Πεποίθησή μας είναι ότι τελικά παραμένουν στην αγορά, αυτοί που εξειδικεύονται στο είδος τους.
Συνέντευξη του κ. Όθωνα Ζέρβα, Προέδρου & Δ/νοντα Συμβούλου της COFFEEBRANDS
Αν θα θέλαμε να κάνουμε έναν απολογισμό, ποιες ήταν οι ενέργειες ή πρακτικές που ακολουθήθηκαν το 2015 από την αλυσίδα και αναδείχθηκαν ως πλέον αποτελεσματικές ή και σωτήριες απέναντι στην κρίση και στις προκλήσεις που αντιμετωπίσατε;
Εμπλουτίσαμε και αναβαθμίσαμε το portfolio προϊόντων αποκλειστικής διάθεσης των καταστημάτων μας, προσφέροντας προϊόντα υψηλής ποιότητας σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές. Επικεντρωθήκαμε στην εκπαίδευση του προσωπικού των καταστημάτων για την παραγωγή άρτιων ροφημάτων, σε συνδυασμό με γρήγορη και σωστή εξυπηρέτηση, ενώ παράλληλα επενδύσαμε σε στοχευμένες μεθόδους προώθησης.
Βάσει της εμπειρίας σας και της επαφής σας με υποψήφιους franchisees, πώς η κρίση και γενικά το νέο επιχειρηματικό περιβάλλον έχει μεταβάλλει τη στάση και τους προβληματισμούς των υποψηφίων;
Σαφώς η κρίση έχει μεταβάλει τη στάση των υποψηφίων franchisee, κάνοντάς τους όλο και πιο διστακτικούς. Παρόλο που το πακέτο franchise που προτείνουμε απαιτεί χαμηλό budget και τα ποσοστά επιτυχίας είναι υψηλά, το οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό περιβάλλον που βιώνουμε αυξάνει τις ανησυχίες των υποψηφίων για το αν θα πρέπει να προχωρήσουν σε επένδυση των χρημάτων τους και ενισχύει τον βαθμό δυσκολίας της οριστικής τους απόφασης.
Ποια ήταν η πλέον συνήθης ερώτηση εκ μέρους των υποψηφίων franchisees και ποια η δικής σας απάντηση;
Η πλέον συνήθης ερώτηση ήταν αν θα τους βρούμε εμείς το κατάστημα. Η απάντησή μας ήταν πως η εταιρεία διαθέτει το κατάλληλο προσωπικό, το οποίο αναζητά συνεχώς πιθανά σημεία, τα οποία πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις και προχωρά σε έρευνες αγοράς για την επιλογή των πλέον ιδανικών. Έχουμε σημεία να προτείνουμε, αλλά η τελική επιλογή γίνεται, φυσικά, από κοινού με τον franchisee.
Ποιες τάσεις θεωρείτε πως θα εμφανιστούν στην αγορά του franchising κατά το 2016;
Υπάρχουν διάφοροι τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας στο Franchise, ωστόσο οι περισσότεροι άνθρωποι όταν οραματίζονται τη δική τους επιχείρηση οι πρώτες τους σκέψεις αφορούν σε καταστήματα που σερβίρουν καφέ ή φαγητό. Θεωρούμε ότι η πλειοψηφία των υποψήφιων franchisee το 2016 θα στραφεί σε καταστήματα που παρέχουν ροφήματα και γρήγορο φαγητό με υπηρεσίες take away, delivery, καθώς αυτά έχουν περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας στην Ελλάδα της κρίσης.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τον δικό σας κλάδο;
Τα φαινόμενα κορεσμού στον κλάδο της εστίασης είναι πιο έντονα σήμερα αν και είναι δεδομένο ότι υπάρχει χώρος ακόμα. Πεποίθησή μας είναι ότι αυτοί που θα παραμείνουν τελικά είναι αυτοί που εξειδικεύονται στο είδος τους. Είμαστε οι ειδικοί του espresso και ο βασικός μας στόχος για το 2016, είναι το γεγονός αυτό να γίνει περαιτέρω γνωστό, εντός, αλλά και εκτός ελληνικών συνόρων, όπου παρουσιάζουμε ανάπτυξη.
Τι θα πρέπει να αλλάξει κατά τη γνώμη σας στο franchising στην Ελλάδα ή τι να προβληθεί ώστε να αποτελέσει πραγματικά το Franchising εργαλείο ανάπτυξης των επιχειρήσεων αλλά και προσωπικής ανέλιξης και ευημερίας;
Οι franchisor πρέπει να δώσουν βαρύτητα στην περαιτέρω ανάπτυξη των franchisee μέσα από τη συνεχή εκπαίδευση, την εφαρμογή αποτελεσματικών προωθήσεων και τις συχνές επισκέψεις στα καταστήματα για έλεγχο και υποστήριξη. Θα πρέπει να εκσυγχρονίζονται ανάλογα με τις τάσεις της εποχής, να εμπλουτίζουν, να ανανεώνουν και να βελτιώνουν την γκάμα των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρουν. Οι franchisee θα πρέπει να θέσουν τους δικούς τους προσωπικούς στόχους, επιδιώκοντας την καλύτερη δυνατή λειτουργία του καταστήματος διότι η συνεισφορά τους αποτελεί βασικό παράγοντα ενός επιτυχημένου εγχειρήματος franchise.