Teaser_mon_kulur-stathis-kai-thodoris-karadimas1

Είναι νέοι, αλλά διαθέτουν ιστορία μισού αιώνα. Μπορεί επίσης να είναι σύγχρονοι, αλλά παραμένουν παραδοσιακοί. Μέσα σε λίγα χρόνια έχουν δημιουργήσει μια εξαιρετικά ισχυρή αλυσίδα που ξέρει πώς να «ζυμώνει» την επιτυχία με το πιο νόστιμο και ποιοτικό κουλούρι και τον πιο γλυκόπιοτο καφέ της αγοράς.

Οι Στάθης και Θοδωρής Καραδήμας είναι τα δύο αδέρφια που βρίσκονται πίσω από την επιτυχία της Mon Kulur. Μυστικό της επιτυχίας; Η ποιότητα. Η αλυσίδα φροντίζει για την άριστη ποιότητα, τόσο σε επίπεδο πρώτων υλών, όσο και σε επίπεδο παροχών που προσφέρει στους συνεργάτες και στους πελάτες της. Γι’ αυτό δίνει ιδιαίτερη βάση στην εκπαίδευση.

Προτού ακόμη ξεκινήσει το franchising, είναι η πρώτη αλυσίδα στην Ελλάδα που δημιούργησε εκπαιδευτικό κέντρο, το οποίο αποτελεί «ζυμωτήριο» κάθε νέας ομάδας Mon Kulur. Είναι το μέρος, όπου οι νέοι συνεργάτες και ο franchisee ενώνουν τις δυνάμεις τους και αποκτούν τεχνικές γνώσεις για το πώς θα κάνουν καθημερινά χαρούμενους τους ουρανίσκους των εκατοντάδων…Mon Kulur-ιστών, αποκτώντας παράλληλα μια ενιαία εταιρική κουλτούρα.

Άλλωστε, όπως μας λένε τα δύο αδέρφια «η ομάδα πάντοτε χτίζεται διά της τριβής» και τα ιδρυτικά μέλη της αλυσίδας, ξέρουν πώς να δημιουργούν μια ισχυρή ομάδα!

Γιατί επιλέξατε να δημιουργήσετε εξ αρχής εκπαιδευτικό κέντρο;

Δημιουργήσαμε το εκπαιδευτικό μας κέντρο, προκειμένου να θέσουμε σε σωστές βάσεις το δίκτυο του franchise μας. Φέρνοντας το προσωπικό μας εκεί, φροντίζουμε ώστε αυτό ν’ αποκτήσει γνώσεις για κάθε ξεχωριστό «κομμάτι» της δουλειάς , όσον αφορά στις καθημερινές δραστηριότητες του καταστήματος. Ύστερα, διασφαλίζουμε ότι γίνονται οι αντίστοιχες δοκιμές με όλη την ομάδα σε σχέση με τις καθημερινές αυτές διεργασίες. Μάλιστα, για κάθε μαγαζί που ανοίγει, προηγούνται οι δοκιμές εκεί. Η πρακτική  αυτή εφαρμογή αφορά στη σωστή χρήση των προϊόντων, των υλικών, στην αποφυγή των λαθών, στην εκμάθηση του σωστού τρόπου για το καθετί και τέλος, στην εξυπηρέτηση. Με λίγα λόγια, εκπαιδεύουμε το προσωπικό μας σε όλο το εργαστηριακό κομμάτι, της παρασκευής του καφέ αλλά και της εξυπηρέτησης.

Ποιες πρακτικές δεξιότητες έχει αποκτήσει κάποιος έπειτα από την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα εργαστήριά σας;

Στόχο μας αποτελεί το να μεταδώσουμε τη γνώση μας σε κάποιον ο οποίος μπορεί για πρώτη φορά να έρχεται σε επαφή με τον χώρο της εξυπηρέτησης και της αρτοποιίας. Όταν αποχωρεί από την εκπαίδευση το προσωπικό μας, είναι σε θέση να γνωρίζει πώς να λειτουργήσει το κατάστημα και παράλληλα πώς να εξυπηρετεί τους πελάτες σωστά. Την ίδια στιγμή και με δεδομένο ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διαρκεί 15 ημέρες τόσο για το προσωπικό, όσο και για τον franchisee, τίθενται ήδη τα πρώτα θεμέλια ομαδικότητας για τη νέα ομάδα του Mon Kulur. Από εκεί κι έπειτα, σίγουρα ορισμένα πράγματα είναι θέμα εμπειρίας και κατακτώνται καλύτερα κατά τη διάρκεια της δουλειάς.

Τι προδιαγραφές έχετε θέσει στα εκπαιδευτικά σας κέντρα, ώστε να είστε σίγουροι για την ποιότητα και την ομοιομορφία της παραγωγής σας στο δίκτυο;

Ξεκινάμε από τα πολύ βασικά την εκπαίδευσή μας, εστιάζοντας σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την παραλαβή και τη διαχείριση των πρώτων υλών. Μας ενδιαφέρει πρωτίστως το προσωπικό μας να εξοικειώνεται με την πρώτη ύλη. Ύστερα κατευθύνουμε την εκπαίδευσή μας σε θέματα που αφορούν στην εξυπηρέτηση, σε θέματα συνέπειας, συμπεριφοράς και τοποθέτησης των προϊόντων μας στο κατάστημα. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς όταν ένας πελάτης έρθει σε ένα οποιοδήποτε Mon Kulur, σε όποιο μέρος της Αθήνας κι αν πάει, να φάει ακριβώς το ίδιο προϊόν και να πιει τον ίδιο ακριβώς καφέ. Αυτό διασφαλίζεται με την καλή γνώση των πρώτων υλών, την εκπαίδευση που γίνεται εκ του μηδενός και φυσικά από τα εγχειρίδια λειτουργίας που είναι σε θέση να συμβουλευτεί κανείς προκειμένου να δημιουργήσει το προϊόν στις προδιαγραφές που έχουμε θέσει. Στα εγχειρίδια είναι όλα καταγεγραμμένα. Τόσο οι χρόνοι παρασκευής, όσο και οι σωστές θερμοκρασίες στις οποίες πρέπει να ψήνονται τα προϊόντα. Επομένως, ακόμη κι αν υπάρχει κάτι που έχει διαφύγει σε κάποιον από το προσωπικό, μπορεί ανά πάσα στιγμή να συμβουλευτεί τα εγχειρίδια.

Πώς «χτίζετε» την εταιρική κουλτούρα των μελών της νέας ομάδας μέσα από το εκπαιδευτικό σας πρόγραμμα;

Η ομάδα πάντοτε χτίζεται διά της τριβής. Εξάλλου γι’ αυτό υπάρχει και το εκπαιδευτήριο, το οποίο είναι «απομονωμένο». Ακριβώς για τον λόγο ότι το προσωπικό πρέπει να έχει και να χτίσει την επικοινωνία μεταξύ του. Έχουμε αναπτύξει ήδη τόσο ισχυρή σχέση και ομαδικότητα μεταξύ μας, που όταν ένα νέο μέλος μπαίνει στα μαγαζιά μας αντιλαμβάνεται τον ισχυρό δεσμό και το ομαδικό κλίμα. Εμείς αγκαλιάζουμε οποιοδήποτε νέο μέλος μπαίνει στην οικογένειά μας. Από εκεί και πέρα, φυσικά παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και η χημεία που αναπτύσσεται μεταξύ του προσωπικού, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν καθορίζεται απόλυτα από εμάς. Συνήθως μετά την εκπαίδευση των 15 ημερών που προηγείται στο εκπαιδευτικό μας κέντρο, τα παιδιά φεύγουν ήδη ως ομάδα. Σε κάθε περίπτωση, μέσα από τη δουλειά, η ομάδα δένεται ακόμη περισσότερο. Αλλά το στοιχείο της ομαδικότητας είναι κάτι που έτσι κι αλλιώς, με τον καιρό γίνεται ακόμη πιο έντονο μέσ’ από τη δουλειά και την καθημερινή τριβή.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ

Επόμενο άρθρο»

«Προηγούμενο άρθρο

Προσθέστε το σχόλιό σας