Τρόφιμα – Ποτά: Ευκαιρίες δραστηριοποίησης για τους υποψήφιους franchisees

Κατηγορία: Έρευνες
Δημοσιεύτηκε: 27 Αυγούστου 2019
Τρόφιμα – Ποτά: Ευκαιρίες δραστηριοποίησης για τους υποψήφιους franchisees

Ο κλάδος των Τροφίμων – Πότων για ακόμα μια φορά στο σύνολο των καταστημάτων του παρουσιάζει άνοδο 6,7% γεγονός που οφείλεται τόσο στα εταιρικά καταστήματα όσο και στα franchise και τα shop in shop.

Τα παραπάνω καταγράφονται στην ετήσια Έρευνα Franchise 2019 που δημοσιεύεται στον ετήσιο οδηγό ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2019.

H άνοδος των εταιρικών καταστημάτων σε σχέση με το 2017 κυμαίνεται στο 4,1%, σημείο που οδηγείται από τη θεματική αύξηση των αρτοπωλείων (αύξηση 47,4% σε σχέση με το 2017), τα αλλαντικά-delicatessen (αύξηση 24% σε σχέση με το 2017), τα τοπικά προϊόντα (αύξηση 20% σε σχέση με το 2017) και τα super market- mini market (αύξηση 3,6% σε σχέση με το 2017). Στην κατηγορία ψιλικά-mini market -convenience stores υπάρχει ισχυρή υποκατάσταση εταιρικών σημείων με franchise. Αντίστοιχη τάση παρουσιάζουν και τα super market μεσαίου μεγέθους. Οι κατηγορίες αυτές θα αποτελέσουν για το 2019 εξαιρετικό τομέα δραστηριοποίησης των υποψήφιων franchisees.

super-market-franchise

Πτωτική τάση παρουσίασαν οι υποκατηγορίες ζαχαροπλαστεία (μείωση 8% σε σχέση με το 2017) και καφεκοπτεία-ξηροί καρποί (μείωση 7,7% σε σχέση με το 2017).

Διαχρονική μεταβολή καταστημάτων στο σύνολό τους στον κλάδο Τροφίμων – Ποτών και ο Ρυθμός Ανάπτυξης

convenience-store-franchise

Αντιστοίχως, τα καταστήματα franchise γνώρισαν αυξητική πορεία, σημείο που οδηγείται κυρίως από τις υποκατηγορίες προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας (αύξηση 100% σε σχέση με το 2017) και ψιλικά-μικρή λιανική (αύξηση 52% σε σχέση με το 2017). Το γεγονός αυτό έρχεται σε αντιδιαστολή με την αρκετά μεγάλη μείωση που παρουσίασαν οι αντίστοιχες κατηγορίες στα εταιρικά καταστήματα, γεγονός που καταδεικνύει την ανάγκη εκχώρησης αυτόνομων καταστημάτων σε μεγάλες αλυσίδες και την ανάγκη ανάπτυξης μέσω εναλλακτικών μεθόδων χρηματοδότησης. Ανοδική πορεία είχαν επίσης οι κατηγορίες αλλαντικά-delicatessen (αύξηση 18,8% σε σχέση με το 2017), τα αρτοπωλεία (αύξηση 0,8% σε σχέση με το 2017), οι κάβες (αύξηση 33% σε σχέση με το 2017), τα τοπικά προϊόντα (αύξηση 23,1% σε σχέση με το 2017) και τα super market-mini market (αύξηση 1,1% σε σχέση με το 2017).

Για το 2019, αναμένεται αύξηση των εξειδικευμένων καταστημάτων τροφίμων-ποτών όπως βιολογικά και delicatessen. Ο χώρος παρουσιάζει εξαιρετικές ευκαιρίες, όμως απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στην ανάλυση του επιχειρηματικού μοντέλου, των περιθωρίων κέρδους (όσον αφορά τη διατηρησιμότητα), καθώς και την ύπαρξη ισχυρών διατηρήσιμων ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.