Teaser_street-food

Το νέο παγκόσμιο φαινόμενο στην εστίαση ονομάζεται street food και δημιουργεί μια νέα πραγματικότητα και στην ελλαδική αγορά. Σύμφωνα με έρευνες, το 30% των καταναλωτών σε μια σύγχρονη πόλη δαπανεί κατά μέσο όρο 16€ σε street food εβδομαδιαίως, ενώ η μέση απόδειξη αγγίζει σταδιακά τα 5€. Πρόκειται για μία αγορά που διευρύνεται όλο και περισσότερο, διεισδύοντας βαθμιαία σε όλα τα κοινωνικά στρώματα και απευθυνόμενη σε όλες τις ηλικίες.

Χάρη στις πλούσιες επιλογές που παρουσιάζει το street food, οι καταναλωτές έχουν πλέον την ευκαιρία να δοκιμάσουν νέες γεύσεις και να γνωρίσουν νέες γαστρονομικές κουλτούρες, ανανεώνοντας συνεχώς τις γευστικές τους εμπειρίες. Τα δεδομένα αυτά επανακαθορίζουν το τοπίο της εστίασης, δημιουργώντας έναν νέο κόσμο ευκαιριών, αναφέρει σε άρθρο του ο κ. Παναγιώτης Ρουσόπουλος, Διευθύνων Εταίρος της THE FRANCHISE CO. που περιλαμβάνεται στο νέο τεύχος του Franchise Success.

Προαπαιτούμενα η ομιομορφία, η ποιότητα και η αποτελεσματική λειτουργία σε όλο το δίκτυο, διατηρώντας παράλληλα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ενός ευέλικτου μοντέλου.

Ο απολογισμός της τελευταίας τριετίας αναδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αλυσίδες street food. Όπως τονίζεται αφενός δεν έχουν καταφέρει να κατακτήσουν το μερίδιο που τους αναλογεί στη συνολική αγορά του franchising. Αφετέρου όπως έχει καταγραφεί η πλειονότητα των street food concepts που ξεκινούν το franchising είτε αδυνατούν να αναπτυχθούν, είτε αφού καταγράψουν έναν γρήγορο ρυθμό ανάπτυξης, παρουσιάζουν μια εξίσου θεαματική πτωτική πορεία.

Το άρθρο επικεντρώνεται σε 6 σημεία αναφορικά με τα αίτια αυτών των φαινομένων.

1. Απουσία σωστού επιχειρηματικού μοντέλου και έλλειμα στον τρόπο με τον οποίο η αλυσίδα διαφοροποιεί την αλυσίδα αξίας σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Επισημαίνονται η ανεπαρκής προετοιμασία, η έλλειψη εμπειρίας και καθοφήγησης από εξειδικευμένους συμβούλους κ.ά.

2. Αδυναμία επίτευξης οικονομιών κλίμακας, έτσι ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα σε επίπεδο κόστους και ο franchisee να απολαύσει τα οφέλη που προσφέρει ένα δίκτυο.

3. Αναποτελεσματική στρατιγική ανάπτυξης που δεν αξιοποιεί τα πλεονκτήματα της ευελιξίας, της αμεσότητας και του σταθερού χαμηλού κόστους.

4. Ανυπαρξία συστημάτων ελέγχου και αναποτελεσματική διαχείρηση της ρευστότητας.

5. Υπερεπένδυση πριν το άνοιγμα και ταυτόχρονα υποεκτίμηση της αρχική επένδυσης.

6. Απουσία δεξιοτήτων και management, συστημάτων, ασταθές επίπεδο εξυπηρέτησης κ.ά.

Επισημαίνεται πως η πλειονότητα των παθογενειών πηγάζει από την ανεπαρκή προετοιμασία και τον ενθουσιασμό για μια επιτυχία που μπορεί να οφείλεται είτε στο σημείο είτε στο ταλέντο του ιδρυτή της εταιρείας.

Τέλος τονίζεται πως η παρουσία ενός έμπειρου συμβούλου είναι καθοριστική για την επιτυχία μιας τέοιας προσπάθειας, προκειμένου ο χώρος του street food να μην χαρακτηρίζεται ως ο χώρος των χαμένων ευκαιριών.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο ΕΔΩ

«Προηγούμενο άρθρο

Προσθέστε το σχόλιό σας