Η ΑΒ Βασιλόπουλος αναδείχθηκε ως GOLD WINNER στην κατηγορία Supermarket Convenience stores Franchise, στα THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS 20201, καθώς έχει πετύχει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο, συγκεντρώνοντας υψηλό ενδιαφέρον από πλευράς υποψηφίων franchisees.
Για τη βράβευση της εταιρείας, τις τάσεις της αγοράς αλλά και τις προτάσεις franchise AB, μίλησε στο FRANCHISE SUCCESS o Δημήτρης Παπαχρυσάνθου, Wholesale & Affiliate Retail Director της ΑΒ Βασιλόπουλος.
«Είναι τιμή μου να βραβεύομαι εγώ προσωπικά αλλά και η ΑΒ για την αξιόλογη δουλειά που έχουμε κάνει, όλα τα προηγούμενα χρόνια στον τομέα του Franchising. Ευχαριστώ τον Θεσμό των THE FRANCHISE SUCCESS AWARDS για τη βράβευσή μου και την Ομάδα Franchise ΑΒ, που στηρίζει καθημερινά αυτή την προσπάθεια και έχει φτάσει να λειτουργεί πάνω από 150 επιχειρήσεις με τα σήματα AB Food Market και AB Shop & Go.
Η πυκνότητα και το πλήθος των super markets στην Ελλάδα και κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι ιδιαίτερα υψηλή με αποτέλεσμα πολλοί υποψήφιοι franchisees να θεωρούν ότι δεν υπάρχει ο αναγκαίος ζωτικός χώρος, ή και ακόμη υφίστανται εσωτερικό ανταγωνισμό. Πώς τοποθετήστε στα παραπάνω επιχειρήματα;
Είναι αλήθεια ότι ο αριθμός των μεγάλων Super Market έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Επίσης, η οργανωμένη Λιανική εισέρχεται όλο και περισσότερο σε μικρότερα μεγέθη καταστημάτων, με χαρακτηριστικά ευκολίας. Παρόλα αυτά, παράλληλα και με τον τζίρο που πραγματοποιείται μέσα από όλα τα υπόλοιπα ανεξάρτητα κανάλια (π.χ. μικρά καταστήματα τροφίμων) και τα εξειδικευμένα καταστήματα πώλησης τροφίμων (π.χ. οπωροπωλεία, γαλακτοπωλεία, delicatessen κ.λπ.), η συμμετοχή της οργανωμένης Λιανικής καλύπτει ένα μέρος της συνολικής δαπάνης σε είδη διατροφής. Συνυπολογίζοντας επίσης, ότι η καταναλωτική συνήθεια έχει κάνει στροφή στην άμεση, σε κοντινή απόσταση και με γρήγορη ολοκλήρωση των αγορών, τα καταστήματα ευκολίας του αστικού χαρακτήρα μέσω της οργανωμένης λιανικής και του Franchising, έχουν πολύ δρόμο ακόμη να καλύψουν.
Σε ποιες αλλαγές προχωρήσατε και ποια εργαλεία αναπτύξατε για να πετύχετε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο των Τροφίμων-Ποτών;
Οι ενέργειές μας εστιάζονται σε 2 άξονες.
Στο επίπεδο της κάλυψης των αναγκών του σύγχρονου καταναλωτή, επικαιροποιούμε και αναβαθμίζουμε το εμπορικό μίγμα, την αγοραστική εμπειρία και την υπηρεσία που προσφέρουμε στον πελάτη μας, μέσα από τα μοντέλα AB Food Market και AB Shop & Go. Έτσι, διασφαλίζουμε ότι προσφέρουμε ένα concept σύγχρονο που απαντά στις ανάγκες της συνεχώς εξελισσόμενης κατανάλωσης τροφίμων.
Στο επίπεδο του μοντέλου συνεργασίας, διευκολύνουμε περαιτέρω τον ενδιαφερόμενο υποψήφιο συνεργάτη να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση στον κλάδο. Ειδικότερα για το αστικό μοντέλο AB Shop & Go, προχωρούμε στην εύρεση και αξιολόγηση του κατάλληλου σημείου που θα λειτουργήσει η νέα επιχείρηση, την ενοικίαση για λογαριασμό του πελάτη, την οικοδομική προετοιμασία του ακινήτου αλλά και την προμήθεια και τοποθέτηση του απαραίτητου εξοπλισμού και του αρχικού εμπορεύματος. Προσφέρουμε μια λύση «με το κλειδί» στο χέρι.
Ο Συνεργάτης καλείται να αποπληρώσει τις παραπάνω δαπάνες μεσοπρόθεσμα (αρχικό εμπόρευμα) και μακροπρόθεσμα (εξοπλισμός και οικοδομικές εργασίες – σε βάθος 10 ετών).
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των καταστημάτων AB που ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις μετά την πανδημία;
Η ανάγκη για ασφαλείς αγορές έχει οδηγήσει την ΑΒ να εντάξει στη λειτουργία των καταστημάτων της όλα εκείνα τα μέτρα που έχει θεσπίσει η Πολιτεία για την ασφάλεια των συναλλαγών αλλά και επιπρόσθετες πρωτοβουλίες.
Από τη μία, είχαμε τα μέτρα προστασίας του προσωπικού και των πελατών, με περιορισμό των ατόμων ανά τετραγωνικά μέτρα στον χώρο του καταστήματος και τη λειτουργία ταμείων εκ περιτροπής, όσο και την τήρηση των αποστάσεων και των ατομικών μέτρων προστασίας. Είχαμε προσθήκη εξοπλισμού με στόχο να μην έρχονται σε επαφή οι υπάλληλοι του καταστήματος με τους πελάτες μας αλλά και μεγάλες επενδύσεις σε αναλώσιμα προστατευτικού χαρακτήρα για το προσωπικό μας.
Από την άλλη, είχαμε την εντατικοποίηση των διαδικασιών και των κανόνων υγιεινής εντός του καταστήματος, με συστηματικές απολυμάνσεις και πιστή τήρηση των πρωτοκόλλων καθαρισμού.
Αντίστοιχη προσπάθεια καταβλήθηκε και από μεριάς των καταστημάτων Συνεργατών, καθόλη τη διάρκεια των τελευταίων 16 μηνών και έτσι προβλέπεται να συνεχίσουμε, ώστε να εδραιωθεί το αίσθημα ασφάλειας σε όσους πραγματοποιούν τις αγορές τους σε ένα κατάστημα ΑΒ.
Πώς επηρεάζει τα φυσικά καταστήματα η ισχυροποίηση του e-commerce;
Η επέλαση του e-commerce στον κλάδο των τροφίμων έχει διαφοροποιήσει τη στρατηγική όλων των μεγάλων εταιρειών λιανικής στην Ελλάδα. Κατά τα τελευταία 5 χρόνια, όλες οι μεγάλες αλυσίδες μπήκαν στον χώρο, ενώ κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα e-shop εμφάνισαν αναπτύξεις 150%-200%. Η προσπάθεια τελευταία επικεντρώνεται στην παροχή last minute solutions, με παροχή διανομής εντός 30 λεπτών, έως 2 ωρών.
Ακόμη και σήμερα όμως, το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς παραμένει μικρό. Επιπροσθέτως, το κανάλι του e-commerce λειτουργεί συμπληρωματικά με το φυσικό δίκτυο, καθώς είναι μικρός ο αριθμός πελατών που χρησιμοποιεί αποκλειστικά αυτό το κανάλι, για να καλύψει όλες τις ανάγκες του. Πάνω από όλα όμως, ιδιαίτερα στο άμεσο μέλλον, σημασία θα έχει το να μπορεί μια αλυσίδα να προσφέρει omni channel λύσεις στον καταναλωτή, ώστε να προσφέρει λύσεις για κάθε shopping mission.
Ποια στοιχεία της πρότασης franchise της AB Bασιλόπουλος την κάνουν τόσο ανταγωνιστική;
Το γεγονός ότι αφορά τον καθένα από εμάς. Είναι μια πρόταση που δεν έχει ούτε ιδιαίτερες απαιτήσεις προηγούμενης εμπλοκής με το λιανεμπόριο τροφίμων, ούτε χρόνια εμπειρίας ή προϋπηρεσίας. Ταυτόχρονα, έχει ιδιαίτερα περιορισμένες ανάγκες κεφαλαιακής διαθεσιμότητας από την πλευρά του Franchisee. Επίσης, η ΑΒ ειδικά για το αστικό μοντέλο AB Shop & Go, αναλαμβάνει όλο το διαδικαστικό και επίπονο μέρος της διαδικασία εύρεσης, διαπραγμάτευσης, διαμόρφωσης του χώρου πώλησης και της προμήθειας του εξοπλισμού, ώστε ο Συνεργάτης να αφοσιωθεί στην εκπαίδευσή του από τους ανθρώπους της ΑΒ και στην εξυπηρέτηση των πελατών του.
Το κύριο χαρακτηριστικό της πρότασης Franchise της ΑΒ είναι ότι τα 2 μοντέλα καταστήματος είναι εύκολα επεκτάσιμα και κλιμακούμενα. Μέσω αυτού του χαρακτηριστικού και αντλώντας τεχνογνωσία από τη μητρική εταιρία, το κάθε κατάστημα μπορεί να προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό προϊοντικού μίγματος, σε διαφορετικού μεγέθους χώρο πώλησης, προσφέροντας παράλληλα την εμπορική πολιτική του ομίλου ΑΒ σε κάθε γειτονιά του αστικού ιστού και κάθε πόλη / κωμόπολη της περιφέρειας, κάθε ώρα της ημέρας.
Παράλληλα, η ανταγωνιστικότητα της πρότασης Franchise της AB διασφαλίζεται περαιτέρω και από την ορθολογική χωροθέτηση του συνολικού δικτύου φυσικών καταστημάτων ΑΒ, διασφαλίζοντας ζώνη αποκλειστικότητας για κάθε κατάστημα Franchise, είτε πρόκειται για αστικό είτε για υπεραστικό – περιφερειακό περιβάλλον.
Πώς συμβουλεύετε – κατευθύνετε τους νέους συνεργάτες; Τι υποστήριξη τους παρέχετε;
Πρωτίστως, η συμβουλή μας στον υποψήφιο Συνεργάτη είναι ότι χρειάζεται πάνω από όλα να θέλει να επιτύχει και να έχει υψηλούς στόχους. Να ασχοληθεί εντατικά με τον πελάτη και την πώληση τροφίμων. Να τολμήσει να ονειρευτεί.
Κάθε νέα συνεργασία μέσω του συστήματος Franchise συνοδεύεται από την υποχρεωτική αρχική εκπαίδευση όλων των εμπλεκόμενων από την πλευρά του Franchisee στην καθημερινή λειτουργία του νέου καταστήματος. Η εκπαίδευση περιλαμβάνει μια κυκλική εκπαίδευση σε όλα τα πόστα και σε όλες τις απαραίτητες λειτουργίες που θα κληθεί να επιτελέσει το προσωπικό του νέου καταστήματος Franchise.
Καθόλη τη διάρκεια της συνεργασίας, η ομάδα υποστήριξης της ΑΒ επισκέπτεται το κάθε κατάστημα, επικοινωνεί με τον Συνεργάτη και υποστηρίζει την λειτουργία και τη βελτίωση της απόδοσης του καταστήματος, όπου κρίνεται απαραίτητο.