
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια γενικότερη αναδιοργάνωση, αναδιάταξη & ανακατατάξεις στην αγορά του franchising, κάνοντας ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη του υποψήφιου franchisee για επένδυση σε μία επιτυχημένη ασφαλή επιχειρηματική ιδέα.
Αυτό αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις αφού σηματοδοτεί την τάση της εποχής για «προστατευμένες» επενδύσεις, αλλά παράλληλα αποτελεί και μια τεράστια ευκαιρία για ανάπτυξη των αλυσίδων που λειτουργούν με τη μέθοδο της δικαιοχρησίας πανελλαδικά.
Το μεγαλύτερο «στοίχημα» είναι να καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε των δυσμενών οικονομικών συνθηκών, διατηρώντας τις προσιτές τιμές των προϊόντων μας, εμπλουτίζοντας διαρκώς τη γκάμα των προϊόντων αλλά και των υπηρεσιών που καλύπτουν όλο και περισσότερες ανάγκες της σύγχρονης γυναίκας.
Η μέθοδος franchise DUST+CREAM, συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της ακολουθώντας μια ορθά δομημένη στρατηγική ανάπτυξης, έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό brand name μέσα από το οποίο και ο ίδιος ο franchisee αντλεί επιχειρηματική αλλά και προσωπική ικανοποίηση για την επιλογή του.
Συνέντευξη από τον κ. Λέανδρο Καρακατσάνη, Πρόεδρο της DUST + CREAM
Ποιες ήταν οι κύριες προκλήσεις του 2016 στον χώρο του franchising;
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια γενικότερη αναδιοργάνωση, αναδιάταξη & ανακατατάξεις στην αγορά του franchising, κάνοντας ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη του υποψήφιου franchisee για επένδυση σε μία επιτυχημένη ασφαλή επιχειρηματική ιδέα. Αυτό αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις αφού σηματοδοτεί την τάση της εποχής για «προστατευμένες» επενδύσεις, ενώ παράλληλα αποτελεί και μια τεράστια ευκαιρία ανάπτυξης και επέκτασης σε περισσότερα σημεία πώλησης πανελλαδικά.
Αν θα θέλαμε να κάνουμε έναν απολογισμό ποιες ήταν οι ενέργειες ή πρακτικές που ακολουθήθηκαν το 2016 από την αλυσίδα και αναδείχθηκαν ως πλέον αποτελεσματικές και ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε;
Κάνοντας μια γρήγορη ανασκόπηση στην περσινή χρονιά οι σημαντικότερες κινήσεις που αποδείχθηκαν εύστοχες και αποτελεσματικές, ήταν η επιλογή καίριων σημείων/πόλεων για την περαιτέρω ανάπτυξη της αλυσίδας σε όλη τη Ελλάδα, με αποτέλεσμα την ακόμη μεγαλύτερη εδραίωση του brand DUST+CREAM στη συνείδηση των καταναλωτών και την καθιέρωσή του ως η αλυσίδα με τα “best value for money” ελληνικά καλλυντικά.
Το μεγαλύτερο «στοίχημα» είναι να καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε των δυσμενών οικονομικών συνθηκών, διατηρώντας τις προσιτές τιμές των προϊόντων μας ενώ παράλληλα να επενδύουμε στη συνεχή έρευνα και την τεχνολογική ανάπτυξη της παραγωγικής μας μονάδας, εμπλουτίζοντας διαρκώς τη γκάμα των προϊόντων αλλά και των υπηρεσιών που καλύπτουν όλο και περισσότερες ανάγκες της σύγχρονης γυναίκας.
Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το προφίλ των υποψήφιων franchisee. Πού στοχεύουν περισσότερο, σε αυτοαπασχόληση – θέση εργασίας, συμπληρωματικό εισόδημα, family business, πώς προσεγγίζουν μια συνεργασία franchise;
Βασικό χαρακτηριστικό του κάθε υποψήφιου συνεργάτη-franchisee αποτελεί η ενεργή συμμετοχή του, καθώς και να έχει τις δυνατότητες να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις ενός καταστήματος με υψηλή επισκεψιμότητα. Το κατάστημα θα πρέπει να αποτελεί για τον ίδιο μια ευκαιρία εκπλήρωσης προσωπικών και επαγγελματικών στόχων και να μην λειτουργεί απλά σαν επενδυτής.
Σε συνέχεια και με δεδομένο πως το franchising έχει γίνει μέρος της εγχώριας επιχειρηματικότητας αρκετές πλέον δεκαετίες κατά πόσον έχουν γίνει κατανοητά τα βασικά σημεία της συνεργασίας που πρέπει να λαμβάνει υπόψη του ο υποψήφιος επενδυτής; Ποιες ενέργειες πιστεύετε πως θα ωφελούσαν με στόχο την περαιτέρω συνειδητοποίηση – εκπαίδευση και ποιοι θα μπορούσαν να συμβάλλουν;
Λαμβάνοντας υπόψη πως το 64% των Ελλήνων θα ήθελε να ασχοληθεί με την επιχειρηματικότητα και δεδομένου της ρευστής οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, το να επενδύσει σε μία επικερδή αλυσίδα καταστημάτων, έναντι της δημιουργίας μιας μεμονωμένης αυτόνομης επιχείρησης, είναι πολλές φορές μονόδρομος. Έτσι δεδομένων των συνθηκών, ο υποψήφιος franchisee οδηγείται σε μια επιφυλακτική συμπεριφορά, αναζητώντας ασφαλείς λύσεις ώστε να διατηρήσει ακέραια την επένδυση του, να εξασφαλίσει την ταχύτερη απόσβεση του κεφαλαίου και να έχει όσο το δυνατόν υψηλότερα κέρδη. Η κοινή στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθείται από όλα τα καταστήματα του δικτύου είναι βασικός κανόνας για να υπάρξει μια επιτυχημένη συνεργασία, ενώ η εκπαίδευση και η κατάρτιση του προσωπικού κάθε νέου καταστήματος αποτελεί εξίσου βασική παράμετρο.
Ποια ήταν η πλέον συνήθης ερώτηση εκ μέρους των υποψηφίων franchisees και ποια η δικής σας απάντηση;
Διανύοντας μία τις πιο ασταθής οικονομικά χρονιές, αυτό δε θα μπορούσε να μην επηρεάσει και τους υποψήφιους επιχειρηματίες . Πρωταρχική ερώτηση στις συναντήσεις με τους μελλοντικούς συνεργάτες-franchisees εξακολουθεί να είναι η χρονική περίοδος απόσβεσης της επένδυσης τους. Η μέθοδος franchise DUST+CREAM έχει καταφέρει να αποσβένει το ποσό επένδυσης σε περίπου 18 μήνες από την έναρξη λειτουργίας του καταστήματος, αυτό άλλωστε αποτελεί ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου συστήματος δικαιοχρησίας.
Ποιες τάσεις θεωρείτε πως θα εμφανιστούν στην αγορά του franchising κατά το 2017;
H αναζήτηση οικονομικών λύσεων και μικρού επιχειρηματικού ρίσκου έχουν οδηγήσει στην αλματώδη ανάπτυξη των δικτύων καφέ και εστίασης τα τελευταία χρόνια. Παρατηρούμε ωστόσο και την ανάπτυξη εταιριών στον κλάδο των καλλυντικών, ακολουθώντας την στροφή των καταναλωτών σε οικονομικότερες λύσεις σε προϊόντα μακιγιάζ και ομορφιάς.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τον δικό σας κλάδο;
Από το 2010 η ελληνική αγορά, είναι γεγονός πως έχει δεχθεί ένα τεράστιο πλήγμα λόγω των πολιτικο-οικονομικών συνθηκών. Η πτωτική τάση που σημειώθηκε στα είδη μη άμεσης ανάγκης έχει επηρεάσει και τον κλάδο της προσωπικής φροντίδας. Ωστόσο, ενθαρρυντικά σημάδια σταθεροποίησης σημειώνονται την τελευταία 3ετία, που έχουν οδηγήσει σε αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς, και κάνουν εμφανή – ίσως περισσότερο από ποτέ – τη “στροφή” της αγοράς του κλάδου της ομορφιάς, σε οικονομικότερες λύσεις.