Los Loros: μια ολοκληρωμένη street food εμπειρία

Κατηγορία: Αφιερώματα Αγοράς
Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουνίου 2018
Los Loros: μια ολοκληρωμένη street food εμπειρία

Στον κλάδο της εστίασης και ειδικά στο street food σήμερα ξεχωρίζουν concepts πρωτότυπα που “ταξιδεύουν” τον καταναλωτή. Όχι μόνο γευστικά αλλά και με άλλους τρόπους. Το εξωτικό Los Loros σερβίρει καθημερινά gluten free εμπειρίες με συνταγές από την Βενεζουέλα και την Κολομβία και η κα Μάρω Παρασκευούδη, Συνιδιοκτήτρια του καταστήματος και Food & Lifestyle Editor μας εξηγεί τι το διαφορετικό κερδίζει το κοινό με μια επίσκεψη στο…μαγαζί με τους παπαγάλους.

Τι σημαίνει street food; Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα concept ώστε να χαρακτηριστεί street;

Το Street food είναι ουσιαστικά το «φαγητό του δρόμου». Μικρά μαγαζιά, καντίνες ακόμα και πάγκοι που προσφέρουν φαγητό για να το απολαύσει κανείς στο χέρι, σε κάποιο stand, καθισμένος ακόμα και σε ένα πεζούλι ή καθώς περπατάει. Το μέγεθος και το στήσιμο του μαγαζιού, η ποσότητα του φαγητού και η συσκευασία στην οποία προσφέρεται μέχρι το σημείο όπου βρίσκεται, όλα αυτά καθορίζουν ένα street food concept.

losloros 2Η συνολική εμπειρία που προσφέρουμε – φαγητό, cocktails και προϊόντα από Λατινική Αμερική – θεωρούμε ότι είναι κι αυτή που μας ανεβάζει στις προτιμήσεις του κοινού.

Ποια είναι τα καθοριστικά χαρακτηριστικά που κάνουν ένα street food concept να ξεχωρίζει στην ανταγωνιστική αυτή αγορά και να κερδίσει πιστό κοινό;

Δεδομένου ότι το street food γνωρίζει μια άνθιση πλέον και οι καταναλωτές είναι πια περισσότερο ενημερωμένοι, θεωρώ ότι το παιχνίδι παίζεται στις λεπτομέρειες. Κάθε ιδιαίτερο και καινοτόμο project έχει ένα προβάδισμα, όμως η ποιότητα και η αγάπη για το συνολικό brand είναι αυτή που κάνει τη διαφορά είτε μιλάμε για κλασικό είτε για πιο «μοντέρνο» φαγητό. Η χρήση των social media, η σχέση με τον κόσμο, το feedback και φυσικά η ευγένεια και το χαμόγελο παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία. Το φαγητό δεν είναι μόνο μία βασική ανάγκη, αλλά ένα μέσο κοινωνικοποίησης και ανταλλαγής απόψεων, οπότε όταν κινείσαι σε αυτή την κατεύθυνση, μπορείς να ξεχωρίσεις σαν concept.

Το street food στην Ελλάδα είναι χρόνια πλέον αγαπητό. Τι αλλαγές βλέπετε όσον αφορά τα νέα concepts και τις τάσεις που αναδύονται;

Έρχονται πολλές τάσεις από εξωτερικό – μερικές φορές πλήρως αντιγραμμένες και όχι άρτια εφαρμοσμένες στην ελληνική αγορά. Βλέποντας όμως τη θετική πλευρά, οι αλλαγές είναι θετικές. Έχουμε περισσότερες επιλογές, διαφορετικές κουζίνες, μικρο-τάσεις ενώ καλύπτουν και ανάγκες όπως vegan, gluten free κτλ.

Γιατί πιστεύετε ότι αγαπάει τόσο το κοινό το street food και ποιες είναι οι απαιτήσεις του σήμερα από αυτό;

Αρχικά, οι Έλληνες ως καταναλωτές είμαστε εξοικειωμένοι με το street food. Κουλούρι, κάστανα, τυρόπιτα, σουβλάκι, υπάρχουν χρόνια τώρα κι έχουμε μάθει να τα τρώμε στο χέρι. Νομίζω όμως ότι είναι και η ελευθερία που σου δίνει το street food. Δεν χρειάζεται να καθίσεις σε ένα τραπέζι ή να κλειστείς σε ένα μαγαζί. Μπορείς να αράξεις όσο θέλεις, να πας πιο δίπλα ή να φύγεις με το φαγητό σου. Μετά, είναι τα ταξίδια και οι εικόνες που μαζεύουμε. Οι απαιτήσεις έχουν αυξηθεί, το κοινό αναζητά την ποιότητα, έχει άποψη και φυσικά έλκεται από το storytelling. Δυστυχώς όμως υπάρχουν και πολλές εξαιρέσεις που ακόμα συγκρίνουν ανόμοια πράγματα και θεωρούν το street food ακριβό μόνο και μόνο επειδή τρώγεται στο χέρι ή απαιτούν εξυπηρέτηση εστιατορίου. Νομίζω όμως ότι όλα είναι θέμα εκπαίδευσης και ενημέρωσης.

losloros 3

Ποιες είναι σήμερα οι κυρίαρχες τάσεις στο street food;

Θα έλεγα σίγουρα οτιδήποτε instagramικό.   Ζούμε στην εποχή των social, πρώτα φωτογραφίζουμε και μετά τρώμε οπότε η εικόνα παίζει ρόλο. Αυτό βέβαια ενίοτε είναι και μια μεγάλη παγίδα. Παγκόσμια τάση είναι το healthy. Χορτοφαγικές και ωμοφαγικές προτάσεις, φαγητό με ονομασία προέλευσης, χειροποίητο φαγητό και φυσικά φαγητό μαγειρεμένο από μάγειρες. Το παγωτό εξελίσσεται σε μια μεγάλη τάση και αναφέρομαι φυσικά στην artisanal εκδοχή του.

Μπορεί να είναι “fast” και ποιοτικό μαζί;  Πως το επιτυγχάνει αυτό η επιχείρησή σας;

Μπορεί ναι, αλλά εξαρτάται πόσο fast εννοούμε. Στην περίπτωση του Los Loros το λιγότερο που μπορεί να περιμένει κανείς είναι 5 λεπτά και το περισσότερο 20 για να ετοιμαστεί κάτι. Γρήγορο δεν σημαίνει απαραίτητα και πρόχειρο. Όλες οι συνταγές μας μαγειρεύονται καθημερινά στην κουζίνα μας από τον chef μας, με φρέσκα και ποιοτικά υλικά. Εδώ παίζει ρόλο όμως και ο καταναλωτής που πρέπει να καταλάβει ότι χρειάζεται λίγος χρόνος. Δεν υπάρχει τίποτα κατεψυγμένο ή «προκάτ», όλα φτιάχνονται εξαρχής και in house.

losloros 5

 

Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που κάνουν το concept σας μοναδικό και το φέρνουν ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού;

Αρχικά η κουζίνα μας που συνδυάζει τις γεύσεις Κολομβίας και Βενεζουέλας, μια γαστρονομική σύμπραξη που δεν βρίσκεις στην Αθήνα και κατ επέκταση στην Ελλάδα. Επίσης, έχουμε εξασφαλίσει από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας μας ένα μενού χωρίς γλουτένη για τους ανθρώπους που πάσχουν από κοιλιοκάκη. Τέλος, η συνολική εμπειρία που προσφέρουμε – φαγητό, cocktails και προϊόντα από Λατινική Αμερική – θεωρούμε ότι είναι κι αυτή που μας ανεβάζει στις προτιμήσεις του κοινού. Δεν θα μπορούσα βέβαια να μην αναφέρω και τους ανθρώπους που εργάζονται στο Los Loros καθώς ο καθένας δίνει στοιχεία της προσωπικότητάς του.

Θεωρείτε ότι ένα street food concept «ταιριάζει» με το franchising; Πως ενώνονται αυτά τα δύο και πως συμβάλει το franchising στην ανάπτυξη ενός brand;

Φυσικά και το θεωρώ, καθώς είναι ωραίο να αναπτύσσεται και να μεγαλώνει μια επιχείρηση. Οι ιδέες μοιράζονται, μεγαλώνει το κοινό, οι γεύσεις ταξιδεύουν και έτσι μεγαλώνει και η επιχείρηση. Το μυστικό όμως είναι να σεβόμαστε το εκάστοτε brand.