εξ’ ανάγκης (5%) αυξάνει το βαθμό ικανοποίησης και αντίστροφα. Το 77% δηλώνει ότι η επιχειρηματικότητα είναι προϊόν επιλογής, γι΄ αυτό και παρουσιάζουν χαμηλό ποσοστό (6%) στην επιθυμία να σταματήσουν την επιχειρηματικότητα. Επιπλέον, το ποσοστό των γυναικών που σκέφτηκαν σοβαρά να διακόψουν την επιχειρηματικότητα, εμφανίζει μεγάλη μείωση στο βαθμό ικανοποίησης, την οποία ένιωθαν, όταν επιχειρούσαν. Μόνο το 10% δείχνει να μην απολαμβάνει την επιχειρηματικότητα και το σεβασμό, που αποδεδειγμένα έχει κερδίσει, ενώ σε ποσοστό 8% οι γυναίκες παραδέχονται ότι έχουν σκεφτεί σοβαρά να κλείσουν την επιχείρησή τους και κοντά στο 6%, που θα ήθελε να μην είχε επιχείρηση.

Όσον αφορά στον ελεύθερο χρόνο, 7 στις 10 γυναίκες δηλώνουν ότι συμβαίνει πολύ ή αρκετά συχνά να δουλεύουν Σαββατοκύριακα και βράδια. Το 50% του δείγματος δηλώνει ότι ο χρόνος που αφιερώνουν σε δραστηριότητες που τις ευχαριστούν προσωπικά είναι σε εβδομαδιαία βάση 5 ώρες. Επίσης, 7 στις 10 δηλώνουν ότι η επιχείρησή τους τις απασχολεί πολύ συχνά ακόμη και στον ύπνο τους.

Στους παράγοντες εκείνους οι οποίοι λειτουργούν ανασταλτικά, το δείγμα της έρευνας συμπεριέλαβε το άγχος για την οικονομική κατάσταση στη χώρα (98%), τις «ενοχές» για το λίγο χρόνο, που αφιερώνουν στην οικογένειά τους  (63%), την έλλειψη πολιτικών υποστήριξης για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα (89%), ενώ τέλος την μη απαιτούμενη αποδοχή της ελληνικής κοινωνίας (69%). Σε γενικές γραμμές, το 88% των επιχειρηματιών καταθέτουν ότι οι γυναίκες ως επιχειρηματίες μπορούν, αλλά πολύ συχνά δεν τολμούν (88%).