Σούπερ Μάρκετ – Mίνι Mάρκετ – Παντοπωλεία – Convenience Stores

Κατηγορία: Αφιερώματα Αγοράς
Συντάκτης: FRANCHISE SUCCESS
Δημοσιεύτηκε: 01 Αυγούστου 2017
Σούπερ Μάρκετ  – Mίνι Mάρκετ – Παντοπωλεία –  Convenience Stores

Ανακατάξεις – Αναδιάρθρωση – Αλλαγές

Συνεχείς αλλαγές και ανακατατάξεις πρωταγωνιστούν στον κλάδο των Σούπερ Μάρκετ -Mini Market – Παντοπωλείων και καταστημάτων ευκολίας που αναδιαμορφώνουν το τοπίο της αγοράς. Με σταθερό το ενδιαφέρον από πλευράς επενδυτών για τον κλάδο είναι κρίσιμο να εξετάσουμε τη δυναμική και τις κινητήριες δυνάμεις που τον καθορίζουν καθώς και τους κρίσιμους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η επιτυχία στον χώρο.

Από τους πλέον δυναμικούς κλάδους τηςελληνικής οικονομίας το λιανεμπόριο τροφίμων κατέχει ηγετική θέση στο εμπόριο από το 2011, σύμφωνα με έρευνα της ΙΕΛΚΑ.
Οι εκτιμήσεις για το μέγεθος του υπερ-κλάδου (καθώς η ΕΛΣΤΑΤ δεν έχει δημοσιεύσει σχετικά στοιχεία από το 2011) δείχνουν ότι οι συνολικές πωλήσεις ξεπερνούν τα 50 δισ. ευρώ, που οδηγούν και σε σημαντικά έσοδα για τα δημόσια ταμεία. Σημαντικό μέρος αυτών των πωλήσεων γίνεται προς το εξωτερικό, αποδεικνύοντας την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων.
(http://www.selfservice.gr/default.asp?pid=9&la=1&arId=7236&pg=2&ss= – Σούπερ Μάρκετ & FMCG: Η συμβολή του κλάδου στην εθνική οικονομία την τελευταία 5ετία).

Σε μια αγορά που οι λέξεις, εξαγορές, ανακατατάξεις, μείωση δαπάνης, προσφορές είναι στην ημερησία διάταξη, η σχεδίαση της στρατηγικής από πλευράς των επιχειρήσεων σίγουρα δεν είναι εύκολο σταυρόλεξο…
Πόσο μάλλον που ολοένα και περισσότεροι νέοι παίκτες μπαίνουν στο προσκήνιο ενώ οι καταναλωτικές συμπεριφορές είναι ένας χάρτης που διαρκώς αλλάζει και σίγουρα συμπεριλαμβάνει περισσότερα του ενός κανάλια διανομής…
Η τάση συγκέντρωσης που παρατηρείται στα σούπερ μάρκετ συνυπάρχει με την ισχυρή παρουσία των mini market – παντοπωλείων καθώς και με την διείσδυση των καταστημάτων ευκολίας που διεκδικούν το μερίδιό τους στις καθημερινές αγορές. Και μην ξεχνάμε την αύξηση της παρουσίας εξειδικευμένων καταστημάτων και οπωσδήποτε τις online αγορές που έχουν μπει δυναμικά στην προμήθεια ειδών καθημερινής χρήσης αποτελώντας με τη σειρά τους σημαντικό κανάλι διανομής.
Σε αυτά το περιβάλλον το franchising έχει κομβικό ρόλο στη στρατηγική ανάπτυξης των σούπερ μάρκετ ενώ αποτελεί συστατικό στοιχείο της ανάπτυξης καταστημάτων μικρής λιανικής.

Δεδομένο είναι επίσης και το σταθερό ενδιαφέρον από πλευράς επενδυτών καθώς ο κλάδος των τροφίμων μαζί με αυτόν της εστίασης εμφανίζεται από τους πλέον ανθεκτικούς στις παρούσες οικονομικές συνθήκες και είναι -υπό προϋποθέσεις- από τους πιο αποδοτικούς για τους υποψήφιους franchisees.
Ποιες ευκαιρίες παρουσιάζονται και ποια θα είναι τα οφέλη μιας ενδεχόμενης συνεργασίας με μια αλυσίδα franchise; Πού θα πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους οι υποψήφιοι συνεργάτες – franchisees πριν την τελική επιλογή και με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξουν;
Εκπρόσωποι εκ των σημαντικότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ μας απαντούν.

ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, Δημήτρης Παπαχρυσάνθου, Wholesale & Affiliate Retail Director

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΡΚΕΤ, Ιωάννης Πηλίδης, Γενικός Διευθυντής

TODAY GROUP, Χρυσάνθη Αθανασίου, Managing Director

THE FRANCHISE CO., Παναγιώτης Ρουσόπουλος, Γενικός Διευθυντής