Το δίκτυο franchise CALZEDONIA αναδείχθηκε ως GOLD WINNER στην κατηγορία Apparel Retail Stores Franchise, στα THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS 2021. Master Franchisor της CALZEDONIA στην Ελλάδα, είναι η Calin A.E. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1995 και έχει επίσης εξασφαλίσει το δικαίωμα ανάπτυξης του ελληνικού δικτύου καταστημάτων Intimissimi, Intimissimi Uomo, Tezenis και Falconeri.
Οι ρυθμοί ανάπτυξης των αλυσίδων, αποδεικνύουν τη μεγάλη απήχηση των προϊόντων στο καταναλωτικό κοινό. Σήμερα, το δίκτυο franchise αριθμεί 134 καταστήματα Intimissimi (52), Intimissimi Uomo (4), Calzedonia (61), Tezenis (14), Falconeri (3) στην Ελλάδα.
O Ιωσήφ Κολλάρος, Πρόεδρος της Calin A.E. και ο Marco Carlotti, Διευθύνων Σύμβουλος, μιλούν στο FRANCHISE SUCCESS για τη βράβευση της εταιρείας, τις αλλαγές που φέρνει στην αγορά της ένδυσης το e-commerce αλλά και τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η επιτυχία ενός διεθνούς master franchise στην ελληνική αγορά. «Σας ευχαριστούμε θερμά που μετά από μελέτη κι έρευνα μηνών, μας επιλέξατε για το βραβείο αυτό. Κάθε διάκριση, μας βοηθά να γινόμαστε δυνατότεροι κι ακόμα πιο αποτελεσματικοί», αναφέρουν.
Ποιες είναι οι σημερινές τάσεις στην αγορά της ένδυσης και ποιος ο ρόλος της πανδημίας στη διαμόρφωση αυτή;
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας και με κλειστά τα καταστήματα, ο κόσμος μείωσε σημαντικά την κατανάλωση. Με την αποτελεσματική διαχείριση της πανδημίας και τον εντατικό εμβολιασμό, θεωρούμε ότι μέσα στους επόμενους έξι μήνες έως έναν χρόνο, θα έχουμε επανέλθει πλήρως στη φυσιολογική μας λειτουργία. Συνεπώς, η εταιρεία μας θα συνεχίσει να κινείται δυναμικά και αναπτυξιακά όπως συνήθιζε πάντα.
Η ανάπτυξη του e-commerce ποιες αλλαγές φέρνει στο επιχειρησιακό μοντέλο αλλά και την επιχειρηματική πρόταση CALZEDONIA;
Το e-commerce, προς το παρόν, δεν θεωρούμε ότι φέρνει αλλαγές στο επιχειρησιακό μοντέλο της Calzedonia. Αυτό που μπορεί να γίνει και το πιστεύουμε 100%, είναι να λειτουργήσει ως ένας συμπληρωματικός τρόπος διανομής, ειδικότερα σε κατηγορίες προϊόντων, όπως είναι τα ηλεκτρονικά είδη, τα καλλυντικά, τα είδη φαρμακείου και άλλα προϊόντα, τα οποία ο πελάτης δεν χρειάζεται να δοκιμάσει.
Όσον αφορά την ένδυση, φυσικά και υπήρξε μια άνθιση λόγω των συνθηκών που επικρατούσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Με το άνοιγμα, όμως, των καταστημάτων διαπιστώνουμε ότι η κατάσταση εξισορροπείται και το e-commerce επιστρέφει στην πραγματική του διάσταση.
Ως εταιρεία, με το e-commerce προσδοκούμε να καλύψουμε τις ανάγκες των πελατών μας σε σημεία όπου δεν υπάρχουν φυσικά καταστήματα, καθώς και ένα μέρος του ηλικιακού κοινού 18-25 που επιλέγει και προτιμάει το online shopping.
Επιπλέον, αναμένουμε αύξηση των πωλήσεών μας στον τομέα αυτό, λόγω της δυναμικής παρουσίας μας, μέσω των social media campaigns αλλά και της στρατηγικής συνεργασίας μας με κορυφαίες influencers, πρόσωπα ιδιαίτερα δημοφιλή που ταυτίζονται με τις αξίες και τη «φωνή» των brands.
Πώς προσαρμόστηκε το δίκτυο franchise CALZEDONIA στα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία;
Με το κλείσιμο των καταστημάτων για 6 μήνες και την αναστολή του προσωπικού με νόμο του κράτους, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας μας μειώθηκε κατά 40% αλλά παράλληλα μειώθηκε και το λειτουργικό μας κόστος. Ανταπεξήλθαμε στην κρίση και πλέον αναμένουμε την κανονικότητα. Δεν υπήρξε καμία αλλαγή στο concept ούτε στο επιχειρηματικό μας μοντέλο αλλά ούτε και στα συστήματα και τις διαδικασίες που ακολουθούμε. Για να πραγματοποιηθούν τέτοιες τροποποιήσεις απαιτείται χρόνος και έρευνα.
Απαιτείται διαφορετική υποστήριξη στους franchisees του σήμερα; Ποιες διαφορές εντοπίζετε σε σχέση με τα προηγούμενα έτη;
Η υποστήριξη που παρέχουμε στο δίκτυο των Franchisees είναι συνεχής και αδιάκοπη, πάντοτε προσαρμοσμένη στις ανάγκες της εποχής. Αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ, διότι πρώτο και κύριο μέλημά μας, είναι η διατήρηση του κύρους και της φιλοσοφίας των brands μας.
Με βάση την εμπειρία σας, από ποιους παράγοντες εξαρτάται η επιτυχία ενός διεθνούς master franchise στην ελληνική αγορά;
Αρχικά, εξαρτάται από τη βαθιά γνώση της αγοράς και της επιχειρηματικότητας του Μaster Franchisor. Δεύτερον, η σοβαρότητα και η συνέπεια στην επαγγελματική συνεργασία με τη μητρική εταιρεία στην οποία ανήκουν τα brands.
Τρίτον, είναι σημαντική η πιστή εφαρμογή της φιλοσοφίας και της τεχνογνωσίας της ιδιαιτέρως επιτυχημένης μητρικής-εταιρείας, πάντοτε φυσικά, στο πλαίσιο των αναγκών της ελληνικής αγοράς.
Toν πιο σημαντικό παράγοντα επιτυχίας αποτελεί η σωστή επιλογή ανθρώπων στις κατάλληλες θέσεις. Στην επιλογή των συνεργατών-franchisees, φροντίζουμε να εξασφαλίζεται η αρμονική συνεργασία σε όλα τα επίπεδα, γι’ αυτό και γίνεται πάντοτε με γνώμονα όχι την εμπειρία, αλλά το κύρος, τη σοβαρότητα και πάνω από όλα τη διάθεση για συνεργασία, εξέλιξη και αποδοτικότητα.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το δίκτυο, κύριο μέλημά μας είναι να επιλέγουμε πάντοτε τα καταλληλότερα σημεία, σε δρόμους με μεγάλη προβολή και με αυξημένη κίνηση καταναλωτικού κοινού.