Για τον κ. Βασίλη Σπόρο, Chef και Co-Owner του PO’BOYS, η φετινή χρονιά ήταν η καλύτερη από άποψη προσέλευσης και συμμετοχής του κοινού στο Athens Street Food Festival.
«Ο κόσμος το περίμενε από πέρυσι και το έδειξε με την παρουσία του. Το υποδέχτηκε μάλιστα με πολύ ενθουσιασμό, όπως και κάθε φορά, λόγω της ποικιλίας που μπορεί να βρουν. Το πιο χαρακτηριστικό σχόλιο των επισκεπτών ήταν ότι έπρεπε και ήθελαν να παρευρεθούν στο φεστιβάλ και τα 3 τριήμερα για να μπορέσουν να δοκιμάσουν όλες τις επιλογές», αναφέρει ο κ. Σπόρος.
Γιατί πιστεύετε ότι αγαπάει τόσο το κοινό το street food και ποιες είναι οι νέες τάσεις;
Το streetfood είναι η πιο απλή και ταυτόχρονα πολύπλοκη μορφή φαγητού. Δεν λέει «ψέματα». Βλέπεις μπροστά στα μάτια σου να ετοιμάζεται αυτό που θα γευτείς και φυσικά είναι κάτι που θα φας στο χέρι. Άρα αποφεύγεις το τραπέζι, κουβέρ, νερό, service του εστιατορίου, αυξάνοντας δραστικά το valueformoney αυτού που απολαμβάνεις.
Τι σημαίνει street food; Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά́ που πρέπει να έχει ένα concept ώστε να χαρακτηριστεί street;
Κυριολεκτικά φαγητό που σερβίρεται αλλά και προετοιμάζεται στην τελική του μορφή στον δρόμο. Ξεκινώντας από αυτό ως αρχή, δεν υπάρχει όριο στο τι μπορείς να φτιάξεις. Φυσικά εμείς το αντιλαμβανόμαστε ως κάτι που τρώμε στο χέρι και όχι καθιστοί με μαχαιροπίρουνο σε ένα εστιατόριο. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι ότι από την παραγγελία, μέχρι την πρώτη μπουκιά του πελάτη, το προϊόν πρέπει να είναι έτοιμο σε max 5 λεπτά.
Μπορεί να είναι “fast” και ποιοτικό μαζί; Πως το επιτυγχάνει αυτό η επιχείρησή σας;
Αυτό δεν ήταν και το μοτό, μιας αλυσίδας ταχυφαγείων; Γρήγορα ναι, πρόχειρα όχι! Φυσικά μπορεί να είναι fast και ποιοτικό. Αυτό έχει να κάνει καθαρά με τις προετοιμάσεις των πρώτων υλών που συμμετέχουν στο τελικό προϊόν που σερβίρεις. Εμείς στο PO’BOYS σιγοκαπνίζουμε για έως και 14 ώρες πριν σερβίρουμε τα κρέατα. Έχουμε διαλεχτές κοπές και αυτός ο τρόπος μας επιτρέπει να τα σερβίρουμε πολύ γρήγορα.
Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που κάνουν το concept σας μοναδικό και το φέρνουν ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού;
Το PΟ’BOYS κυριολεκτικά γεννήθηκε και δοκιμάστηκε σε ένα φεστιβάλ Street Food. Εκεί μας γνώρισε, μας επιβράβευσε και μας παρακίνησε ο κόσμος να βρούμε έναν σταθερό χώρο. Είμαστε οι πρώτοι και οι μόνοι στην Ελλάδα που σιγοκαπνίζουμε κρέατα σε δικό μας αυτοσχέδιο Offset smoker και τα παρουσιάζουμε καθημερινά στο αθηναϊκό κοινό σε διάφορες μορφές, burgers, po’boys και μερίδες.
Θεωρείτε ότι ένα street food concept «ταιριάζει» με το franchising; Πως ενώνονται αυτά τα δύο και πως συμβάλλει το franchising στην ανάπτυξη ενός brand;
Ταιριάζει απόλυτα με το franchising, γιατί ένα street food concept είναι ήδη δομημένο με τη λογική να μπορεί να αντιγραφεί και να λειτουργήσει τέλεια σε πολλές διαφορετικές συνθήκες και τοποθεσίες. Άρα, είναι ήδη ένα βήμα μπροστά προς αυτή την κατεύθυνση. Το franchising λοιπόν, προτυποποιεί και συμπληρώνει τα κενά σ΄ένα Street Food Concept, προωθώντας απόλυτα την ανάπτυξη του brand.