
Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις του κλάδου των σούπερ μάρκετ είναι αυτές που βασίζονται στις υγιείς προσωπικές σχέσεις που αναπτύσσουν με τους καταναλωτές. Επιπλέον η διατήρηση των τιμών σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Κατερίνα Μαρκοπούλου / Διεύθυνση πωλήσεων της ΑRISTA SUPER MARKET
F.S.: Σε ποια σημεία πιστεύετε είναι σημαντικό να επιστήσει την προσοχή του ο υποψήφιος franchisee -πριν την τελική του επιλογή- όσον αφορά:
την περιοχή και το σημείο δραστηριοποίησης τα οικονομικά μεγέθη και τα συνολικά κεφάλαια που απαιτούνται τους επιχειρηματικούς στόχους που θέτει
την αλυσίδα με την οποία θα επιλέξει να συνεργαστεί
Κ.Μ.: Καθοριστικός παράγοντας πρέπει να είναι το σημείο δραστηριοποίησης. Ο ανταγωνισμός που υπάρχει και η πληθυσμιακή σύσταση της περιοχής που απευθύνεται. Σαφέστατα το δεύτερο κριτήριο θα πρέπει να είναι η αλυσίδα με την όποια θα επιλέξει να συνεργαστεί.
F.S.: Πώς μπορεί να λειτουργήσει ο franchisee με το δεδομένο των συνεχών εξαγορών; Υπάρχει κάποιου είδους «προστασία»;
Κ.Μ.: Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις του κλάδου μας είναι αυτές που βασίζονται στις υγιείς προσωπικές σχέσεις που αναπτύσσουν με τους καταναλωτές. Επιπλέον η διατήρηση των τιμών σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
F.S.: Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε να πληθαίνουν τα εξειδικευμένα παραδοσιακά παντοπωλεία, τα οποία κερδίζουν θέση στην καθημερινότητα των καταναλωτών για μικρές ή μεγαλύτερες αγορές. Πώς βλέπετε να εξελίσσεται αυτή η τάση -που φαίνεται να κερδίζει το δικό της μερίδιο στην αγορά- και σε ποιο βαθμό επηρεάζει την αγορά των s/m;
Κ.Μ.: Οι καταναλωτές έχουν την τάση τα τελευταία χρόνια να εγκαταλείπουν τα μεγάλα s/m και να στρέφονται σε μικρότερα . Σ’αυτό έχει συμβάλει σημαντικά η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος. Θέλουν να προμηθεύονται συγκεκριμένα προϊόντα, πολλές φορές επισκέπτονται το κατάστημα δυο φορές την εβδομάδα και δεν θέλουν να έχουν κόστος μετακίνησης. Λαμβάνοντας τα παραπάνω υποψιν σαφέστατα υπάρχει μέλλον.
F.S.: Ποιο θεωρείται πως θα είναι το αυριανό τοπίο στην αγορά των s/m και του λιανεμπορίου;
Κ.Μ.: Ο κόσμος έχει μεταβάλει σημαντικά τα καταναλωτικά του πρότυπα , σημαντικό μερίδιο, συνεχώς αυξανόμενο δείχνουν να έχουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Ο επιχειρηματίας που θα αποφασίσει να εισελθει στον χώρο θα πρέπει να λάβει σοβαρά υποψιν τον παραπάνω παράγοντα. θα πρέπει να επιλέξει την αλυσίδα που θα του παρέχει ποιοτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας,τα όποια ο καταναλωτής δεν μπορεί να βρει σε μη σηματοδοτημένα καταστήματα και δεν θα είναι ευθέως συγκρίσιμα με τις μεγάλες αλυσίδες του χώρου.