ΚΑΦΕΚΟΠΤΕΙΑ ΛΟΥΜΙΔΗ «Έχουμε κοινούς στόχους με τους franchisees μας & οδεύουμε στα ίδια μονοπάτια»

Κατηγορία: Συνεντεύξεις από Franchisors
Δημοσιεύτηκε: 14 Οκτωβρίου 2014

«Σε μια εταιρεία που σέβεται το όνομά της και τους συνεργάτες της , η άρτια υποστήριξή τους είναι ένας θεμελιώδης κανόνας επιτυχίας. Έχουμε οργανώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το τμήμα της υποστήριξης του δικτύου μας και βρισκόμαστε άμεσα δίπλα στους ανθρώπους των καταστημάτων μας.»

Μιχάλης Αναγνωστόπουλος, Διευθυντής Δικτύου Λιανικής του δικτύου ΚΑΦΕΚΟΠΤΕΙΑ ΛΟΥΜΙΔΗ

F.S.: Η αγορά μεταβάλλεται και ένα νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον διαμορφώνεται. Με ποιες κινήσεις επαναπροσδιορίσατε τη θέση της αλυσίδας σε αυτό; Έγινε προσαρμογή στο concept, στο τελικό προϊόν, στη στρατηγική ανάπτυξης ή τι άλλο;

Μ.Α.: Οι επιλογές του κατάλληλου location για τη δημιουργία ενός καταστήματος ήταν πάντα ένα αποτέλεσμα αυστηρής έρευνας για την εταιρία μας. Επίσης δίνουμε πάντα ιδιαίτερη έμφαση στο προφίλ των ανθρώπων που θέλουν να συνεργαστούμε και εξετάζουμε να είναι οι κατάλληλοι για την υποστήριξη του σήματος όσο και για την ευρωστία της επιχείρησης που θα δημιουργήσουν. Γνωρίζουμε ότι δίνουμε τα εχέγγυα για την έναρξη μιας σοβαρής και επιτυχημένης επαγγελματικής δραστηριότητας, από τους Franchisee μας ζητάμε μόνο να την εξασφαλίσουν. Αναπτύσσουμε παράλληλα τα δύο τελευταία χρόνια ένα νέο μοντέλο καταστημάτων με στόχο τη διεύρυνση του target group και σε νεότερες ηλικίες. Εκσυγχρονιζόμαστε σύμφωνα με τις τάσεις της εποχής διατηρώντας όμως πάντα το παραδοσιακό στυλ που μας χαρακτηρίζει. Αποκτούμε νέα εταιρική ταυτότητα, όπως στα καταστήματα της Κατερίνης, της Καστοριάς και της Χαλκίδας, που συνδυάζει την παράδοση με τις σύγχρονες ανάγκες. Κάνουμε το concept πιο λειτουργικό, πιο αναγνωρίσιμο από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Οργανώσαμε ένα ταξίδι στον κόσμο του ΚΑΦΕ και άλλων επιλεγμένων ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ.

F.S.: Οι νέες συνθήκες διαμορφώνουν ένα νέο προφίλ καταναλωτή – πελάτη. Με περιορισμένο το διαθέσιμο εισόδημα είναι πιο επιλεκτικός και εξαιρετικά προσεκτικός στο πού θα το διαθέσει. Ποιες πρακτικές από την πλευρά των επιχειρήσεων πιστεύετε πως επιβραβεύει το κοινό σήμερα και πώς το έχετε προσεγγίσει με αυτό το δεδομένο;

Μ.Α.: Το δόγμα value for money products, είναι χαρακτηριστικό της εταιρίας και της οικογένειας Λουμίδη από το 1920. Γνωρίζουμε βέβαια ότι στα food items το μεγαλύτερο ρόλο στην επιλογή του πελάτη έχει η ποιότητα . Χαίρομαι που είμαι στη θέση να πώ ότι στα καταστήματα μας παρέχουμε συνδυαστικά την καλύτερη ποιότητα προϊόντων στην καλύτερη τιμή της αγοράς. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι παραμένουμε εδώ και χρόνια, ακόμη και στη περίοδο κρίσης που διανύουμε, μια σταθερή επιλογή για τους Έλληνες καταναλωτές.

«Διευρύναμε τη γκάμα των προϊόντων όχι μόνο των παραγόμενων, αλλά και των εμπορευσίμων και τα περισσότερα τα διανέμουμε οι ίδιοι, μειώσαμε το κόστος και το μετακυλήσαμε στο δίκτυό μας. Οι διανομές και αποστολές μας πλέον γίνονται αποκλειστικά από εμάς μέσω συνεργατών και έτσι αποκτήσαμε μεγαλύτερη διαπραγματευτική ικανότητα».

F.S.: Πώς υποστηρίζετε τους συνεργάτες σας και ποιες ενέργειες ακολουθείτε για την προστασία του δικτύου σας; Πόσο κρίσιμη θεωρείτε την αυτενέργεια από πλευρά των franchisees και με ποιον τρόπο την προκαλείτε;

Μ.Α.: Σε μια εταιρία που σέβεται το όνομά της και τους συνεργάτες της , η άρτια υποστήριξη τους είναι ένας θεμελιώδης κανόνας επιτυχίας . Έχουμε οργανώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το τμήμα της υποστήριξης του δικτύου μας και βρισκόμαστε άμεσα δίπλα στους ανθρώπους των καταστημάτων μας . Αντιμετωπίζουμε μαζί τους κάθε πρόκληση, υποδεικνύουμε τις καλύτερες πρακτικές , συμβουλεύουμε και γνωμοδοτούμε για να μοιραστούμε μαζί τους αργότερα και τα επιτυχημένα αποτελέσματα τους. Η συμμετοχή των franchisee, μας είναι απαραίτητη. Έχουμε κοινούς στόχους και οδεύουμε στα ίδια μονοπάτια. Οι λειτουργίες για γνωστοποίηση στο τοπικό επίπεδο που έχουν αναπτυχθεί είναι ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς τους. Η τοπική αγορά του καταστήματος τους είναι όχι μόνο η πηγή των εσόδων τους αλλά και η οδός της καταξίωσής τους.

F.S.: Είναι τελικά ένα δίκτυο franchise μια «οικογένεια»; Πόσο στενές πιστεύετε πως πρέπει να είναι οι σχέσεις των μελών μεταξύ τους; Ποια τα περιθώρια για ανεξάρτητες κινήσεις, αν υπάρχουν ;

Μ.Α. : Κατ αρχήν να αναφέρω ότι είναι η ίδια οικογένεια εκείνη που τους υποδέχεται και υποστηρίζει το δίκτυο των καταστημάτων μας εδώ και 95 χρόνια. Αυτό δεν μπορεί να είναι τυχαίο και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε καθημερινά. Δίνουμε την αγάπη και τη θέρμη μας για αυτό που κάνουμε. Ακόμη και αν δεν είμαστε τα φυσικά μέλη αυτής της οικογένειας εμείς έτσι αισθανόμαστε. Είναι κάτι που όλοι μπορούν εύκολα να το καταλάβουν αν μας γνωρίσουν. Παρόλα αυτά και σε περιπτώσεις που δεν ισχύει, το πιο απόμακρο συναίσθημα είναι αυτό ενός πολύ καλού αδελφικού φίλου. Έτσι λοιπόν αντιλαμβάνεστε ότι σεβόμαστε, ακούμε, αναγνωρίζουμε και εφαρμόζουμε μια καλή πρόταση από τους συνεργάτες μας. Γνωρίζουμε ότι η αντιμετώπιση των δεδομένων της σύγχρονης εποχής χρειάζεται συνοδοιπόρους.

F.S.: Ποια θεωρείτε πως ήταν η πιο πετυχημένη ενέργεια της αλυσίδας μέσα στο 2014 και πως ανταποκρίθηκαν οι franchisees του δικτύου σε αυτή;

Μ.Α. : Το 2014 δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στο τομέα των logistics .Διευρύναμε τη γκάμα των προϊόντων όχι μόνο των παραγόμενων , αλλά και των εμπορευσίμων και τα περισσότερα τα διανέμουμε οι ίδιοι, μειώσαμε το κόστος και το μετακυλήσαμε στο δίκτυό μας. Οι διανομές και αποστολές μας πλέον γίνονται αποκλειστικά από εμάς μέσω συνεργατών και έτσι αποκτήσαμε μεγαλύτερη διαπραγματευτική ικανότητα. Ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής εκσυγχρονίζουμε τα καταστήματα μας και λαμβάνουμε σοβαρά υπ όψιν μας τη εικόνα τους. Επενδύουμε μαζί με τους franchisee μας και σκεφτόμαστε τη περαιτέρω ανάπτυξη. Είμαστε ανήσυχοι γενικά και βρίσκουμε ότι αυτό μας ανεβάζει τη διάθεση.

F.S.: Αν σας ρωτούσαν για ένα θετικό παράδειγμα καλών πρακτικών αντιπροσωπευτικό από το χώρο του franchising στην Ελλάδα, ποιο θα αναφέρατε ;

Μ.Α. : Υπάρχουν κάποια καλά case study’s πλέον στην Ελλάδα. Χωρίς να θέλω να αναφερθώ σε κάτι συγκεκριμένο θα σας πώ ότι μου αρέσει όταν μια εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρά τους συνεργάτες της. Αυτό είναι κάτι που φαίνεται από την εποχή που είναι υποψήφιοι, πρίν ακόμη γίνουν οριστικά συνεργάτες ενός δικτύου. Ας προτείνουμε μια επιχειρηματική δραστηριότητα σε κάποιον ανάλογα με τις ανάγκες του και με αυτό που θα τον έκανε σαν αντικείμενο χαρούμενο. Έτσι χτίζουμε μαζί του υγιείς συνεργασίες και μακροχρόνιες και επιπλέον μέσω της ειλικρίνειας μας κερδίζουμε πιστούς οπαδούς του ονόματος μας.