PERFUMEWORLD: Ισχυρό brand name – value for money προϊόντα

Κατηγορία: Η Αγορά του Franchising
Δημοσιεύτηκε: 23 Μαρτίου 2016
PERFUMEWORLD: Ισχυρό brand name – value for money προϊόντα

Συνέντευξη με τον κ. Ευάγγελο Χασαπάκη, Γενικό Δ/ντη της PerfumeWorld

“Η δύναμη μιας αλυσίδας franchise, το πλήθος των καταστημάτων μας και η διαφύλαξη της αξιοπιστίας μας, ενισχύουν την επαγγελματική ασφάλεια που αναζητούν οι ενδιαφερόμενοι.”

 

xasapakis perfumeworld

H αγορά της προσωπικής φροντίδας ακολουθεί  πτωτική τάση τα τελευταία 4 χρόνια. Ο ρυθμός συρρίκνωσης του κλάδου φαίνεται να ανακόπτεται από το 2014 ενώ ορισμένες κατηγορίες αρχίζουν να εμφανίζουν σταθεροποιητικές τάσεις. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται και αυτή των καλλυντικών – αρωμάτων ειδών προσωπικής περιποίησης. Ποια είναι η άποψή σας για το γεγονός και ποια κατά τη γνώμη σας η στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθήσει μια αλυσίδα του κλάδου ώστε να σταθεροποιήσει τη θέση της αγορά και να διεκδικήσει μερίδιο ικανό να φέρει αναπτυξιακή δυναμική;

E.X. Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία έχει επηρεάσει αρνητικά και την εξεταζόμενη κατηγορία,η αξία της εγχώριας αγοράς  της προσωπικής φροντίδας θεωρούνταν ένας από τους δυναμικότερους της ελληνικής αγοράς, καθώς οι ρυθμοί ανάπτυξης που παρουσίαζε πάντα δεν ακολουθούσαν τη γενικότερη πορεία της ελληνικής οικονομίας, όμως την τελευταία τετραετία ο ρυθμός αυτός έχει μειωθεί. Έρευνες έδειξαν ότι οι Έλληνες καταναλωτές άρχισαν να περιορίζουν προληπτικά τις αγορές τους, με αποτέλεσμα να στραφούν σε πιο επιλεκτικά είδη με έμφαση στις προσιτές τιμές.
Τα μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής και η  οικονομική ύφεση, προκάλεσαν τον περιορισμό της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και κατ’ επέκταση στην μείωση  της ζήτησης για τα προϊόντα του κλάδου. Ενώ παρατηρείται  σε ορισμένες κατηγορίες όπως o κλάδος των καλλυντικών – αρωμάτων, να εμφανίζουν σταθεροποιητικές τάσεις και σε κάποιες περιπτώσεις προβλέψεις ακόμα και για ανοδική πορεία στην εγχώρια αγορά.
Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο κλάδο προκειμένου να αντιμετωπίσει περιπτώσεις αποχώρησης από το εμπόριο  λόγω της φθίνουσας ζήτησης, οδηγείται στην παροχή  σημαντικών εκπτώσεων, προσφορών και υπερπροσφοράς προϊόντων με στόχο την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών συρρικνώνοντας τα περιθώρια κερδοφορίας.
Ενώ η στρατηγική ανάπτυξης που πρέπει να ακολουθήσει κάθε αλυσίδα του κλάδου για να σταθεροποιήσει τη θέση της στην αγορά, απαιτεί επικοινωνιακό πλάνο,  σωστές, σταθερές  και γερές βάσεις, όραμα και καινοτόμες ιδέες.
Η διείσδυση μιας ισχυρής εικόνας και η διατήρηση ενός αναγνωρισμένου brand στην αγορά, απαιτεί στρατηγικές ανάπτυξης και επικοινωνίας.
Το σύστημα των αλυσίδων του κλάδου θα πρέπει να  προσφέρει σταθερή ποιότητα και τιμές, καταξιωμένο εμπορικό σήμα για υψηλότερο βαθμό εμπιστοσύνης. Να υποστηρίζει τους δικαιαοδόχους  από την έναρξη και καθ’ όλη τη συνεργασία σε όλους τους τομείς της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Η ενδυνάμωση της ταυτότητας προσφέρει μεγάλη αναγνωρισημότητα, διεκδικώντας έτσι σημαντικό μερίδιο της αγοράς, η τεχνογνωσία και η ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών είναι τα πιο βασικά εφόδια για την κατοχύρωση της αναπτυξιακής δυναμικής.
Όπως λειτουργεί  στα καταστήματα PerfumeWorld όπου παρατηρείται  συνεχής  ανοδική πορεία, ανάπτυξη και δυναμική παρουσία του brand, ισχυροποιώντας τη θέση της σε μια αδύναμη οικονομική αγορά.

Παρατηρείται ραγδαία ανάπτυξη των εκπτωτικών e-shop και παράλληλα αυξάνεται το μερίδιο των πολυκαταστημάτων. Τι χαρακτηριστικά και ποιες υπηρεσίες θα πρέπει να προσφέρει ένα κατάστημα ώστε να κερδίσει την προτίμηση και την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού;

E.X. Με την πρόοδο της τεχνολογίας, το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-shop)ήρθε και αυτό να επηρεάσει σημαντικά τις αγορές. Παρατηρείται ραγδαία εξέλιξη, ενώ με αυτό χάνουν την έννοιά τους οι παραδοσιακές αντιλήψεις και συνήθειες.
Την ίδια στιγμή με τις εφαρμογές του ηλεκτρονικού εμπορίου παρέχονται νέες δυνατότητες στους καταναλωτές που φθάνουν μέχρι την απόλυτα εξατομικευμένη και με δικό τους σχεδιασμό παραγγελία σε όλα τα προϊόντα με την χρήση του διαδικτύου (internet).
Αναφέρεται ότι τα εκπτωτικά καταστήματα έχουν αναπτυχθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.
Παράλληλα αυξάνεται και το μερίδιο των πολυκαταστημάτων και αφού πρώτα πέρασαν μία σχετικά μεγάλη περίοδο κρίσης, επανέρχονται ειδικά  στην αγορά των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας, σε μία πιο σύγχρονη σε σχέση με το παρελθόν μορφή. Η μετεξέλιξη των πολυκαταστημάτων σε εμπορικά κέντρα στα οποία στεγάζονται, με τη μέθοδο της παροχής χώρου (shop in shop ή corner), γνωστές αλυσίδες επωνύμων προϊόντων συμβάλλουν σημαντικά στις αλλαγές του εμπορικού τοπίου.
Ωστόσο, τα καταστήματα για να κερδίσουν  την προτίμηση και την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού, θα πρέπει να ακολουθούν διάφορες προωθητικές ενέργειες εναρμοσμένες πάντα με τις απαιτήσεις τηςαγοράς, για την ένταξη και διατήρησή τους στο εμπόριο, αναζητώντας την ανοδική πορεία. Ενώ η παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών, εξασφαλίζουν σημαντικά την  μεγιστοποίηση των περιθωρίων κερδοφορίας.
Το πακέτο marketing plan μιας σύγχρονης και ραγδαίας αγοραστικής εξέλιξης, συνιστά επικοινωνιακό πλάνο, καινοτόμες προωθητικές ενέργειες και ιδέες, πρόγραμμα διαφημιστικής καμπάνιας, συμμετοχή σε εκθέσεις, είναι ικανά να οδηγήσουν στις επιθυμητές αποδόσεις  και να χτίσουν ένα ισχυρό brandname στην αγορά, που οδηγεί αποτελεσματικά στην ενίσχυση του εμπορικού σήματος, ενώ η αναλλοίωτη ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών ισχυροποιεί την αξιοπιστία τους προς το καταναλωτικό κοινό.

Ο κλάδος σας ευνοείται από την ανάπτυξη μέσω franchising; Γιατί να ενταχθεί κάποιος σε ένα δίκτυο και να μην επιλέξει να ανοίξει το δικό του αυτόνομο κατάστημα;

E.X. Ο κλάδος των αρωμάτων και των καλλυντικών, θεωρούνταν από ανέκαθεν  ένας από τους δυναμικότερους της ελληνικής αγοράς. Αναπτύσσεται αυτή η κατηγορία όλο και περισσότερο και ισχυροποιείται η θέση της  στην καταναλωτική αγορά μέσω franchising και αυτό γιατί, το Franchising ως μέσο έχει τη δύναμη της συνεχούς εξέλιξης και ανάπτυξης. Έχει στοχευμένη δράση, τεχνογνωσία, αναγνωρισιμότητα και δυναμική ενός επιχειρηματικού δικτύου προς όφελος των franchisee, που στηρίζονται σε ισχυρό εμπορικό σήμα, επιχειρηματικό πλάνο και αναπτυξιακό δίκτυο. Είναι προϊόν ενός ήδη δοκιμασμένου σχεδίου με ενιαίο τρόπο λειτουργίας που ακολουθούν οι franchisee.
Οι υποψήφιοι επιχειρηματίες πλέον αποφεύγουν τα ατομικά ρίσκα και προτιμούν τη πολύ γρήγορη αύξηση των πωλήσεων και της εμπορικής τους φήμης με σκοπό την καθιέρωσή τους στην αγορά. Με αποτέλεσμα να αναγνωρίζουν και να εμπιστεύονται τα προνόμια που παρέχει το franchising. 
Η επιχείρηση του κάθε δικαιοδόχου παίρνει εμπορική αξία με ένα καταξιωμένο εμπορικό σήμα που προσφέρει υψηλότερο βαθμό εμπιστοσύνης και  με τη συνεχή προσθήκη νέων καταστημάτων στο δίκτυο, αυξάνεται τόσο η φήμη όσο και η πελατεία του, με αποτέλεσμα να είναι πολύ μικρός ο κίνδυνος αποτυχίας. 
Υποστηρίζεται από την έναρξη και καθ’ όλη τη συνεργασία σε όλους τους τομείς της επαγγελματικής του δραστηριότητας.
Συνήθως ο καταναλωτής προτιμά καταστήματα δικτύου, ευρείας αναγνώρισης, διότι ταυτίζει την ισχυρή εικόνα με υψηλής και σταθερής  ποιότητας υπηρεσίες και προϊόντα, πόσο μάλλον όταν ένα προϊόν είναι εξαίρετο σε ποιότητα, διάρκεια και πιστότητα. Ο δικαιοδόχος  επωφελείται από τα εφόδια που παρέχει η κάθε εταιρία ως προς  την εκπαίδευση και καθοδήγηση, την οικονομική και διοικητική διαχείριση και τη λειτουργία δοκιμασμένων κανόνων με σωστά δομημένο σύστημα και πρότυπα που προσφέρει και λειτουργεί στην συγκεκριμένη περίπτωση, η PerfumeWorld.

Ποια τα σημεία διαφοροποίησής σας από τον ανταγωνισμό; Γιατί ένας δυνητικός franchisee να επιλέξει την δική σας επιχειρηματική πρόταση;

E.X. Σύμφωνα με το businessplan της εταιρίας μας που στοχεύει και ενστερνίζεται την καινοτομία, προσφέροντας στον κάθε δικαιοδόχο σωστή οργάνωση και συνεχής υποστήριξη, σε συνδυασμό με ένα εξαίρετο προϊόν σε ποιότητα, διάρκεια και πιστότητα που αυξάνουν την υπεροχή της πρότασής μας στα πλαίσια του ανταγωνισμού.Η δύναμη της αλυσίδας franchise, το πλήθος των καταστημάτων μας και η διαφύλαξη της αξιοπιστίας μας, ενισχύουν την επαγγελματική ασφάλεια που αναζητούν οι ενδιαφερόμενοι.
Δίνουμε μεγάλη προσοχή στο σύνολο των ενεργειών προώθησης της επιχειρηματικής μας πρότασης, σχεδιάζοντας και προβλέποντας τις ενέργειες διαχείρισης των δικαιοδόχων.
Εξασφαλίζουμε την συνεχή και κερδοφόρα ανάπτυξη της εταιρίας και του δικτύου μας, προσφέροντας αξία στην επένδυση του κάθε δικαιοδόχου μας. 
Η προτίμηση και η μεγάλη ζήτηση του ισχυρού brand name μας από τους ενδιαφερόμενους franchisee, καθώς και την ευρεία αναγνώριση του σήματος μας από το καταναλωτικό κοινό, ενδυναμώνουν και οδηγούν την Perfumeworld σε μια ανταγωνιστική αγορά, κερδίζοντας έτσι τις επιθυμητές αποδόσεις, που οφείλονται στην ύπαρξη της  ενιαίας εικόνας της αλυσίδας που ισχυροποιεί το εμπορικό σήμα στον κλάδο μας, η τεχνογνωσία και η άρτια εκπαίδευση του προσωπικού. 
Προσφέρουμε σημαντικές υπηρεσίες, που δεν επιβαρύνουν τον franchisee, όπως αρχική και συνεχή εκπαίδευση / καθοδήγηση του ιδίου και του προσωπικού του, υποστήριξη και αντιμετώπιση σε τυχόν δυσλειτουργίες σε θέματα διαχείρισης, οργάνωσης, λειτουργίας, marketing και management, καθώς και σε οικονομικούς τομείς.
Ο κάθε υποψήφιος franchisee επωφελείται από τις ενέργειες προώθησης και διαφήμισης, την ανταγωνιστική γκάμα προϊόντων και την ενιαία ιστοσελίδα e-shop.
Παρέχουμε σύγχρονες και αναλυτικές προδιαγραφές σχεδιασμού και τελειοποίησης του καταστήματος του franchisee. Η στενή παρακολούθηση της πορείας του καταστήματος με συμβουλευτικές παρεμβάσεις και η κοινοποίηση της τεχνογνωσίας μας θεωρείται απαραίτητη.

Σκιαγραφήστε το προφίλ του κατάλληλου franchisee για το δίκτυό σας.

E.X. Τα κριτήρια επιλογής  ενός κατάλληλου franchisee για το δίκτυό μας  εξετάζονται συνήθως σύμφωνα με την επιχειρηματική στάση και την επαγγελματική αντίληψη του κάθε υποψηφίου. Σαφέστατα, η διερεύνηση οικονομικών δυνατοτήτων επένδυσης και αναγκών, η  επαγγελματική εμπειρία, η αποφασιστικότητα και ο χαρακτήρας ενός υποψήφιου franchisee δεν παύουν να θεωρούνται εξίσου σημαντικά για την εξέλιξη και  τη σύναψη της συμφωνίας.
Μη ξεχνάμε πως ο ιδανικός συνδυασμός για την επιτυχία, είναι τα ισχυρά κίνητρα, το πείσμα και η θέληση.
Αναζητούμε ανθρώπους ικανούς και ενεργητικούς, που  να εκπροσωπούν σωστά τις αξίες και τα ιδανικά της Perfumeworld, με δυνατότητες διαχείρισης σε  διοικητικούς και οικονομικούς τομείς για την διασφάλιση της  ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, να διαθέτουν οργανωτικές και επιχειρηματικές δεξιότητες και να τηρούν τις διαδικασίες του συστήματος, σε συνδυασμό με τις ικανότητες management και πώλησης.
Άνθρωποι, που οραματίζονται, θέτουν στόχους, έχουν δημιουργικό τρόπο σκέψης, και υλοποιούν την κάθε τους ιδέα, ξεχωρίζουν και θεωρούνται επιτυχημένοι και πραγματικοί επιχειρηματίες.

Ποιες θεωρείτε ως τάσεις και προοπτικές για την κατηγορία σας;

E.X. Αναφορικά με τη διάρθρωση της αγοράς καλλυντικών – αρωμάτων, τα προϊόντα περιποίησης δέρματος αποτελούν διαχρονικά την κυριότερη κατηγορία καλλυντικών.
Η ισχυρή τάση για τη συγκεκριμένη κατηγορία έχει συγκεντρώσει μεγάλο μερίδιο της αγοράς, ιδιαίτερα στη διάρκεια των τελευταίων ετών με την πτώση της οικονομίας.
Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων όλο και αυξάνεται λόγω χαμηλής επενδυτικής διάθεσης και εντείνεται από την παρουσία πληθώρας επιχειρήσεων κυρίως στο κανάλι της αρωματοποιίας . Ενώ δεν παύουν να υπάρχουν και οι ευκαιριακοί επιχειρηματίες  που διαθέτουν πολύ μικρό κεφάλαιο για να επενδύσουν, άνευ σκοπό και στόχους, μη λαμβάνοντας υπόψη τα απαραίτητα εφόδια που οδηγούν σε υπολειτουργίες και οικονομικές ζημίες. Αυτή η πρόχειρη προσέγγιση στον κλάδο μας, με προϊόντα αμφισβητήσιμης  ποιότητας και προέλευσης, η έλλειψη τεχνογνωσίας, εκπαίδευσης, η άγνοια στις οικονομικές και διαχειριστικές λειτουργίες συνήθως, έχουν ως αποτέλεσμα τη βραχυπρόθεσμη επαγγελματική ύπαρξη.
Και ενώ έχει κορεστεί ο κλάδος μας, ωστόσο υπάρχουν ακόμη προοπτικές για ευκαιρίες που αναζητούν οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες του κλάδου για να διεισδύσουν στην αγορά.
Τα περιθώρια ανάπτυξης προϋποθέτουν χαμηλή αρχική επένδυση, προσφέρουν μεγάλα περιθώρια μεικτού κέρδους, χαμηλές λειτουργικές δαπάνες,  που όλα αυτά ευνοούν τους υποψήφιους επιχειρηματίες και συνάμα το χαμηλό κόστος των προϊόντων που ευνοούν τους καταναλωτές. 

Μάθε περισσότερα για αυτό το franchise

PERFUME WORLD