Από την εποχή που μονοπωλούσε ο ελληνικός καφές μέχρι σήμερα που προελαύνει ολοένα και πιο δυναμικά ο espresso, ο Έλληνας διατηρεί μία σχέση αγάπης με τον καφέ. Μία αγάπη που όχι μόνο πέρασε με επιτυχία το τεστ του χρόνου αλλά συνεχώς δυναμώνει. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι κατά την περίοδο της μεγάλης οικονομικής κρίσης αυξήθηκαν οι επιχειρήσεις που σχετίζονται με το πλέον διαδεδομένο ρόφημα.
Ο χώρος του καφέ – snack – μικρογευμάτων αποτελεί την πλέον ελκυστική κατηγορία στο franchising, παρουσιάζοντας σταθερά αυξητική πορεία τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Ετήσιας Έρευνας Υποψηφίων Franchisee 2019, το 35% αναδεικνύει την εστίαση ως πρώτη επιλογή, γεγονός που υπογραμμίζει το συνεχιζόμενο ενδιαφέρον από πλευράς επενδυτών.
Παράλληλα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Έρευνας Franchise η οποία δημοσιεύτηκε στον Ετήσιο Οδηγό Πανόραμα Franchise 2019, oι υποκατηγορίες καφές και σνακ παρουσίασαν εντυπωσιακή άνοδο σε αριθμό καταστημάτων κατά το 2018, σε ποσοστό 26% συνολικά, αποδεικνύοντας τη δυναμική της αγοράς.Στην ουσία, η καφεστίαση είναι μια τεράστια αγορά και παρουσιάζει έναν ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό που εκφράζεται σε όλες τις διαστάσεις: τιμών, συνολικής αγοραστικής εμπειρίας, στρατηγικής τοποθέτησης, μοντέλου ανάπτυξης κ.ο.κ. Ο καταναλωτής είναι πλέον πιο ενημερωμένος και εκπαιδευμένος. Δεν στέκεται μόνο στο προϊόν, αλλά εστιάζει πάνω από όλα στο customer service. Με λίγα λόγια αναζητά μία ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία!
Η σχέση των Ελλήνων με τον καφέ είναι πολύ ιδιαίτερη. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Καφέ, η χώρα μας βρίσκεται στην 17η θέση παγκοσμίως, όσον αφορά την κεφαλήν κατανάλωση με 5,4 κιλά τον χρόνο. Κάθε άτομο πίνει κατά μέσο όρο 510 κούπες καφέ τον χρόνο, πράγμα που σημαίνει ότι στη χώρα μας ετησίως καταναλώνονται περισσότερες από 5 δις κούπες.
Ο τζίρος της συνολικής αγοράς του καφέ στην Ελλάδα ξεπερνά το 1 δις ευρώ, δημιουργώντας μεγάλες προκλήσεις τόσο για τις παραδοσιακές αλυσίδες καφέ και σνακ, όσο και για τις νέες που μπαίνουν συνεχώς στο «παιχνίδι».
Με στόχο να καταγραφούν οι νέες τάσεις σε αυτή τη μεγάλη αγορά και να αναδειχθούν τα στοιχεία διαφοροποίησης, οι βέλτιστες πρακτικές και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στον χώρο, το FRANCHISE SUCCESS συνομίλησε με εκπροσώπους του χώρου, παρουσιάζοντας τις απόψεις τους!
Συμμετέχουν οι αλυσίδες:
Αρθρογραφία
Αγορά Καφέ – Snack & Franchising
{gallery}coffee-snack{/gallery}