Αν και είχε δηλώσει πως η ανάπτυξη μέσω franchising δεν είναι στα σχέδιά της, όσον αφορά την ελληνική αγορά, η Carpo προχωρά σε συνεργασία master franchise στο Ντουμπάι. Τον προσεχή Ιανουάριο, θα ανοίξει τις πόρτες του το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στο Dubai Mall κι αυτό γιατί η είσοδος στη συγκεκριμένη αγορά πραγματοποιείται με έναν ισχυρό σύμμαχο – συνεργάτη που ακούει στο όνομα Americana Group.
Μέχρι πρότινος, το μοντέλο ανάπτυξης του δικτύου της Carpo βασιζόταν – και συνεχίζει να βασίζεται – αποκλειστικά σε ίδιες δυνάμεις τόσο στην ελληνική αγορά, όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση κρίθηκε ότι η επέκταση σε μία αραβική χώρα όπως το Ντουμπάι, απαιτούσε την ύπαρξη ενός ισχυρού συνεργάτη, η παρουσία του οποίου θα ενέπνεε αξιοπιστία για την εξέλιξη και προβολή του brand.
Ποια είναι η Americana Group;
ΗAmericana Group δραστηριοποιείται σε 13 χώρες, με διάσημες μάρκες στον χώρο της εστίασης, όπως Pizza Hut, KFC, Krispy Kreme, Hardee’s, Costa Coffee, Baskin Robins, California Gardens, TGI Fridays, Farm Frites, Koki, Wimpy και Red Lobster. Eπί του παρόντος, η παρουσία του εντοπίζεται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στην Αίγυπτο, στο Μπαχρέιν, στο Καζακστάν, στο Ιράκ, στο Ομάν, στο Κατάρ, στο Μαρόκο. Στη Σαουδική Αραβία, η Americana Group διατηρεί 500 καταστήματα εστίασης, ενώ στην Αίγυπτο πάνω από 400.
Είσοδος σε δεύτερη αγορά του εξωτερικού μετά τη Μεγάλη Βρετανία
Με την είσοδο στο Νουμπάι, η Carpo επεκτείνεται σε δεύτερη αγορά του εξωτερικού, μετά τη Μεγάλη Βρετανία, όπου η εταιρεία διατηρεί καταστήματα στο Knightsbridge, στην οδό Piccadilly και πρόσφατα, στην περιοχή όπου βρίσκεται το εμπορικό κέντρο Harrod’s αλλά και Carpo corner στο εμπορικό κέντρο Selfridges.
Οι αδελφοί Κοντόπουλοι πριν δημιουργήσουν το πρώτο κατάστημα λιανικής Carpo στο Κολωνάκι το 2011, είχαν ήδη εμπλακεί με τον τομέα της λιανικής, δημιουργώντας ένα μικρό κατάστημα πώλησης ξηρών καρπών στην Κυψέλη, επί της οδού Κρίσης. Μετά τη διακοπή λειτουργίας του συγκεκριμένου καταστήματος στην Κυψέλη, έπειτα από πρωτοβουλία του μεγαλύτερου αδελφού, Κώστα -φοιτητής στη Νομική τότε- , δημιούργησαν μία οικογενειακή επιχείρηση επεξεργασίας ξηρών καρπών, με κύρια δραστηριότητά της τη χονδρική, με έδρα στον Ασπρόπυργο. Η μικρή αρχικά οικοτεχνία μεταμορφώθηκε σε βιοτεχνία και λίγα χρόνια αργότερα, το 1995, σε μονάδα παραγωγής, στηριζόμενη σε ίδια κεφάλαια, μία οντότητα που αποτέλεσε τον πρόδρομο της σημερινής Carpo, η οποία σε πρώτη φάση έκανε παραγωγή με κύριο προσανατολισμό τη χονδρική πώληση.
To μοντέλο ανάπτυξης στη συνέχεια μεταλλάχθηκε, θέτοντας ως προτεραιότητα την μετατόπιση της δραστηριότητας χονδρικής – για παράδειγμα σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ – προς την λιανική, με την παραγωγική μονάδα της εταιρείας στον Ασπρόπυργο να εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο τα δικά της σημεία πώλησης. Ωστόσο και η τροφοδοσία σε επίπεδο χονδρικής παραμένει μία από τις δραστηριότητές της.
Le Cassis: Το νέο concept στο Attica
Σήμερα, η Carpo διατηρεί εκτός από τα καταστήματα του Λονδίνου, σημεία λιανικής στη Γλυφάδα, το Κολωνάκι, το Golden Hall, την Κηφισιά και το Attica.
Μάλιστα, στην περίπτωση του Attica, η εταιρεία εκτός από το Carpo, παρουσίασε και ένα νέο concept καταστήματος με αλκοολούχα, κοκτέιλ αλλά και γλυκά, όπως χαλβά από σιμιγδάλι ή ρυζόγαλο, με την ονομασία Le Cassis. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα εγχείρημα, το οποίο η εταιρεία προσβλέπει να αναπτύξει περαιτέρω κατά το προσεχές χρονικό διάστημα, καθώς η συγκεκριμένη πρόταση βρίσκεται ακόμα σε περίοδο δοκιμής σε ό,τι αφορά τα επόμενα επιχειρηματικά βήματα της οικογένειας Κοντόπουλου.