Street food festival Θεσσαλονίκης: Αφιέρωμα στη μεγάλη γιορτή του γρήγορου φαγητού

Κατηγορία: Η Αγορά του Franchising
Δημοσιεύτηκε: 30 Ιουνίου 2017
Street food festival Θεσσαλονίκης: Αφιέρωμα στη μεγάλη γιορτή του γρήγορου φαγητού

Το street food, ή αλλιώς το “γρήγορο” φαγητό του δρόμου, πρωταγωνιστεί στη μικρή εστίαση και προσελκύει συνεχώς όλο και περισσότερους καταναλωτές.

Ποιοτικό, νόστιμο και οικονομικό, ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής και ταιριάζει με τις γευστικές προτιμήσεις ενός διευρυμένου κοινού.

Η τάση αυτή δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο τον επιχειρηματικό κόσμο που αναζητά διαρκώς νέες ιδέες και προτάσεις για να τονώσει τους νέους και υπάρχοντες επενδυτές.

Τα street food σημεία απευθύνονται σε πολλαπλά κοινά και κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά της εστίασης. Αποτελούν την άμεση, προσιτή, εύκολη λύση, καθώς και «κομβικό» στοιχείο της εξόδου και της διασκέδασης. Αυτό το νέο περιβάλλον που διαμορφώνει την αγορά ελκύει έντονα το επιχειρηματικό ενδιαφέρον και δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης με franchising.

Με αφορμή το 1ο Street Food Festival της Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε στις 29 & 30 Απριλίου το FRANCHISE SUCCESS απευθύνθηκε σε εταιρείες που συμμετείχαν σε αυτό για να μας ξεναγήσουν σε αυτή τη δελεαστική αγορά που δραστηριοποιούνται.

Τι αναζητά ο καταναλωτής του σήμερα;

Στην εποχή του ίντερνετ και των social media o καταναλωτής ψάχνει, ενημερώνεται, αναζητά πληροφορίες και κάνει λεπτομερή έρευνα για το που αξίζει να δαπανήσει τα χρήματά του. Θέλει η επιλογή του να είναι value for money και η ποιότητα με τη γεύση να αντιστοιχούν στην τιμή και του προϊόντος και της υπηρεσίας.

«Η εύκολη πρόσβαση, η γρήγορη εξυπηρέτηση, η υψηλή γευστική αξία και η θετική σχέση ποιότητας – τιμής είναι τα βασικά χαρακτηριστικά με βάση τα οποία επιλέγει ο πελάτης και αν είναι ικανοποιημένος μένει πιστός σε αυτό», δηλώνει ο κ. Σγουρίδης, από το Patafritas.

Την αξία που έχει ο συνδυασμός τιμής – ποιότητας για τον καταναλωτή τονίζει και ο κ. Π. Κατικαρίδης από το Roots «Δεν θα ήθελα να πω ποιο από τα δυο είναι πρώτο, μια και είναι εξίσου σημαντικά. Θέλει να φάει κάτι καλό, σε λογική τιμή.

Σαφώς όμως και η εμφάνιση παίζει σπουδαίο ρόλο» συμπληρώνει. «Ο κόσμος φαίνεται να έχει «υιοθετήσει» το street food και η τάση είναι σίγουρα θετική. Ο ανταγωνισμός προβλέπεται πολύ μεγάλος και στην πορεία πιστεύουμε ότι ο κλάδος θα εξυγιανθεί και θα αναδειχθεί η ποιότητα όλο και περισσότερο και δεν αποκλείεται να δούμε και στοιχεία gourmet σε αυτό», δηλώνει ο κ. Κ. Μακαρόνας, Υπεύθυνος του Brothers in Law.

Και πώς επιλέγει τελικά;

Ο κ. Miles Αναστάσιος – Σκλήρης, του Choureal υποστηρίζει πως η εικόνα του καταστήματος είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία στα οποία θα δώσει έμφαση ο καταναλωτής, αλλά «Για την επανάληψη της επίσκεψής του πρέπει να έχει πειστεί για την ποιότητα, αλλά και να αποδέχεται την τιμή του προϊόντος».

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Δ. Αλτίνογλου, από το Χαρτί και Καλαμάρι θεωρεί πως αν το κατάστημα βρίσκεται στο σωστό σημείο και η ποιότητα του παρεχόμενου προϊόντος είναι ιδιαίτερα υψηλή, ο πελάτης είναι διατεθειμένος να πληρώσει παραπάνω, χωρίς να δυσανασχετεί. Συγκεκριμένα αναφέρει, «Στις περιπτώσεις του κοινού του street food, ο καταναλωτής θέλει να επικοινωνήσει την επίσκεψη αλλά και την εμπειρία που έζησε δοκιμάζοντας κάτι πρωτότυπο. Ο επιχειρηματίας πρέπει να φροντίσει ώστε αυτό να γίνει σωστά».

Ο κ. Σ. Χατζημανώλης, από το Smyrna Boyoz, θεωρεί πως «Ο καταναλωτής επιλέγει με 2 τρόπους: α) αν το προϊόν είναι διαδεδομένο με γνώμονα την τιμή και στη συνέχεια την ποιότητα (λ.χ. κουλούρι) και β) αν το προϊόν δεν είναι διαδεδομένο πάλι αρχικά με γνώμονα την τιμή». Εφόσον όμως εξηγεί, προβληθεί κατάλληλα, υπερέχει η αναγνωρισιμότητα και η εμπορική επιτυχία (λ.χ. falafel) και μετά ακολουθεί η τιμή και αυτό «γιατί ένα αρκετά σημαντικό τμήμα της αγοράς κυρίως το νεανικό κοινό, καταναλώνει με άξονα την πρόσκαιρη «μόδα» των γεύσεων.

Και ο κ. Κ. Παρασκευόπουλος από το Ebora συνοψίζει: «Εικόνα, Ποιότητα, Τιμή, Εξειδίκευση, Πρωτοτυπία, Αγοραστική Εμπειρία».

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ εδώ.

 

α σημεία που προσφέρουν αυτές τις δε-
λεαστικές λιχουδιές απευθύνονται σε
πολλαπλά κοινά και κερδίζουν όλο και
μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά της εστίασης.α σημεία που προσφέρουν αυτές τις δε-λεαστικές λιχουδιές απευθύνονται σεπολλαπλά κοινά και κερδίζουν όλο καιμεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά της εστίασης.