Teaser_deiktis

Άνοδο σημείωσε ο δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα σύμφωνα με σχετική έρευνα της Nielsen. Παράλληλα είναι εμφανείς οι αλλαγές που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση σε αγοραστικές συνήθειες και καναλωτικά πρότυπα.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της έρευνας ο παγκόσμιος δείκτης επανήλθε στα προ κρίσης επίπεδά του φτάνοντας τις 96 μονάδες. Ο δείκτης αυτός είναι ο υψηλότερος που έχει σημειωθεί από το πρώτο τρίμηνο του 2007. Σύμφωνα με την έρευνα οι 9 στις 10 χώρες με τον  χαμηλότερο δείκτη παγκοσμίως ανήκουν στην Ευρώπη, με την Κροατία, την Ιταλία και την Σλοβενία να βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, ο δείκτης αυξήθηκε κατά 8 μονάδες φτάνοντας τις 53 μονάδες.

Παρ’ όλη την βελτίωση του δείκτη, η ανησυχία για την εργασιακή ασφάλεια παραμένει για το 52% των ερωτώμενων η μεγαλύτερή τους ανησυχία, ενώ ακολουθείται σε ποσοστό 30% από την ανησυχία για την γενικότερη οικονομική συγκυρία. Ενδεικτικό είναι επίσης το γεγονός ότι 8 στους 10 εξακολουθούν να αμφιβάλουν για το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να ανακάμψει από την οικονομική ύφεση σύντομα, ενώ στην μεγάλη πλειοψηφία τους (79%) πιστεύουν ότι τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες  η γενικότερη οικονομική συγκυρία θα παραμείνει ως έχει.

Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα, που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το 27% των Ελλήνων εξακολουθεί να δηλώνει ότι το ξοδεύει για την κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ωστόσο το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό του πρώτου τριμήνου του 2013 κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες. Επίσης, παρ’ όλο που 3 στους 10 δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου διαθέσιμο εισόδημα, είναι προφανές, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ότι οι Έλληνες έχουν πλέον αρχίσει να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες, καθώς όλο και περισσότεροι έχουν αρχίσει να ισχυρίζονται ότι αποταμιεύουν περισσότερο ή διαθέτουν περισσότερα χρήματα για προσωπική ευχαρίστηση (π.χ. για διακοπές, αγορές νέων ρούχων κτλ).

Σε κάθε περίπτωση γεγονός παραμένει ότι οι Έλληνες καταναλωτές σε ποσοστό 80% έχουν αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες, έχοντας γίνει περισσότερο επιφυλακτικοί όσον αφορά στις δαπάνες τους. Το ποσοστό της Ελλάδας είναι το τρίτο υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έπειτα από την Ισπανία και την Πορτογαλία που σκοράρουν οριακά υψηλότερα με ποσοστό 81%.

Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι Έλληνες σε ποσοστό 74% δηλώνουν πως έχουν στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ενώ επίσης έχουν περιορίσει την διασκέδαση εκτός του σπιτιού σε ποσοστό 71%. 4 στους 10 δηλώνουν πως θα συνεχίσουν τις δύο παραπάνω ενέργειες ακόμη και μετά την βελτίωση των οικονομικών συνθηκών.

Επόμενο άρθρο»

«Προηγούμενο άρθρο

Προσθέστε το σχόλιό σας