Τα αναπτυξιακά της σχέδια στο εξωτερικό συνεχίζει η Coffee Island και για το 2024, αναζητώντας τους σωστούς συνεργάτες και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Όπως σημειώνει ο CEO της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, μιλώντας στο THE BEST Αχαΐας, η Coffee Island μελετά διαρκώς υποψήφιες νέες αγορές, προβαίνοντας σε πολύ προσεκτικές και στοχευμένες κινήσεις και αποφεύγοντας κάθε μη λελογισμένο ρίσκο.
Έχοντας ως ισχυρό όπλο στη φαρέτρα της την πρόσφατη βράβευσή μας ως η Καλύτερη Αλυσίδα Καφέ στη Νότια Ευρώπη από τα European Coffee Awards, ανάμεσα σε πολλές και αναγνωρισμένες διεθνείς μάρκες, θέτει ως στόχο τη διαρκή εξέλιξη. «Ακούγεται απλό, αλλά δεν είναι, γιατί πρέπει να το κάνουμε μαζί με όλους τους ανθρώπους, εργαζόμενους και συνεργάτες μας», λέει ο CEO της Coffee Island. Το στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας προβλέπει επενδύσεις σε τομείς όπως η ψηφιοποίηση των παραγωγικών διαδικασιών, καινοτομία σε προϊόντα και υπηρεσίες, ανάπτυξη και εκπαίδευση εργαζομένων και διαρκή βελτίωση των υπηρεσιών προς τους συνεργάτες του οργανισμού μας και τους τελικούς καταναλωτές της μάρκας.
«Θέλουμε να είμαστε μια εταιρεία-υπόδειγμα εξαιτίας της σταθερής ποιότητας και των καλών πρακτικών που ακολουθούμε και να παραμείνουμε αφοσιωμένοι στη στήριξη της κοινωνίας, στις καλές περιβαλλοντικές πρακτικές και στην ποιότητα και ασφάλεια των προϊόντων μας», προσθέτει.
Ο ίδιος, χαρακτηρίζει την Coffee Island ως έναν ακούραστο εξερευνητή που δε σταματά να ταξιδεύει και να αναζητά το άριστο. πΑυτό το πάθος είναι που οδηγεί τους ανθρώπους μας να ψάχνουν τις φάρμες αλλά και τους ανθρώπους εκείνους που με μεράκι και αφοσίωση καλλιεργούν specialty καφέ με αγάπη και αυθεντικότητα», σημειώνει και προσθέτει πως «για αυτόν τον καφέ και τη διατήρηση της ποιότητάς του σε όλα τα στάδια επεξεργασίας μέχρι να φτάσει στον τελικό καταναλωτή, εργάζονται καθημερινά δεκάδες ειδικότητες και ομάδες ανθρώπων που επιμένουν με προσήλωση στην ποιότητα», καταλήγει.
Ως πρόεδρος του Specialty Coffee Association
Από τον Ιανουάριο του 2023 ο. κ. Κωνσταντινόπουλος αναλαμβάνει καθήκοντα Προέδρου του Specialty Coffee Association (SCA), ως ένδειξη αναγνώρισης της προσφοράς και της αξίας του από την παγκόσμια κοινότητας τους καφέ. «Μέσω της δραστηριότητάς μου στον SCA από το 2015, εργάστηκα για τα θέματα της αγοράς και η διεθνής κοινότητα του καφέ με τίμησε με την προεδρία του Οργανισμού. Ο SCA αποτελεί για εμένα προσωπικά αλλά και για όλη την Coffee Island, μια πολύτιμη πηγή έμπνευσης, τεχνογνωσίας και επαφής με την παγκόσμια κοινότητα του καφέ».
Ο σκοπός του SCA, αλλά παράλληλα και η δική μου βούληση και επιθυμία, είναι να ενισχύσουμε τον specialty καφέ ως μία ευημερούσα, δίκαιη και βιώσιμη οικονομική δραστηριότητα τόσο για ολόκληρη την αλυσίδα αξίας όσο και για τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτή», τονίζει ο ίδιος και δίνει το πατρινό στίγμα της εταιρείας: «Από το 1999 που ανοίξαμε το πρώτο κατάστημα στη Ρήγα Φεραίου έως σήμερα, το δίκτυό μας συνεχίζει να αναπτύσσεται στην πόλη και σήμερα απαριθμεί 30 καταστήματα και νιώθουμε πολύ υπερήφανοι για τον τόπο καταγωγής μας ως brand και ως εταιρία. Συνεχίζουμε να επενδύουμε και να δημιουργούμε θέσεις εργασίας εδώ, καθώς η αχαϊκή αγορά διαρκώς εξελίσσεται, και παραμένει ζωντανή. Βοηθούν σε αυτό η συνεχής εισροή φοιτητών, η μεγάλη δράση του Πανεπιστημίου και η αξία που έχει δημιουργήσει, οι τοπικοί επιχειρηματίες της εστίασης που δεν επαναπαύονται και τα έργα της πόλης που βρίσκονται σε εξέλιξη. Εχθρός του καλού όμως είναι πάντα το καλύτερο και θέλω να πιστεύω πως, όταν οι συνθήκες εξομαλυνθούν και οι ισορροπίες επιστρέψουν, θα δούμε την πόλη μας να μετατρέπεται σε ακόμα μεγαλύτερο πόλο έλξης επενδύσεων και την αγορά να αποκτά νέο αέρα».
Σε ό,τι αφορά τις εταιρικές υποδομές, ο κ. Κωνσταντινόπουλος κάνει γνωστό ότι «στις εγκαταστάσεις της Coffee Island στην Πάτρα ολοκληρώθηκε η συναρμολόγηση της γραμμής για την παραγωγή και συσκευασία μεταλλικής κάψουλας καφέ, για την οποία έως τώρα συνεργαζόμασταν με εταιρεία του εξωτερικού. Η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του εργοστασίου και των υποδομών -παράλληλα με τον ψηφιακό μετασχηματισμό μας- έγινε σε συνεργασία με ειδικούς από το εξωτερικό και από τη χώρα μας, προσπαθώντας με τον τρόπο αυτό και με προσεκτικά μελετημένα βήματα να φέρνουμε τεχνογνωσία στην περιοχή μας. Μένουμε και επανεπενδύουμε στον τόπο μας, αξιοποιούμε όλο και περισσότερο τα τμήματα R&D και παραγωγής της εταιρίας μας, γιατί στοχεύουμε η συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων μας να παράγεται εδώ, ώστε ταυτόχρονα να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή μας» σημειώνει χαρακτηριστικά.
Οι προκλήσεις για έναν CEO
Ποιες είναι όμως οι προκλήσεις για έναν CEO; «Ζούμε σε εποχές μεγάλων αλλαγών, οπότε η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να κρατάμε τα στελέχη και τους συνεργάτες μας εμπνευσμένους και παραγωγικούς, και μαζί, να είναι δεμένοι σαν οικογένεια.‘Άρα, πρέπει να βρίσκω χρόνο, ενέργεια και δημιουργική σκέψη για να συνεργάζομαι σωστά με όλους. Οι απαιτήσεις της θέσης αυξάνονται από την πολυπλοκότητα της εποχής. Πρέπει να ξέρεις οικονομικά, να διαβάζεις τα δεδομένα, να ακούς την αγορά, να αξιολογείς λύσεις που βοηθούν τους πολλούς, και να μαθαίνεις διαρκώς… η λίστα είναι ατελείωτη για να είσαι χρήσιμος», λέει ο κ. Κωνσταντινόπουλος.
Όπως εξηγεί, «η Βιώσιμη Ανάπτυξη είναι η νέα εποχή της Coffee Island. Έχουμε ήδη ορίσει τους πυλώνες και τα αναγνωρισμένα θέματα της Στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης και εργαζόμαστε με αφοσίωση σε δράσεις που θα επιστρέφουν αξία στην τοπική οικονομία και κοινωνία, και θα συνεισφέρουν σε ένα καλύτερο κόσμο για τους Ανθρώπους, το Περιβάλλον και το Προϊόν μας. Στο πλαίσιο αυτό, αναλαμβάνουμε δράσεις για τη στήριξη της ευρύτερης περιοχής της Αχαΐας, όπως μεταξύ άλλων πρόγραμμα δωρεών σε φορείς και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, την υποστήριξη του Πανεπιστημίου Πατρών και των φοιτητικών δράσεων, χορηγίες και συνεργασίες με τοπικούς προμηθευτές».
Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος λέει ότι ο CEO μιας σύγχρονης και μοντέρνας ελληνικής εταιρείας σκέφτεται ως προς την ανάπτυξη και την εξέλιξη των εργαζομένων της. «Ό,τι έχουμε πετύχει, οφείλεται στους ανθρώπους μας, γι’ αυτό δίνουμε προτεραιότητα στην εκπαίδευση και την εξέλιξή τους».