Τις αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των ελλήνων καταναλωτών καταγράφει η έρευνα του ΙΕΛΚΑ και πιο συγκεκριμμένα σε ό,τι αφορά τις αγορές τροφίμων. Ενώ το 2012/2013 το ενδιαφέρον ήταν προσανατολισμένο στη μείωση των αγορών προς τα απολύτως απαραίτητα πλέον το 2013/2014 έχοντας κάνει αυτές τις μειώσεις προσανατολίζεται σε έξυπνες αγορές ώστε να εξοικονομήσει χρήματα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που έγινε σε δείγμα 2.000 καταναλωτών σε όλη την Ελλάδα, σήμερα επισκέπτονται περισσότερα καταστήματα, επιλέγουν μεγαλύτερες συσκευασίες και αγοράζουν τα απαραίτητα μετά από περισσότερες επισκέψεις.

Η μεγάλη πλειοψηφία -86%- κυνηγά τις προσφορές επώνυμων προϊόντων συγκριτικά με το παρελθόν. Επίσης συγκρίνει τις τιμές σε διαφορετικά προϊόντα. Τα σούπερ μάρκετ αναδεικνύονται σε προνομιακό χώρο αγορών μια και εκεί έχουν την ευχέρεια της σύγκρισης τιμών σε μεγάλο αριθμό διαφορετικών προϊόντων και όπου αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στη σύγκριση στο ράφι ή αξιοποιούν τα φυλλάδια προσφορών.

Οπωσδήποτε το internet είναι και αυτό ένας προνομιακός χώρος αγορών λόγω της μεγάλης ευκολίας σύγκρισης.

Το 76% προχωράει γενικά σε αγορές πιο φθηνών προϊόντων είτε επιλέγοντας φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις, περισσότερες προσφορές είτε μια άλλη «μάρκα».

Επιλέγονται γενικά "value for money" προϊόντα ενώ πηγαίνουν στην αγορά βάσει λίστας από το σπίτι και το 67% επιλέγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ευνοώντας τις αγορές από μεγάλα σούπερ μάρκετ.

Το 62% δηλώνει πως επισκέπτεται πάνω από ένα κατάστημα για να συγκρίνει τιμές και να αξιοποιήσει τις προσφορές. Παράλληλα οι καταναλωτές επιλέγουν να κάνουν περισσότερες αλλά με μικρότερο καλάθι επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ.

Επίσης το 77% δηλώνει πως έχει μειώσει το φαγητό απέξω και έχει αυξήσει το μαγείρεμα στο σπίτι αυξάνοντας συνεπώς και τις αγορές σε τρόφιμα.

Επόμενο άρθρο»

«Προηγούμενο άρθρο

Προσθέστε το σχόλιό σας