
«Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν τα σημεία πώλησής τους μέσα από το σύστημα δικαιόχρησης – franchise, θα πρέπει να έχουν ένα ελκυστικό πακέτο παροχών για τους υποψήφιους επιχειρηματίες, ώστε να μπορούν από κοινού να λάβουν τα μέγιστα από μία ενδεχόμενη συνεργασία. Κατά την άποψή μας, δεν έχει νόημα να «ξεφυτρώνουν» καταστήματα χωρίς να υπάρχει ένα business plan και μία ουσιαστική μελέτη.
Η τάση έχει αρχίσει να φαίνεται έντονη, αλλά για να γίνει γεγονός, οι εταιρείες πρέπει να προσφέρουν μία πραγματική επιχειρηματική λύση στους franchisees. Το βασικό κριτήριο είναι οι ανάγκες των συνεργατών μας και η συνεχής στήριξή μας προς αυτούς», υποστηρίζει ο κ. Ευάγγελος Τσομάκης, Franchise Expansion & Business Services Manager της ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, στη συνέντευξη που έδωσε στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2024.
Τα τελευταία τρία χρόνια, η αύξηση του franchising στην Ελλάδα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε multi-unit και multi-brand franchisees, γεγονός που αποδεικνύει την αποδοτικότητα του θεσμού. Τι πρωτοβουλίες πρέπει να πάρουν οι εταιρείες, έτσι ώστε να ενδυναμώσουν ακόμα περισσότερο αυτή την τάση;
Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν τα σημεία πώλησής τους μέσα από το σύστημα δικαιόχρησης – franchise, θα πρέπει να έχουν ένα ελκυστικό πακέτο παροχών για τους υποψήφιους επιχειρηματίες, ώστε να μπορούν από κοινού να λάβουν τα μέγιστα από μία ενδεχόμενη συνεργασία. Κατά την άποψή μας, δεν έχει νόημα να «ξεφυτρώνουν» καταστήματα χωρίς να υπάρχει ένα business plan και μία ουσιαστική μελέτη.
Η τάση έχει αρχίσει να φαίνεται έντονη, αλλά για να γίνει γεγονός, οι εταιρείες πρέπει να προσφέρουν μία πραγματική επιχειρηματική λύση στους franchisees. Το βασικό κριτήριο είναι οι ανάγκες των συνεργατών μας και η συνεχής στήριξη μας προς αυτούς.
Κάθε περίοδος έχει και τις ευκαιρίες της και οι επενδυτές ελκύονται από ολοκληρωμένα επιχειρηματικά μοντέλα.
Πιο συγκεκριμένα, η ΑΒ υποστηρίζει τον νέο επιχειρηματία στο ξεκίνημα της επιχείρησής του αναλαμβάνοντας: την επιλογή κατάλληλου ακινήτου και όλη τη χρηματοοικονομική μελέτη για την υλοποίηση της επένδυσης, τη συνεννόηση για την εξασφάλιση του ακινήτου με σταθερό ενοίκιο, την αγορά του τεχνολογικού εξοπλισμού, την προμήθεια του εμπορεύματος που απαιτείται για να λειτουργήσει το κατάστημα, την εκπαίδευση του προσωπικού από εξειδικευμένα στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος, τη συνεχή υποστήριξη με συχνές επισκέψεις, αλλά και τηλεφωνικές επικοινωνίες έχοντας ως κοινό στόχο την ομαλή λειτουργία του καταστήματος, καθώς και την εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών μας. Ο υποψήφιος επιχειρηματίας θα πρέπει να διαθέτει ένα μικρό κεφάλαιο κίνησης.
Παράλληλα, αναλαμβάνει να αποπληρώσει την επένδυση κατά τη διάρκεια του συμβολαίου, καταβάλλοντας άτοκες μηνιαίες δόσεις, χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις.
Όλες οι αλυσίδες αντιμετωπίζουν προβλήματα εύρεσης ανθρώπινου δυναμικού. Ποια είναι η άποψή σας και πώς το αντιμετωπίζετε;
Ως ΑΒ Βασιλόπουλος, είμαστε ο 2ος μεγαλύτερος εργοδότης στην Ελλάδα, όμως, όπως οι υπόλοιπες ελληνικές επιχειρήσεις, αντιμετωπίζουμε σοβαρό θέμα στην εξεύρεση προσωπικού. Αυτή τη στιγμή έχουμε καταγράψει 300 κενές θέσεις εργασίας, ωστόσο πραγματοποιούμε τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να τις καλύψουμε. Γι’ αυτό τον λόγο επενδύουμε συνεχώς στους ανθρώπους μας.
Ο κλάδος των τροφίμων θα συνεχίσει να αποτελεί μία σταθερή αξία.
Ενδεικτικά για το 2023, έχουμε ήδη προσφέρει και συνεχίζουμε να προσφέρουμε 12 εκ. ευρώ σε παροχές για τους ανθρώπους μας, ενώ επενδύσαμε σε πάνω από 375 χιλιάδες ώρες εκπαίδευσης. Το σύνολο των παραπάνω έχει μάλιστα αποδώσει σημαντικά αποτελέσματα, αφού σύμφωνα με την «Έρευνα Δέσμευσης Συνεργατών 2023» το 87% των εργαζομένων μας κατέθεσε την πρόθεσή του να παραμείνει στην εταιρεία μας.
Επιπλέον, έχουμε μετατρέψει προς τα πάνω περισσότερες από 500 νέες συμβάσεις στους ανθρώπους μας, οι οποίες αυξάνουν τις εργατοώρες, επεκτείνοντας την ασφαλιστική κάλυψη σε όλους και προσφέροντας μισθό πάνω από τη συλλογική σύμβαση εργασίας, ενώ κάθε μήνα δίνουμε επιπλέον 51 ευρώ σε αγορές συνδυαστικά με 7% έκπτωση σε όλους.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2024;
Το 2024 αποτελεί ακόμα μία χρονιά πρόσκληση για το retail. Τόσο το χρηματοοικονομικό κλίμα, παγκοσμίως, όσο και η γεωπολιτική κατάσταση, γύρω μας, επηρεάζουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, την εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και την ψυχολογία του κοινού. Ο δικός μας ρόλος είναι να συνεχίσουμε να προσφέρουμε ποιότητα και ποικιλία στις καλύτερες τιμές της αγοράς.
Για να συμβεί αυτό είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση, ώστε να είμαστε δίπλα σε κάθε γειτονιά, χωριό και πόλη. Έτσι, και το 2024 θα συνεχίσουμε τη δυναμική ανάπτυξη του δικτύου franchise για να καλύψουμε τις ανάγκες των καταναλωτών σε κάθε σημείο της χώρας μας.