«Με διορατικότητα και ενδελεχή μελέτη πριν από κάθε επιχειρηματική κίνηση η Coffee Island χαρτογράφησε με προσοχή το πλάνο ανάπτυξής της επιλέγοντας αξιόλογους συνεργάτες σε κομβικές θέσεις με κυρίαρχο στόχο μακροχρόνιες συνεργασίες με αμφίδρομα οφέλη μέσω μιας γκάμας ξεχωριστών προϊόντων».
Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Coffee Island
F.S.: Η αγορά μεταβάλλεται και ένα νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον διαμορφώνεται. Με ποιες κινήσεις επαναπροσδιορίσατε τη θέση της αλυσίδας σε αυτό; Έγινε προσαρμογή στο concept, στο τελικό προϊόν, στη στρατηγική ανάπτυξης ή τι άλλο;
Κ.Κ.: Το ευμετάβλητο περιβάλλον αλλά και οι συνεχείς αλλαγές σε προγενέστερα οικονομικά στερεότυπα , που πριν μερικά χρόνια αποτελούσαν παγιωμένους θεσμούς στην θεμελίωση της αγοράς, σκιαγραφούν την σημερινή πραγματικότητα. Παρόλα αυτά, η διορατικότητα της ‘Coffee Island’ σε συνδυασμό με την ενδελεχής μελέτη πριν από κάθε επιχειρηματική κίνηση ώστε να προσαρμοστεί κατάλληλα στις εκάστοτε συνθήκες είναι στοιχεία κλειδιά που οδήγησαν στην σημερινή δυναμική της εταιρείας. Πρόδηλο παράδειγμα των παραπάνω αποτελεί η πρόσφατη αλλαγή της αρχιτεκτονικής δομής των καταστημάτων της προσδίδοντάς τους πιο σύγχρονο και ελκυστικό προφίλ καθιστώντας το δίκτυο των 211 καταστημάτων ακόμα πιο ανταγωνιστικό. Η “Coffee Island” κατάφερε να διαβάσει σωστά τις παραπάνω παραμέτρους και χαρτογράφησε με προσοχή το πλάνο ανάπτυξής της επιλέγοντας αξιόλογους συνεργάτες σε κομβικές τοποθεσίες με κυρίαρχο στόχο μακροχρόνιες συνεργασίες με αμφίδρομα οφέλη μέσω μίας γκάμας ξεχωριστών προϊόντων.
F.S.: Οι νέες συνθήκες διαμορφώνουν ένα νέο προφίλ καταναλωτή – πελάτη. Με περιορισμένο το διαθέσιμο εισόδημα είναι πιο επιλεκτικός και εξαιρετικά προσεκτικός στο πού θα το διαθέσει. Ποιες πρακτικές από την πλευρά των επιχειρήσεων πιστεύετε πως επιβραβεύει το κοινό σήμερα και πώς το έχετε προσεγγίσει με αυτό το δεδομένο;
Κ.Κ.: Πλέον οι επιλογές του καταναλωτή είναι πολύ στοχευμένες με μηδενική ανοχή σε λάθη από πλευράς του επιχειρηματία. Η “Coffee Island” με περισσότερους από 120000 καθημερινούς καταναλωτές κατάφερε να κερδίσει το παραπάνω στοίχημα με ουσιαστικές κινήσεις. Πλαισίωσε τον καταναλωτή με έμπρακτα επιχειρήματα και όχι επικοινωνιακά τρικ, προσφέροντας προϊόντα υψηλής ποιότητας σε τιμή προσιτή για όλους μετατρέποντας έτσι μία καθημερινή συνήθεια σε ξεχωριστή απολαυστική εμπειρία. Επένδυσε σε τεχνογνωσία ώστε να έχει στελέχη αναγνωρισμένα από διεθνής οργανισμούς με βαθιά κατάρτιση στο χώρο ανάγοντας την διαδικασία του καφέ σε επιστήμη. Επένδυσε σε εγκαταστάσεις ακολουθώντας έτσι τον πλήρη κύκλο του προϊόντος από τον πράσινο καφέ, μέχρι την εξαιρετική γευστική αποτύπωση σε κάθε ρόφημα. Δημιούργησε άμεση πλατφόρμα επικοινωνίας με τον καταναλωτή με ουσιαστικό σεβασμό στο κάθε προφίλ ξεχωριστά προσπαθώντας να καλύψει όλο το εύρος των απαιτήσεων. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω αποτελεί η επιβράβευση της εταιρείας με υψηλά ποσοστά πιστότητας καταναλωτών σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες αγοράς, γεγονός που λειτουργεί ως ηθική επιταγή για εμάς στην ‘Coffee Island’ για περαιτέρω αφοσίωση στην τελειότητα.
«Η αλλαγή στην αρχιτεκτονική δομή αλλά στο λογότυπο της εταιρείας και μάλιστα τη στιγμή που το δίκτυο των καταστημάτων μας «κάλπαζε». Νέο λογότυπο, νέα επικοινωνιακή γλώσσα ένα νέο αρχιτεκτονικό ύφος, τόσο στα καταστήματα, όσο και τις συσκευασίες των προϊόντων!»
F.S.: Πώς υποστηρίζετε τους συνεργάτες σας και ποιες ενέργειες ακολουθείτε για την προστασία του δικτύου σας; Πόσο κρίσιμη θεωρείτε την αυτενέργεια από πλευρά των franchisees και με ποιον τρόπο την προκαλείτε;
Κ.Κ.: Εξέχουσα θέση στην δομή της εταιρείας μας καταλαμβάνει το τμήμα υποστήριξης δικτύου. Μια ομάδα ατόμων που καθημερινά βρίσκεται δίπλα στου συνεργάτες μας για να μοιραστεί οποιαδήποτε αγωνία τους ώστε μέσω αυτής της δυναμικής αλληλεπίδρασης να εξασφαλίσουμε την άρτια λειτουργία του δικτύου. Επεμβαίνουμε καθημερινά είτε με τηλεφωνική επικοινωνία είτε με συχνές επισκέψεις στα εκάστοτε καταστήματα με κύριο γνώμονα την διασφάλιση της ευημερίας του κάθε συνεργάτη μας ξεχωριστά ,ώστε να πρεσβεύει την κουλτούρα στον καφέ που έχει δημιουργήσει η ‘Coffee Island’ και να διατηρείται η ομοιογένεια σε όλη την έκταση του δικτύου. Στο να επιτευχθούν τα παραπάνω έχουν συμβάλει ουσιαστικά και η συνεχής εκπαίδευση που παρέχεται όπως και οι τακτές επισκέψεις ελέγχου. Ουσιαστικά, είναι ένα σύνολο ενεργειών που οχυρώνουν τον εκάστοτε συνεργάτη από κάθε σκοπιά αποσβένοντας σε μεγάλο βαθμό κάθε ενδεχόμενο επιχειρηματικό κίνδυνο.
F.S.: Είναι τελικά ένα δίκτυο franchise μια «οικογένεια»; Πόσο στενές πιστεύετε πως πρέπει να είναι οι σχέσεις των μελών μεταξύ τους; Ποια τα περιθώρια για ανεξάρτητες κινήσεις, αν υπάρχουν;
Κ.Κ.: Για την “Coffee Island” κάθε κατάστημα κατέχει εξίσου σημαντικό συντελεστή βαρύτητας και τυγχάνει της ίδιας αντιμετώπισης. Η εταιρεία μαζί με τα μέλη του δικτύου λειτουργεί όντως σαν «οικογένεια» με διακριτά όρια μένοντας πάντα αμερόληπτη και ακριβοδίκαιη απέναντι σε κάθε συνεργάτη της. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η δημιουργία άρρηκτων διαπροσωπικών σχέσεων όχι μόνο μεταξύ εταιρείας και μελών του δικτύου αλλά και των ίδιων των μελών μεταξύ τους ώστε να γίνεται ανταλλαγή απόψεων και να υπάρχει μία υγιής διαδραστική επικοινωνία με την εταιρεία η οποία αφουγκράζεται τις θέσεις των μελών της και δεν λειτουργεί δογματικά.
F.S.: Ποια θεωρείτε πως ήταν η πιο πετυχημένη ενέργεια της αλυσίδας μέσα στο 2014 και πως ανταποκρίθηκαν οι franchisees του δικτύου σε αυτή;
Κ.Κ.: Ανάμεσα σε ένα σημαντικό αριθμό στοχευμένων ενεργειών που έγιναν από την εταιρεία στην διάρκεια του 2014 σίγουρα ξεχωρίζει η αλλαγή στην αρχιτεκτονική δομή αλλά στο λογότυπο της εταιρείας. Η αλλαγή της εταιρικής μας ταυτότητας έγινε τη στιγμή που το δίκτυο των καταστημάτων μας «κάλπαζε». Η ανάγκη για τελειότητα ήταν αυτή που μας οδήγησε σε αυτή την κίνηση, καθώς ήταν αδύνατο να συμβιβαστούμε με κάτι που δεν μας κάλυπτε 100%. Παρουσιάσαμε ένα νέο λογότυπο, μια νέα επικοινωνιακή γλώσσα και ένα νέο αρχιτεκτονικό ύφος, τόσο στα καταστήματα, όσο και τις συσκευασίες των προϊόντων. Το φυτό, ο κόκκος, το ταξίδι, η σταγόνα, η φλόγα και το φλιτζάνι συνθέτουν το νέο λογότυπο, που με μοντέρνο σχεδιασμό και σημειολογική προσέγγιση ταξιδεύει τον καταναλωτή στα διάφορα στάδια δημιουργίας του καφέ και τελικά της Coffee Island. Ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία, το νέο αρχιτεκτονικό ύφος μετατρέπει τα καταστήματα σε μία ελκυστική συσκευασία του τελικού προϊόντος.
F.S.: Αν σας ρωτούσαν για ένα θετικό παράδειγμα καλών πρακτικών αντιπροσωπευτικό από το χώρο του franchising στην Ελλάδα, ποιο θα αναφέρατε;
Κ.Κ.: Στην Ελλάδα των δυσβάστακτων οικονομικών συνθηκών και της αβεβαιότητας της επόμενης ημέρας το franchise αποτέλεσε ισχυρό καταφύγιο για υγιή ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η σημαντική εξάπλωση δικτύων franchise σε διαφορετικούς τομείς της αγοράς αντικατοπτρίζουν την δυναμική μιας τέτοιας επιλογής καθώς επιτυγχάνεται η εξάλειψη σημαντικών επιχειρηματικών κινδύνων που ελλοχεύουν σε μία ατομική επιχειρηματική κίνηση. Η συνεχής υποστήριξη από άτομα εξειδικευμένα σε κάθε γνωστικό αντικείμενο καθώς και η εκ των προτέρων ενδελεχής χαρτογράφηση της αγοράς από την μητρική εταιρεία θέτουν βάσεις για άρτια και επικερδή λειτουργία αποτελώντας σε αρκετές περιπτώσεις θετικό παράδειγμα καλών πρακτικών.