«Η αγορά δεν είναι κορεσμένη. Οι καλές προτάσεις θα έχουν πάντα χώρο στην αγορά. Σίγουρα, το κέρδος έχει συρρικνωθεί και τα δεδομένα αλλάζουν με γρήγορο ρυθμό. Ανάπτυξη μπορεί να υπάρξει με σωστές επιλογές σημείων και σωστό κόστος κατασκευής», αναφέρει ο κ. Χρήστος Κακαλής, Υπεύθυνος Ανάπτυξης της AROMA CAFFE, σε συνέντευξή του για το αφιέρωμα «Καφές-Snack & Franchising».
Πώς εκτιμάτε ότι θα εξελιχθεί το τοπίο στα επόμενα χρόνια, ποιες θα είναι οι σημαντικότερες διαφοροποιήσεις σε σχέση με τη σημερινή εικόνα;
Ο χώρος της εστίασης θα περάσει και από άλλες φάσεις και αλλαγές. Θα τεθούν εκτός λειτουργίας πολλά καταστήματα, γιατί δεν θα αντέξουν το κόστος συντήρησης. Η αγορά θα «κρατήσει», όσους έχουν κάτι να πουν, όσους παρουσιάζουν έντονα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά -σε όλα τα επίπεδα- του σύγχρονου καταστήματος καφέ-snack που θα ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες των εκπαιδευμένων πλέον καταναλωτών;
Σωστό σημείο, ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, συνέπεια στο ωράριο λειτουργίας, καλή σχέση ποιότητας-τιμής, όμορφη διακόσμηση που όμως συνάδει με τη λειτουργικότητα του καταστήματος.
Για εμάς ο καφές δεν είναι μια απλή καθημερινή συνήθεια, αλλά μια καθημερινή απόλαυση! Με αγάπη και γνώση δημιουργήσαμε το μοναδικό χαρμάνι “blend” που βρίσκει ο πελάτης στα καταστήματα του δικτύου.
Πώς επηρεάζουν το επιχειρηματικό μοντέλο και την κερδοφορία των καταστημάτων οι αλλαγές που φέρνουν πλατφόρμες όπως e-food;
Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες παραγγελιοληψίας στον κλάδο του καφέ-snack αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση. Προσφέρει οφέλη, καθώς οι αλυσίδες έχουν πρόσβαση σε μεγαλύτερο πελατολόγιο, αλλά υπάρχει μία ευρεία κατηγοριοποίηση με πολλά και διαφορετικά δίκτυα άλλων κατηγοριών (π.χ. με αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στο ethnic greek), με αποτέλεσμα να δημιουργείται συνωστισμός. Επίσης, υπάρχει υψηλή προμήθεια. Σίγουρα, χρειάζεται επανεξέταση.
Ποιες αλλαγές αναμένεται να επιφέρει η ανάπτυξη της τεχνολογίας και ποιες είναι οι αναγκαίες προσαρμογές από πλευράς των αλυσίδων ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές;
Η τεχνολογία μόνο καλό μπορεί να προσφέρει στη λειτουργία των καταστημάτων. Προσπαθούμε να την ενσωματώσουμε προς όφελος του δικτύου. Οι αλυσίδες, όπως και η AROMA CAFFE, προσπαθούν να μειώσουν το κόστος λειτουργίας, χωρίς να κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα, με σκοπό τη βιωσιμότητα.
Ποια είναι τα βασικά σημεία διαφοροποίησης της δική σας επιχειρηματικής πρότασης και με ποιες ενέργειες και στρατηγική το υποστηρίζετε, τόσο σε επίπεδο καταναλωτή όσο και σε επίπεδο franchisee;
Εμείς, προτείνουμε μικρούς χώρους λειτουργίας, με χαμηλό κόστος ενοικίου και σωστά επιλεγμένες τοποθεσίες, έπειτα από έρευνα αγοράς. Θέλουμε η AROMA CAFFE να διατηρήσει την επιτυχημένη της πορεία και μότο μας είναι η βιωσιμότητα. Για αυτό τον λόγο, παρέχουμε πολλούς κωδικούς προϊόντων. Εκτός από καφέδες, ροφήματα και σνακ, ο πελάτης στα καταστήματα της αλυσίδας βρίσκει pancakes, κρέπες, βάφλες, ζεστά σάντουιτς κ.λπ. Ακόμα, μας χαρακτηρίζει το γρήγορο delivery. Παραδίδουμε πάντα υψηλή ποιότητα, σε σωστούς χρόνους.
Τι θα συμβουλεύατε τους υποψήφιους franchisees που προγραμματίζουν να επενδύσουν στον χώρο καφέ – σνακ; Με ποια κριτήρια να επιλέξουν; Πού να προσανατολιστούν; Σε ώριμα δίκτυα ή νεοεισερχόμενα;
Το επιχειρείν ενέχει ρίσκο, αλλά και ευκαιρίες. Επομένως, ο υποψήφιος συνεργάτης – franchisee θα πρέπει να δώσει προσοχή στο κόστος επένδυσης, καθώς και στο προσωπικό του κέρδος.