Νέες μεγάλες ευκαιρίες στον χώρο του franchising ανοίγει η ασφαλιστική αγορά και ο τομέας της σύγκρισης χρηματοοικονομικών προϊόντων. Γι’ αυτές τις νέες ευκαιρίες μιλήσαμε με τον Στέφανο Φαλκονάκη, Digital & Marketing Director της Insurancemarket , της Νο 1 πλατφόρμας σύγκρισης και αγοράς ασφαλιστικών υπηρεσιών, και όχι μόνο, στην ελληνική αγορά, η οποία στις αρχές του 2020 ξεκίνησε μέσω franchising την ανάπτυξη ενός δικτύου phygital concept stores .
Οι πυλώνες ανάπτυξης της Insurancemarket
Η πλατφόρμα Insurancemarket.gr ξεκίνησε με βασικό αντικείμενο τη σύγκριση και πώληση ασφαλιστικών προϊόντων. Ωστόσο, το market place που δημιούργησε μπορούσε να προωθήσει εξίσου καλά προγράμματα παροχής ενέργειας αλλά και τραπεζικά προϊόντα.
«Οι υπηρεσίες σύγκρισης προϊόντων της Insurancemarket.gr επεκτάθηκαν και στην ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο. Συγκρίνοντας τα προϊόντα ο καταναλωτής μπορεί γρήγορα και εύκολα να καταλάβει ποιο είναι το κέρδος του. Αναπτυσσόμαστε σε αυτή την προϊοντική κατηγορία πολύ καλά τα τελευταία δύο χρόνια και πιστεύουμε ότι θα πάμε ακόμα καλύτερα διότι τώρα εκδηλώνεται ακόμα πιο έντονα το συγκεκριμένο switch, δηλαδή αυτό της αλλαγής παρόχου ενέργειας», αναφέρει ο κ. Φαλκονάκης.
Τρίτη πηγή κερδοφορίας για την Insurancemarket , και τα phygital concept stores της, αποτελούν τα τραπεζικά προϊόντα. «Στα τέλη Μαΐου θα μπούμε και στη σύγκριση χρηματοοικονομικών προϊόντων, δηλαδή καταναλωτικών δανείων, πιστωτικών καρτών, loyalty προγραμμάτων, αποταμιευτικών προγραμμάτων, κ.λπ.Θεωρούμε ότι αυτή είναι μια πολύ καλή συγκυρία γιατί παρατηρούμε ότι υπάρχει φοβερή άνοδος στην αναζήτηση αυτών των προϊόντων».
Όλη αυτή η προϊοντική γκάμα θα προωθείται και μέσω των phygital concept stores της Insurancemarket.
Η ανάγκη για phygital concept stores
Το πρώτο phygital store της Insurancemarket στο Σύνταγμα εισήγαγε έναν νέο τύπο εξειδικευμένου καταστήματος χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, σημείο αναφοράς για τον σύγχρονο καταναλωτή που επιθυμεί ολοκληρωμένες λύσεις.
Ο επισκέπτης του Insurancemarket.gr Concept Store μπορεί να ενημερωθεί για όλα τα διαθέσιμα ασφαλιστικά προϊόντα της αγοράς, να συγκρίνει περισσότερες από 20 εταιρείες και τελικά να αγοράσει ένα προϊόν κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του, στην καλύτερη τιμή μέσα σε λίγα λεπτά! Την ίδια διαδικασία μπορεί να ακολουθήσει και όσον αφορά τα προγράμματα παροχής ενέργειας αλλά και τα τραπεζικά προϊόντα.
Ποια ήταν όμως η ανάγκη που οδήγησε στη δημιουργία των phygital concept stores; «Πριν από δύο χρόνια πραγματοποιήσαμε μια έρευνα από την οποία προέκυψε ότι ο Έλληνας καταναλωτής έχει ακόμα αυτό το προσωπικό “δέσιμο” με τον ασφαλιστή του. Εμείς αυτό το μεταφράσαμε ως ανάγκη για προσωπική επαφή. Απαιτείται η καινοτομία στο digital κομμάτι και η άψογη εξυπηρέτηση, αλλά χρειάζεται και το extra mile. Η προσωπική επαφή των πελατών μας με εξαιρετικούς επαγγελματίες, τους Insurance Experts, σε έναν πάρα πολύ ωραίο χώρο. Έτσι, ο πελάτης θα αισθανθεί πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση να ολοκληρώσει την αγορά του».
Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, το πείραμα πέτυχε. «Πρόσφατα υλοποιήσαμε σχετική έρευνα. Σε αυτή συμμετείχαν 500 άτομα, τα οποία επισκέφθηκαν το κατάστημα της Insurancemarket από τον Φεβρουάριο μέχρι και τα τέλη Μαρτίου. Ένα από τα πιο θετικά μηνύματα που λάβαμε είναι το γεγονός ότι οι πελάτες του φυσικού καταστήματος αγοράζουν συνήθως ακριβότερα και με μεγαλύτερη διάρκεια συμβόλαια, συγκριτικά με την online πλατφόρμα, καθώς νιώθουν μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια. Αυτό τόσο για εμάς όσο και για τον franchisee σημαίνει μεγαλύτερη προμήθεια. Επιπλέον, το 95% των συμμετεχόντων στην έρευνα θεώρησε εύκολη τη διαδικασία. Το 90% δήλωσε ότι βρήκε αυτό που έψαχνε και το 98% ότι εξυπηρετήθηκε σωστά. Αυτά είναι ποσοστά που ακόμα δεν τα έχουμε δει στην online πλατοφόρμα και φυσικά είναι πολύ ενθαρρυντικά και ελπιδοφόρα για την πορεία των phygital concept stores», επισημαίνει ο κ. Φαλκονάκης.
Οι ευκαιρίες της ασφαλιστικής αγοράς
Αυτό που χαρακτηρίζει την ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι ο μεγάλος ανταγωνισμός, καθώς σε αυτήν δραστηριοποιούνται περίπου 35 ασφαλιστικές εταιρείες. Ο τόσο έντονος ανταγωνισμός οδήγησε σε σημαντική πτώση των τιμών των ασφαλιστικών συμβολαίων. Μια πορεία διαφορετική από αυτή που ακολούθησαν οι αγορές του εξωτερικού την τελευταία δεκαετία, όπου οι τιμές κινήθηκαν ανοδικά δημιουργώντας μεγαλύτερη ανάγκη για online aggregators και σύγκριση τιμών.
Αυτή η ιδιομορφία της ελληνικής αγοράς δεν εμπόδισε την Insurancemarket να αυξήσει τον κύκλο των εργασιών της κατά 200% την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Franchise Success o κ. Φαλκονάκης, ο οποίος προβλέπει ότι η αναμενόμενη άνοδος των τιμών των ασφαλιστικών συμβολαίων τα επόμενα χρόνια θα μεγαλώσει τη ζήτηση για τις υπηρεσίες των online aggregators, όπως η Insurancemarket.gr. «Μπορεί το ξέσπασμα της πανδημίας να καθυστερήσει λίγο αυτή την εξέλιξη, αλλά το πιθανότερο είναι ότι θα τη δούμε από τον Ιανουάριο».
Επιπλέον, ο Digital & Marketing Director της Insurancemarket σημειώνει ότι η νέα αυτή κρίση θα προκαλέσει μία αύξηση στη ζήτηση των ασφαλιστικών αλλά και των τραπεζικών προϊόντων: «Σε συνάντηση που πραγματοποιήσαμε πρόσφατα με την Google, μας ενημέρωσαν ότι καταγράφεται αύξηση στη ζήτηση για ασφαλιστικά προϊόντα κατά 70% και για τραπεζικά κατά 120%. Η κρίση θα δημιουργήσει ευκαιρίες για τις εταιρείες που προσφέρουν καλό προϊόν και ψηφιακές λύσεις».
Σε αυτά τα δεδομένα θα πρέπει κανείς να συνυπολογίσει ότι η ελληνική αγορά παρουσιάζει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην online ασφάλιση , όπως η πλατφόρμα της Insurancemarket.gr και τα phygital concept stores της. «Το market share όλων όσων δραστηριοποιούνται στην online ασφάλιση αγγίζει μόλις το 10%. Απομένει λοιπόν ένα 90% για το οποίο τα phygital concept stores μπορούν να δημιουργήσουν μία ώθηση, φέρνοντας τους off-line πελάτες στον online κόσμο. Να αναφέρω ότι το αντίστοιχο market share της online ασφάλισης στην Αγγλία διαμορφώνεται στο 80%, και στη Γερμανία και την Ολλανδία στο 60%», καταλήγει ο κ. Φαλκονάκης.
Μάθε περισσότερα για αυτό το franchise