«Η βασική διαφορά μας τελικά με όλες τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου είναι ότι για εμάς στη Green Family η ενασχόληση με τον κλάδο των βιολογικών δεν είναι απλά μια επιχειρηματική επιλογή αλλά είναι στάση ζωής».
Ο κ. Θεόδωρος Πανταλέων είναι ένας επιχειρηματίας που αξίζει να θαυμάζει κανείς. Με αγάπη και πίστη στο όραμά του από το 1996, αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς πρεσβευτές του υγιεινού τρόπου ζωής, προωθώντας με σεβασμό και γνώση μια αγορά με ολοένα αυξανόμενη ζήτηση. «Ξεκίνησα το 1996, επιλέγοντας ως αρχικό κλάδο δραστηριοποίησης την αγορά των μπαχαρικών και των βοτάνων. Η αγορά αυτή διαπίστωσα ότι ενώ κουβαλούσε πολύ μεγάλη ιστορία και συναισθήματα, εκπροσωπούνταν από επιχειρηματίες του χθες οι οποίοι δεν έδωσαν τον απαραίτητο σεβασμό και αυτό κυοφορούσε μια εξαιρετική επιχειρηματική ιδέα. Έτσι ξεκίνησα μια νέα επιχείρηση η οποία είχε όλες τις απαραίτητες άδειες, τον σεβασμό προς τον καταναλωτή σε θέματα υγιεινής των τροφίμων και σιγά σιγά μέσα από την προσωπική μου αναζήτηση με τα βότανα και την φιλοσοφία που αυτά κρύβουν, έγινε πολύ σύντομα μια στροφή στην ολιστική προσέγγιση της διατροφής. Αποφάσισα να ασχοληθώ αποκλειστικά με τα βιολογικά τρόφιμα και την ολιστική οπτική σχετικά με τη διατροφή μας». Σιγά σιγά, με συνεχή πίστη και αφοσίωση στη συγκεκριμένη στάση ζωής, η ιδέα αγκαλιάστηκε από τους καταναλωτές της πόλης και το κατάστημα έγινε σημείο αναφοράς, προσφέροντας υψηλής ποιότητας βιολογικά προϊόντα σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές. Η ιδέα μεγάλωσε και τελικά σήμερα το μικρό μαγαζί της πλατείας Άθωνος κατάφερε να μεταβιβάσει την ιδέα και το συναίσθημα σε ολόκληρη την πόλη της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο, με 7 σημεία πώλησης, 5 στην Θεσσαλονίκη και 2 στην επαρχία στις πόλεις της Λάρισας και της Ξάνθης.
Η εταιρεία μας πιστεύει και επενδύει στην επιμόρφωση και τη διαρκή εκπαίδευση των συνεργατών της.
Η αγορά των βιολογικών προϊόντων κινείται με έντονους ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια. Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι αλλαγές που βιώνουμε στην ελληνική αγορά και ποια η δυναμική του χώρου για το μέλλον;
Η αγορά των βιολογικών προϊόντων πέρασε από διάφορα στάδια για να καταλήξει τα τελευταία χρόνια σε μια σχετική σταθεροποίηση, με ενδείξεις μιας αυξητικής πορείας. Επειδή βρίσκομαι πλέον περισσότερα από 20 χρόνια επιχειρημα τικά στον χώρο των βιολογικών προϊόντων μπορώ να πω πως σήμερα διαμορφώνονται κάποιες αυξητικές τάσεις στην ελληνική αγορά, η οποία ακολουθεί τις παγκόσμιες με μια όμως διαφορά. H οικονομική κρίση είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξει μια στροφή και αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών προς περισσότερο ποιοτικά προϊόντα για το σπίτι και αυτό έφερε -ξανά- την ανάπτυξη του κλάδου των καταστημάτων πώλησης βιολογικών προϊόντων. Αυτό πάλι προκάλεσε την αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης για προϊόντα value for money και όσον αφορά τη διατροφή μόνο τα βιολογικά προϊόντα εξασφαλίζουν την υπεραξία στις αγορές τους. Μέσα στα πλαίσια αυτά παρατηρούμε και μια έντονη διάθεση ειδικά των νέων γονιών να εκπαιδεύσουν τα παιδιά τους σχετικά τόσο με την αξία της διατροφής όσο και της καταναλωτικής συνείδησης. Επίσης, είναι βέβαιο ότι η νέα γενιά καταναλωτών είναι αφενός πιο μορφωμένη, αφετέρου περισσότερο ευαισθητοποιημένη απέναντι σε περιβαλλοντικά θέματα και αναγνωρίζουν τον κοινωνικό αντίκτυπο που προκαλεί η κατανάλωση. Όλοι οι παραπάνω λόγοι, κατά τη γνώμη μου, συνέβαλαν ώστε να υπάρξει μια στροφή προς τα βιολογικά προϊόντα.
Ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν τα Green Family-Το Ελληνικόν να ξεχωρίζουν απέναντι στα άλλα καταστήματα/αλυσίδες του κλάδου;
Η Green Family – το Ελληνικόν θεωρείται Leader στην ελληνική αγορά των βιολογικών προϊόντων και διακρίνεται από βαθιά γνώση και εμπειρία στο αντικείμενο. Είναι μια εταιρεία που ενώ είναι πλέον δομημένη σε ένα πλήρως επαγγελματικό πλαίσιο δεν έχει ξεχάσει λεπτό την αρχική της αποστολή και δεν έχει ξεχάσει -σε κανένα σημείο της πορείας της- την πελατοκεντρική φιλοσοφία και την ποιότητα της εξυπηρέτησης προς τους πελάτες της. Η εταιρεία μας είναι αποφασισμένη να επενδύει στη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες της και να διαφοροποιείται σε σχέση με τον υφιστάμενο ή και μελλοντικό ανταγωνισμό. Όλα τα χρόνια της πορείας της, η Green Family – Ελληνικόν κάνει μεγάλα βήματα σχετικά με τις πιστοποιήσεις, τον οργα-νωτικό και παραγωγικό της σχεδιασμό. Όλα τα καταστήματα της εταιρείας μας είναι πιστοποιημένα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πρότυπο πιστοποίησης, ως βιολογικά καταστήματα. Η οργάνωση της κεντρικής αποθήκης και του πιστοποιημένου συσκευαστηρίου μας εξασφαλίζουν την ποιότητα και τις ανταγωνιστικές τιμές, όπως επίσης και την ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Παράλληλα, η εταιρεία μας φροντίζει συνεχώς για την εκπαίδευση και εξέλιξη των ανθρώπων της εντάσσοντας την τεχνολογία μέσα στην καθημερινότητά της. Πλέον έχει επενδύσει σε ένα σύστημα e-learning με webinars μέσα από τη διαδικτυακή μας σελίδα, όπου οι συνεργάτες της επιχείρησης παρακολουθούν σεμινάρια.
Αποτελεί σημαντική επιχειρηματική πρόκληση-ευκαιρία να δείξουμε τόσο την εξειδίκευσή μας όσο και τη διαφορετικότητά μας σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης του κλάδου αλλά και των βιοκαταναλωτών.
Η Green Family – το Ελληνικόν προάγει την υγιεινή διατροφή και δεν έχει αλλάξει τη φιλοσοφία της από την ίδρυσή της το 1996 μέχρι και σήμερα αφού για εμάς, τους ανθρώπους της, η ενασχόληση με τον κλάδο των βιολογικών συμβάλει στη βελτίωση της ζωής μας και δεν το βλέπουμε ως επιχειρηματικό κέρδος και μόνο. Το στήσιμο των καταστημάτων μας, με τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών -με ελάχιστη ενεργειακή επιβάρυνση αποδεικνύει τον σεβασμό μας προς τον εναλλακτικό τρόπο ζωής, τον σεβασμό μας προς τη φύση και τον άνθρωπο. Η βασική διαφορά μας τελικά με όλες τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου είναι ότι για εμάς η ενασχόληση με τον κλάδο των βιολογικών δεν είναι απλά μια επιχειρηματική επιλογή αλλά είναι ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ.
Η είσοδος των super markets στην κατηγορία των βιολογικών προϊόντων πώς επηρεάζει το ανταγωνιστικό πεδίο;
Η δραστηριοποίηση των super market έχει αρκετά θετικά. Πρώτο και βασικό είναι ότι μεγαλώνει το κοινό που θα γνωρίσει και θα έρθει σε επαφή με τα βιολογικά προϊόντα, ένα κοινό που πιθανά δεν τα γνώριζε πριν. Αυτό το καταναλωτικό κοινό όσο καιρό και για όσο διάστημα μεγαλώνει αυτό θα αυξάνει και τη γνώση του αλλά και τις απαιτήσεις του για περισσότερη εξειδίκευση. Άρα ένα μέρος του θα οδηγηθεί στα εξειδικευμένα καταστήματα πώλησης βιολογικών προϊόντων. Επομένως η δραστηριοποίηση των super markets μπορεί να μεγαλώσει την αγορά των βιοκαταναλωτών γεγονός που αρχικά το βλέπω θετικά. Ο υγιής ανταγωνισμός και ο τρόπος διαχείρισης μπορεί να μας βελτιώσει σε πολλά επίπεδα και να ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο τη σχέση μας με τους πελάτες μας. Επίσης η ενασχόληση των μεγάλων αλυσίδων super markets με τον χώρο μας θα αναγκάσει και θα βοηθήσει όλες τις προμηθεύτριες εταιρείες να γίνουν περισσότερο οργανωμένες και με μεγαλύτερο επαγγελματισμό.
Έχετε δώσει σημαντικό βάρος στα βότανα, στα μπαχαρικά και στα νωπά προϊόντα (φρέσκα λαχανικά, κρέας, τυροκομικά κ.λπ.). Γιατί οι κατηγορίες αυτές είναι σημαντικές για τον τελικό καταναλωτή αλλά και για τον franchisee;
Για εμάς είναι σημαντικό και πρωτεύουσας σημασίας να μοιραστούμε τις αξίες μας με όλους τους πελάτες μας. Επίσης, είναι σημαντικό να ενδυναμώσουμε τη σχέση μας με τους ανθρώπους που μοχθούν στη φύση και αγωνίζονται καθημερινά για την εξασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων που πωλούνται στα καταστήματά μας. Οι κατηγορίες αυτές είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των Ελλήνων και εμείς είμαστε εδώ να παντρέψουμε τις καθημερινές ανάγκες, συνήθειες και επιθυμίες των καταναλωτών με την προσφορά υψηλής ποιότητας προϊόντων που θα καλύπτουν αυτές τις ανάγκες.
Αναφέρατε επιγραμματικά 3 λόγους για τους οποίους κάποιος υποψήφιος franchisee να επιλέξει τη συνεργασία με την Green Family – Το Ελληνικόν.
• Η βαθιά γνώση της αγοράς και οι αξίες που η Green Family – το Ελληνικόν μεταφέρει αναλλοίωτες για περισσότερα από 20 χρόνια από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα. Ο σεβασμός προς τον εναλλακτικό τρόπο ζωής, προς τη φύση και το περιβάλλον, η ανθρωποκεντρική της φιλοσοφία και η ολιστική προσέγγιση της διαχείρισης του κλάδου. Ο σεβασμός και η στήριξη προς τον Έλληνα βιοκαλλιεργητή και η συμβολή της στην ανάπτυξη του κλάδου.
• Η εξασφάλιση όλων των παραμέτρων που συμβάλλουν στην επιτυχία μιας επιχείρησης (γνώση αντικειμένου, οργάνωση διαδικασιών, κεντρικοποίηση και ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας, κερδοφορία κ.λπ.)
• Η πρόθεσή του να συνεργαστεί με την εταιρεία leader στην ελληνική αγορά βιολογικών προϊόντων.
Ποιες είναι οι προτεραιότητες ανάπτυξης που έχετε θέσει;
Όλοι εμείς στην Green Family – το Ελληνικόν θεωρούμε και πιστεύουμε ότι ωρίμασαν οι συνθήκες να τοποθετηθούμε στην αγορά της Αθήνας αλλά και άλλων περιοχών της Ελλάδας, με κύριο στόχο να μεταφέρουμε τις αξίες μας σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές της χώρας. Επιχειρήσεις στις οποίες σταματά η ανάπτυξη (σε όλα τα επίπεδα επιχειρηματικής δράσης) ξεκινά ο μαρασμός. Η Green Family – το Ελληνικόν σε καμία περίπτωση δεν είναι μια επιχείρηση που θα σταματήσει να αναπτύσσεται. Σύντομα η Green Family – το Ελληνικόν θα βρίσκεται σε αρκετά σημεία της ευρύτερης περιοχής της πρωτεύουσας, θέλοντας να μεταλαμπαδεύσει τις αρχές και τις αξίες της, οι οποίες και την έχουν τοποθετήσει ως leader της αγοράς βιολογικών προϊόντων στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή. Η φήμη της εταιρείας μας έχει ταξιδέψει ήδη στην πρωτεύουσα αφού είναι πάρα πολλοί οι φίλοι και πελάτες της εταιρείας μας εκεί.
Ποιο είναι το προφίλ του franchisee που στοχεύετε;
Για εμάς στη Green Family – το Ελληνικόν η ενασχόληση με τον κλάδο των βιολογικών προϊόντων δεν είναι απλά μια επιχειρηματική απασχόληση. Δεν βρισκόμαστε εδώ επειδή απλά πιστεύουμε στο κέρδος και στην πώληση. Είμαστε μια ανθρωποκεντρική εταιρεία με μια τεράστια πίστη στον εναλλακτικό τρόπο ζωής, στον σεβασμό, στην φύση και το περιβάλλον, στη συμβολή μας στην βελτίωση της καθημερινότητας και της υγείας των πελατών μας μέσα από την δημιουργία πιστών και μακροχρόνιων σχέσεων με αυτούς.
Πιστεύουμε στην στήριξη των Ελλήνων βιοκαλλιεργητών και το αποδεικνύουμε με τη συνεχή ανάπτυξη και στήριξή τους. Πιστεύουμε στον άνθρωπο και συνεχώς επενδύουμε στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας αλλά και την εκπαίδευση των εργαζομένων μας. Για εμάς είναι στάση ζωής η ενασχόλησή μας με αυτόν τον κλάδο και είναι αδιαπραγμάτευτο να χάσουμε ή να πουλήσουμε αυτές τις αρχές στον βωμό μιας πώλησης ή του κέρδους.
Η πελατοκεντρική μας φιλοσοφία και το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης σε συνδυασμό με το επίπεδο οργάνωσης της εταιρείας μας, εξασφαλίζουν στον επενδυτή την κερδοφορία αλλά και τη γρήγορη απόσβεση της επένδυσής του. Ένας υποψήφιος franchisee όμως θα πρέπει εκτός από την επιθυμία για γρήγορη απόσβεση της επένδυσής του να ενστερνιστεί και να αποδεχθεί τις αξίες μας με στόχο να τις μεταφέρουμε μαζί σε όλες τις περιοχές τις οποίες θα βρεθούμε στο άμεσο μέλλον, μέσα από την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της Green Family – το Ελληνικόν.