Οι ethnic γεύσεις αποτελούν εδώ και αρκετά χρόνια μια σταθερά αγαπημένη τάση στον κόσμο του street food. O κ. Βασίλης Βαβυλουσάκης, Σύμβουλος Ανάπτυξης της Not Just Falafel μας εξηγεί πως συνδυάζεται το παραδοσιακό με το νέο, καθιερώνοντας την Not Just Falafel ως μια από τις πρώτες επιλογές του κοινού στο είδος του.
Τι σημαίνει street food? Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα concept ώστε να χαρακτηριστεί street;
”Φαγητό του δρόμου”, όχι όμως ”για το δρόμο”, τουλάχιστον κατά τη δική μας πλήρη πεποίθηση. Αντιθέτως, διασφαλισμένης ποιότητας, φρέσκο, προσιτής τιμής και γρήγορης αλλά όχι πρόχειρης παρασκευής. Στη Not Just Falafel γι αυτό μιλάμε: για επαναπροσδιορισμό του γρήγορου φαγητού.
Ποια είναι τα καθοριστικά χαρακτηριστικά που κάνουν ένα street food concept να ξεχωρίζει στην ανταγωνιστική αυτή αγορά και να κερδίζει πιστό κοινό;
Παρόμοια ερώτηση με την παραπάνω. Ας την αναλύσουμε λοιπόν. Το street food, τουλάχιστον αυτό που η Not Just Falafel προσφέρει, αποτελεί μία σύγχρονη πρόταση υγιεινού φαγητού. Με ποιοτικές πρώτες ύλες, σωστή παρασκευή ,σπιτική διαδικασία μαγειρέματος και θα επανέλθω σε αυτό, τίμια τιμή ώστε να κερδίσει πιστό κοινό και ειδικά σεβασμό στον πελάτη, που για τον τρόπο διατροφής του έχει επιλέξει αυτό το εναλλακτικό μοντέλο.
Το street food στην Ελλάδα είναι χρόνια πλέον αγαπητό. Τι αλλαγές βλέπετε όσον αφορά τα νέα concepts και τις τάσεις που αναδύονται;
Μία καθοριστική: Σεβασμός στα χρήματα του καταναλωτή. Best Value for Money. Πέρασε η εποχή του ευκαιριακού κέρδους. Επιμένω στην επανάληψη ορισμένων όρων. Σεβασμό στον υποψήφιο συνεργάτη. Διαφανείς διαδικασίες.
Γιατί πιστεύετε ότι αγαπάει τόσο το κοινό το street food και ποιες είναι οι απαιτήσεις του σήμερα από αυτό;
Λόγω της διαφορετικότητας στην όλη προσέγγιση καταναλωτή και καταστήματος πώλησης. Λόγω της τίμιας σχέσης. Οι απαιτήσεις τώρα του κοινού? Οι απόλυτα αδιαπραγμάτευτες και λογικές: ποιότητα, γεύση, όμορφο περιβάλλον, σωστή συμπεριφορά και πάνω από όλα με την πρώτη ματιά, όσο λίγο κι αν μείνει στο χώρο να αισθανθεί καθαριότητα και υγιεινή. Την ώρα που εξυπηρετείς έναν πελάτη, έναν καταναλωτή, έναν ”φίλο”. Αυτή τη στιγμή να νιώθει μοναδικός. Τίμιες σχέσεις – Τίμια τιμολογημένο προϊόν.
Ποιες είναι σήμερα οι κυρίαρχες τάσεις στο street food;
Κουζίνες που κάποια στιγμή και για σειρά ετών έμοιαζαν απροσέγγιστες, κυρίως λόγω κόστους, που τώρα γίνονται προσιτές, περιορίζοντας το λανθασμένο “υπερεγώ” της επιχείρησης. Γενόμενες προσιτές κρατώντας όμως τον πήχη ψηλά στην ποιότητα, τη γεύση και στην εξυπηρέτηση.
Μπορεί να είναι ”fast” και ποιοτικό μαζί;
Βεβαιότατα. Συνδυάζοντας αυθεντικές συνταγές, διασφαλισμένη ποιότητα, σωστές πρώτες ύλες και γαστρονομικές εκπλήξεις. Εμείς συνδυάζουμε ένα σύγχρονο σκηνικό στις κουζίνες του κόσμου, όχι σαν μία άλλη πρόταση για φαγητό, αλλά αλλαγής στα γευστικά στερεότυπα. Το γρήγορο φαγητό με υλικά της μεσογειακής διατροφής, με μάγειρες από τον τόπο καταγωγής της κουζίνας της κάθε χώρας που ”πρεσβεύουμε” έχει καθιερώσει την Not Just Falafel στις πρώτες επιλογές των φίλων πελατών που αγαπούν την κουλτούρα αυτού του τρόπου φαγητού, αλλά που περισσότερο αγαπούν την κουλτούρα της χώρας προέλευσης των γεύσεων.
Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που κάνουν το concept σας μοναδικό και το φέρνουν ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού;
Όλα τα παραπάνω με ελεγχόμενες διαδικασίες σε όλα τα στάδια λειτουργίας από όλους μας κυριολεκτώντας, ώστε ο προσανατολισμός να είναι ανθρωποκεντρικός
Θεωρείτε ότι ένα street food concept ”ταιριάζει” με το franchising? Πως ενώνονται αυτά τα δύο και πως συμβάλει το franchising στην ανάπτυξη ενός brand;
Στο δυσμενές έστω και τεχνητά περιβάλλον της οικονομίας στην Ελλάδα, στην προκειμένη περίπτωση, είναι για πολλούς ανθρώπους δύσκολη απόφαση το να ξεκινήσουν μία επιχείρηση με αστάθμητους κινδύνους χωρίς την ολοκληρωμένη τεχνογνωσία και χωρίς να υπάρχει ένα μετρήσιμο, έστω προσεγγιστικά αποτέλεσμα. Μια πρωτόλεια λοιπόν ιδέα, που πράγματι ως Έλληνες μπορούμε να συλλάβουμε, έχει μεγάλη απόσταση από την τεχνική, οικονομική και εμπειρική πλευρά, μέχρι και την πραγματοποίηση της έναρξης λειτουργίας της επιχείρησης. Το franchise, με την ορθή χρησιμοποίηση του όρου και των πρακτικών του, διευκολύνει έναν υποψήφιο στο να επιχειρήσει, έχοντας ήδη χαρτογραφημένες τις κινήσεις έχοντας εξασφαλίσει την υποστήριξη που θα χρειαστεί πολυεπίπεδα πριν και μετά την έναρξη της λειτουργίας της επιχείρησής του, ειδικά στον ευαίσθητο τομέα της εστίασης, με ορισμένες δυσδιάκριτες νομολογειακές εναρμονίσεις. Μιλάμε για φαγητό, μιλάμε για εστίαση, μιλάμε για ανθρώπους, μιλάμε για επιχειρηματικό ρίσκο και στόχος είναι να μετρήσουμε και να μετριάσουμε τους κινδύνους ώστε να έχουμε τίποτα λιγότερο από ένα άριστο αποτέλεσμα. Η επιχειρηματικότητα στη μεσαία επιχείρηση πρέπει αν αυξηθεί. Εμείς, εστιάζοντας στην εστίαση προτείνουμε ποιότητα, ελεγχόμενες διαδικασίες και ελεγχόμενο κόστος, πελατοκεντρικά καταστήματα, ικανοποιημένους συνεργάτες ,ευχαριστημένους ουρανίσκους. Με χαρά οι άνθρωποι της επιχείρησης και εγώ είμαστε διαθέσιμοι να συζητήσουμε κάθε σημείο μιας ενδεχόμενης συνεργασίας μικρής ή μεγάλης. Πάνω από όλα όμως είμαι σίγουρος ότι γεύσεις και όλη διαδικασία θα μας κάνουν “ομοτράπεζους” για πολύ καιρό. Το Not Just Falafel έχει πολιτισμό στις κουζίνες και γεύσεις του κόσμου. Μας το αναγνωρίζουν φίλοι και λιγότερο φίλοι…