Η τάση για ασφαλείς επενδύσεις φαίνεται πως ισχύει και τη νέα χρονιά, αυξάνοντας την ανάγκη για ένταξη στην ομπρέλα των οργανωμένων δικτύων franchise.
Συνέντευξη του κ. Λέανδρου Καρακατσάνη, Διευθύνοντα Συμβούλου της DUST+CREAM “beauty products and more”
Αν θα θέλαμε να κάνουμε έναν απολογισμό ποιες ήταν ενέργειες ή πρακτικές που ακολουθήθηκαν το 2015 από την αλυσίδα και αναδείχθηκαν ως πλέον αποτελεσματικές ή και σωτήριες απέναντι στην κρίση και στις προκλήσεις που αντιμετωπίσατε;
Κάνοντας μια ανασκόπηση για το 2015, θα λέγαμε πως οι βασικές κινήσεις που αποδείχθηκαν ως σωτήριες απέναντι στις δυσκολίες, ήταν αρχικά η εδραίωση του brand DUST+CREAM στη συνείδηση των καταναλωτών και η καθιέρωσή του ως η αλυσίδα με τα “best value for money” ελληνικά καλλυντικά. Παράλληλα, η συνεχής έρευνα και ο εμπλουτισμός της γκάμας των κωδικών που μπορεί ο καταναλωτής να βρει στα καταστήματα DUST+CREAM, ενισχύουν την πιστότητα των πελατών αφού καλύπτουν στο μέγιστο τις ανάγκες της σύγχρονης γυναίκας με προϊόντα άριστης ποιότητας σε προσιτές τιμές.
Βάσει της εμπειρίας σας και της επαφής σας με υποψήφιους franchisees, πώς η κρίση και γενικά το νέο επιχειρηματικό περιβάλλον έχει μεταβάλλει την στάση και τους προβληματισμούς των υποψηφίων;
Οι νέες οικονομικές συνθήκες έχουν επιφέρει μια νέα εποχή έντονων αλλαγών και ανακατατάξεων στο επιχειρηματικό περιβάλλον, καθιστώντας το εσωστρεφές και επιφυλακτικό.
Με αποτέλεσμα να εντείνεται η ανάγκη του εκάστοτε επιχειρηματία και υποψηφίου franchisee να στηριχθεί σε μια επιτυχημένη επιχειρηματική ιδέα και να προχωρήσει σε μια ασφαλή επένδυση, που θα του εξασφαλίσει την ταχύτερη απόσβεση με όσο το δυνατόν υψηλότερα κέρδη.
Συνεπώς, αυξάνεται ολοένα το ενδιαφέρον και η επιθυμία να αποτελέσουν μέλη μιας επικερδούς αλυσίδας καταστημάτων, έναντι της δημιουργίας μιας μεμονωμένης επιχείρησης.
Η τάση για ασφαλείς επενδύσεις φαίνεται πως ισχύει και τη νέα χρονιά, αυξάνοντας την ανάγκη για ένταξη στην ομπρέλα των οργανωμένων δικτύων franchise.
Ποια ήταν η πλέον συνήθης ερώτηση εκ μέρους των υποψηφίων franchisees και ποια η δικής σας απάντηση;
Από τις πρώτες κιόλας συζητήσεις, ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια από τις πλέον συνηθισμένες ερωτήσεις των υποψηφίων franchisee, η οποία αφορά το χρόνο απόσβεσης της επένδυσης. Έχοντας σαν δεδομένο πως οι υποψήφιοι αναζητούν επιχειρηματικές λύσεις με το λιγότερο ρίσκο, η απάντηση μας είναι πως η απόσβεση γίνεται εντός 18 μηνών περίπου από την έναρξη λειτουργίας του καταστήματος, και αυτό αποτελεί ένα από τα βασικότερα κριτήρια επιλογής του δικτύου franchise DUST+CREAM.
Ποιες τάσεις θεωρείτε πως θα εμφανιστούν στην αγορά του franchising κατά το 2016;
Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αρχίσει να παρατηρούνται νέες τάσεις στον κλάδο του franchise, αυτό είναι απόρροια των ριζικών αλλαγές στα καταναλωτικά πρότυπα, που παρατηρείται κυρίως την τελευταία δεκαετία στη χώρα μας.
Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής αλλά και η αναζήτηση οικονομικών λύσεων στο θέμα της καφέ-εστίασης έχουν επιφέρει μια αλματώδη ανάπτυξη στο συγκεκριμένο κλάδο, η τάση αυτή διαφαίνεται πως θα συνεχίσει και τη νέα χρονιά.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τον δικό σας κλάδο;
Από το 2014 και έπειτα, παρατηρείται μια ανοδική τάση στον κλάδο των καλλυντικών και της ομορφιάς, όπου δικαίως χαρακτηρίζεται πλέον ως «μια αγορά που συνεχώς διευρύνεται».
Αυτή η ανάπτυξη προβλέπεται πως θα συνεχίσει και τη νέα χρονιά, αφού πλέον υπάρχει μια καταναλωτική «στροφή» σε ευρείες μάρκες καλλυντικών, που καλύπτουν παράλληλα τις απαιτήσεις σε ποιότητα, σε ποικιλία και σε πολύ προσιτές τιμές.
Τι θα πρέπει να αλλάξει κατά τη γνώμη σας στο franchising στην Ελλάδα ή τι να προβληθεί ώστε να αποτελέσει πραγματικά το Franchising εργαλείο ανάπτυξης των επιχειρήσεων αλλά και προσωπικής ανέλιξης και ευημερίας;
Για να καταφέρει το σύστημα δικαιοπαρόχου να αναπτυχθεί στην Ελλάδα, θα πρέπει πρωτίστως να δημιουργηθεί το κατάλληλο σύστημα χρηματοοικονομικής υποστήριξης των επιχειρηματιών που το επιλέγουν.
Η ασφάλεια που προσφέρει η λειτουργία μιας επιχείρησης στα πλαίσια μιας οργανωμένης «ομάδας» σε συνδυασμό με την οικονομική στήριξη μπορούν να αποτελέσουν την κινητήριο δύναμη για να εξελιχθεί «η ιδέα» και μέσω αυτής και ο franchisee προσωπικά.