«Διαχρονικά σε μια κρίση, οι δομημένες και οργανωμένες επιχειρήσεις είναι αυτές που όχι μόνο επιβιώνουν, αλλά εξελίσσονται χρησιμοποιώντας τις δυσκολίες κάθε εποχής προς όφελός τους.»
Συνέντευξη του κ. Παναγιώτη Ανδρεσάκη, Ιδρυτή του Baristi Speciality Coffee στην ενότητα Απόψεις στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2021.
Αναφορικά με το franchising στον τομέα της εστίασης, διαπιστώνουμε ότι παρέχει μία ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια σε έναν επιχειρηματία, λόγω μιας σειράς από πλεονεκτήματα. Μερικά από αυτά είναι ένα δυνατό και αναγνωρίσιμο brand name, τεχνογνωσία, η υψηλή ποιότητα προϊόντων σε χαμηλά κόστη και η αέναη υποστήριξη.
Πώς προσαρμόστηκε το δίκτυό σας στα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία;
Στα Baristi, εξαρχής στοχεύσαμε σε ένα βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας με συγκεκριμένη φιλοσοφία. Λαμβάνοντας υπόψη τον σφυγμό της εποχής, δώσαμε έμφαση στο take away και το delivery, εξελίσσοντάς. Με τον καιρό, μάθαμε από τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, εκπαιδεύσαμε το ανθρώπινο δυναμικό μας, ακολουθώντας τη ζήτηση της αγοράς. Με δυνατές αυτές τις υπηρεσίες, η πανδημία δεν μας επηρέασε. Αντιθέτως, ήμασταν έτοιμοι να ανταποκριθούμε στην εξυπηρέτηση ενός μεγάλου όγκου εργασίας, καθώς με πάνω από το 70% των επιχειρήσεων εστίασης σε αναστολή λειτουργίας, το αγοραστικό μας κοινό αυξήθηκε σε αριθμό αλλά και σε επαναληψιμότητα παραγγελιών.
To 2021 είναι ένα έτος κομβικό, στο οποίο αναμένονται πολλές ανακατατάξεις, ειδικά το πρώτο εξάμηνο. Κατά τη γνώμη σας, ποια κρίσιμα στοιχεία επηρεάζουν την ελκυστικότητα τόσο του concept, όσο και της πρότασης franchise, σε ένα περιβάλλον προκλήσεων όπως το σημερινό;
Βαδίζουμε ήδη σε ένα δύσκολο για την κοινωνία έτος. Παρόλα αυτά, μια επιχειρηματική πρόταση για franchising φαντάζει αυτή τη στιγμή, μια κίνηση με το λιγότερο ρίσκο. Ειδικότερα, ένα concept με χαμηλό κεφάλαιο έναρξης, μια βιώσιμη πρόταση λειτουργίας και ένα φρέσκο design, θα είναι περιζήτητο για το 2021.
Η ανάπτυξη του e-commerce ποιες αλλαγές φέρνει στο επιχειρησιακό μοντέλο αλλά και την επιχειρηματική πρόταση;
Για τον τομέα της εστίασης, άμεσα, δεν επηρεάζει με κάποιον τρόπο. Τα καταστήματά μας συνεργάζονται χρόνια με εταιρείες third party service για online delivery, δείχνοντας εμπειρία και know how στην εξυπηρέτηση ακόμη περισσότερων πελατών.
Παρατηρούνται αλλαγές στο προφίλ των υποψήφιων franchisees; Τι έχει αλλάξει στον τρόπο προσέγγισής τους;
Αυτό είναι κάτι που θα μπορέσει να απαντηθεί με μεγαλύτερη ασφάλεια στα μέσα του έτους. Η εταιρεία μας, αριθμεί 5 νέα καταστήματα και 3 ανακαινίσεις τους τελευταίους 3 μήνες, αλλά αυτά είναι προϊόντα δουλειάς αρκετών μηνών. Πριν κάποιος επενδύσει σε εμάς, επενδύουμε εμείς σε μια καλή συνεργασία, διερευνώντας σε βάθος την επικείμενη συμφωνία, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε στο μέτρο του δυνατού ότι θα είναι η καλύτερη δυνατή για τις εμπλεκόμενες μεριές. Με πιο απλά λόγια, προχωράμε με ανθρώπους που έχουν το ίδιο όραμα με εμάς και ακόμη περισσότερη διάθεση για εξέλιξη.
Ήδη οι αιτήσεις έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Είμαστε έτοιμοι όμως, να συζητήσουμε με κάθε υποψήφιο επιχειρηματία, σεβόμενοι το ενδιαφέρον που επιδεικνύει για συνεργασία μαζί μας. Το ενδιαφέρον τους μας τιμά και μας δείχνει ότι βαδίζουμε στον σωστό δρόμο.
Ποια είναι τα αναπτυξιακά σχέδια του δικτύου σας για το 2021;
Επενδύουμε στη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας με δύο ισοδύναμες συνιστώσες. Η μία, αφορά την ανάπτυξη των υφιστάμενων καταστημάτων, την εξέλιξη και την εδραίωσή τους ως σημεία αναφοράς στον καφέ, στις περιοχές όπου δραστηριοποιούνται. Η άλλη, αφορά το άνοιγμα νέων καταστημάτων στην Αττική, ώστε σε όποια περιοχή αναζητήσει κάποιος ένα Baristi να μπορεί να το βρει. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει υπάρξει και για την εξάπλωση της εταιρείας σε περιοχές εκτός λεκανοπεδίου, όπως στη Θεσσαλονίκη, την Κρήτη και την Κύπρο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχουμε μπροστά μας ένα απαιτητικό αλλά και δημιουργικό έτος.