Teaser_express-store-out

Σύμφωνα με τον κ. Σπύρο Μαζαράκη, Διευθυντή χονδρικής και δικτύου καταστημάτων express market, η μεγαλύτερη πρόκληση των franchisors αυτό το διάστημα που βιώνουμε τις άμεσες συνέπειες του κορωνοϊού (Covid-19), είναι η άμεση προσαρμογή στις απαιτήσεις του business, από την εύρεση και διατήρηση προσωπικού μέχρι τη χρήση των αντισηπτικών, είτε για το προσωπικό, είτε για τους πελάτες.

express-market-franchise-mazarakis

«Από την τήρηση των αποστάσεων και την παρουσία πελατών στα καταστήματα, μέχρι το απόθεμα σε κωδικούς με εντυπωσιακή ανάπτυξη (όπως π.χ. άλευρα, ζυμαρικά, χαρτί υγείας, μαγιά κ.λπ.), ή νέους κωδικούς (μάσκες, αντισηπτικά κ.λπ.). Μέσα στην πανδημία και με κλειστό το σύνολο σχεδόν του εμπορικού κόσμου, υπήρξε ευκαιρία για κάλυψη νέων αναγκών όπως τα παιχνίδια (παζλ και επιτραπέζια) και η αναψυχή (βιβλία, μουσική) αλλά και το delivery» συμπληρώνει ο κ. Μαζαράκης.

express-market-franchise

Θεωρείτε πως ο Covid-19 θα φέρει αλλαγές στις προτεραιότητες και το προφίλ των υποψήφιων franchiseeς; Αν ναι, τι αναζητά πλέον ο νέος συνεργάτης; Πώς θα πρέπει να ανταποκριθούν τα δίκτυα franchise;

Ειδικά ο τομέας των καταστημάτων τροφίμων υπήρξε ο θετικός πρωταγωνιστής της περιόδου. Πολλοί άνθρωποι είδαν ότι αυτά τα καταστήματα στο σύνολο του πλανήτη υπήρξαν τα προπύργια της αντιμετώπισης της πανδημίας κι άρα μπορούν να επενδύσουν σε αυτό τον χώρο. Φαίνεται ότι η αναζήτηση για συνεργασίες παρουσιάζει μια έξαρση το τελευταίο διάστημα με ανθρώπους που θέλουν πληροφορίες. Τα δίκτυα από τη μεριά τους, δείξανε ότι βρήκαν λύσεις στις ανάγκες και στη ζήτηση, ανοίγοντας και νέες συνεργασίες πέραν από τους υπάρχοντες προμηθευτές. Η προσαρμοστικότητα και η προνοητικότητα ήταν το κλειδί της σταθερής πορείας.

expess-market-franchise-super-market

Κατά τη γνώμη σας, θα πρέπει τα δίκτυα franchise να διαφοροποιηθούν ως προς τη στρατηγική επικοινωνίας και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν για την προσέλκυση των franchisees;

Το μεγάλο θέμα που δημιουργήθηκε είναι τι θα κάνουν οι τομείς της οικονομίας που δέχτηκαν σε μεγάλο βαθμό τα μέτρα αντιμετώπισης. Για παράδειγμα, στον τομέα της εστίασης όπου υπάρχει πληθώρα μοντέλων franchise υπήρξε σχεδόν ολοκληρωτικό lockdown. Ακόμα και επιχειρήσεις εστίασης προσανατολισμένες στο delivery σημείωσαν πτώση πάνω από 50%. Ο καταναλωτής προτίμησε να μείνει σπίτι, να μαγειρέψει μόνος του είτε για να γεμίσει τον χρόνο του, είτε γιατί φοβόταν να προβεί σε συναναστροφή. Οι επιλογές για ηλεκτρονικό εμπόριο και για διανομές αλλά και e-επικοινωνία, ανέβηκαν στη λίστα.

Η επόμενη ημέρα θα φέρει νέα μοντέλα στη διαχείριση των δικτύων και τη λειτουργία τους. Σε ποιες προσαρμογές θα πρέπει να προβούν οι franchisors, ώστε να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες;

Τα e-εργαλεία μπήκαν πολύ έντονα και δυναμικά στην καθημερινότητά μας, τόσο σε επίπεδο επικοινωνίας όσο και λειτουργίας. Οι εφαρμογές και το ηλεκτρονικό εμπόριο θα πάρουν κομμάτι της πίτας. Η φυσική παρουσία θα χρειαστεί στήριξη κι ενίσχυση από τα ηλεκτρονικά εργαλεία.

Ποια η εκτίμησή σας για το 2020, αναφορικά με τα συστήματα franchise στην ελληνική αγορά; Θα γίνουν πιο ανθεκτικά;

Στον κλάδο τροφίμων είδαμε ιδιαίτερα στοιχεία ανθεκτικότητας. Ευκαιρίες φάνηκαν και σε κλάδους ταχυμεταφορών αλλά και διακίνησης εμπορευμάτων. Ίσως, οι αλλαγές στον εργασιακό χώρο με ανθρώπους που θα αναζητήσουν νέο εργασιακό προορισμό να φέρει νέες συνεργασίες. Σίγουρα, με την επιστροφή στην κανονικότητα θα υπάρξει αναθέρμανση της αγοράς.

Επόμενο άρθρο»

«Προηγούμενο άρθρο

Προσθέστε το σχόλιό σας