Deloitte: Δυναμική ανάκαμψη της αγοράς επισιτιστικού κλάδου μετά την πανδημία

Κατηγορία: Τελευταία Nέα της Αγοράς
Δημοσιεύτηκε: 25 Ιανουαρίου 2023
Deloitte: Δυναμική ανάκαμψη της αγοράς επισιτιστικού κλάδου μετά την πανδημία

Τα 10,5 δισ. ευρώ προβλέπεται να αγγίξει έως το 2024 η αγορά του επισιτιστικού κλάδου, επιστρέφοντας σε προ Covid επιδόσεις, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας «Foodservice Market Monitor» της Deloitte.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της κλαδικής έρευνας, ο επισιτιστικός κλάδος έχασε κατά τη διάρκεια της πανδημίας περίπου το 30% του τζίρου του, ενώ παράλληλα έπρεπε να προσαρμοστεί όσο το δυνατό πιο γρήγορα στα νέα δεδομένα. Το 2022, ωστόσο, η αγορά του foodservice φαίνεται να ανακάμπτει σε μεγάλο βαθμό πλησιάζοντας τα 9,7 δισ. ευρώ, ανακτώντας τα 2 από τα 3 δισ. ευρώ που έχασε το 2020 και 2021.

Ειδικότερα, προβλέπεται να γνωρίσει ανάπτυξη με μέσο ετήσιο ρυθμό +10,7% το διάστημα 2021-2024 (+26% για το 2022) φτάνοντας σε συνολικό κύκλο εργασιών περίπου 10,5 δισ. ευρώ το 2024, έναντι περίπου 7,7 δισ. ευρώ το 2021. Αυτή η δυναμική ανάκαμψη που ξεκίνησε την προηγούμενη χρονιά, οφείλεται στην υψηλή τουριστική κίνηση που παρατηρήθηκε μέσα στο έτος, αλλά και στη χαλάρωση των μέτρων για την πανδημία.

Ανταπόκριση στις αυξανόμενες καταναλωτικές ανάγκες

Η μελέτη επισημαίνει ότι οι επαγγελματίες του χώρου καλούνται να αφουγκραστούν με ψυχραιμία τις νέες τάσεις και να επανακαθορίσουν τη στρατηγική τους. Θα πρέπει ανταποκριθούν στις ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών, που επιθυμούν υγιεινές και γρήγορες λύσεις, εξασφαλίζοντας ιχνηλασιμότητα και διαφάνεια και όλα αυτά σε λογικές τιμές. Στο πλευρό τους έχουν νέες ψηφιακές λύσεις και καινοτόμα επιχειρηματικά σχήματα, αλλά θα πρέπει να ξεπεράσουν σημαντικές προκλήσεις που απαιτούν μετασχηματισμό του λειτουργικού τους μοντέλου (οργάνωση, συστήματα, διαδικασίες), αυξημένη έμφαση στη ρευστότητα και άριστο προγραμματισμό για να μειωθεί η αβεβαιότητα.

Ο κ. Γιώργος Κουρέπης, Principal στην Deloitte, μεταξύ άλλων, αναφέρει:  «Ο κλάδος του Foodservice στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς μετασχηματίζεται, ακολουθώντας τις ανάγκες των πελατών του που είναι όλο και πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί. Ένα τέτοιο περιβάλλον, που επαναπροσδιορίζεται από τις τεχνολογικές, κοινωνικοοικονομικές αλλά και γεωπολιτικές εξελίξεις, ασφαλώς και κρύβει προκλήσεις, αλλά προσφέρει και ευκαιρίες για τους οργανισμούς που είναι σε θέση να επανακαθορίσουν τη στρατηγική τους και να επανατοποθετηθούν απέναντι στον καταναλωτή. Συνεπώς, το μέλλον για τον κλάδο προβλέπεται αναπτυξιακό, αλλά προσαρμοσμένο σε νέες καταναλωτικές συνήθειες και επιχειρηματικές πρακτικές».

Η παγκόσμια αγορά

Σε ό,τι αφορά το διεθνές επίπεδο, με βάση την έρευνα Foodservice Market Monitor της Deloitte, ο κλάδος του Foodservice θα ανακάμψει τα αμέσως επόμενα χρόνια. Σημειώνεται, ωστόσο, πως η Βόρεια Αμερική επέστρεψε στα επίπεδα προ-πανδημίας μέσα στο 2022, ενώ η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, όπως και η Ευρώπη, αναμένεται να επιστρέψουν στα επίπεδα αυτά μέσα στο 2023. Οι υπόλοιπες γεωγραφικές περιοχές αναμένεται να ανακάμψουν μέσα στο 2024.

Πιο συγκεκριμένα, αναμένεται ότι τα καφέ, τα μπαρ, το street food και τα Full Service Restaurants (FSR) θα οδηγήσουν τον επισιτιστικό κλάδο σε ανάπτυξη με τον μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) για τα έτη 2021 – 2026 να κυμαίνεται μεταξύ +5,6% και +8,1%. Τα Quick Service Restaurants (QSR) εκτιμάται ότι επέστρεψαν στα επίπεδα προ-πανδημίας μέσα στο 2022, τα FSR και το Street Food αναμένεται να ανακάμψουν το 2023, ενώ ο κλάδος των καφέ-μπαρ θα ακολουθήσει το 2024.

Πηγή: www.naftemporiki.gr