Teaser_supermarket_fs56

Αγορά Σούπερ Μάρκετ & Franchising - Σημεία προσοχής και κριτήρια επιλογής

Ένας από τους πλέον δυναμικούς κλάδους της ελληνικής αγοράς -για τα δεδομένα της εγχώριας οικονομίας- αλλάζει και μαζί του αλλάζει και ο συνολικός χάρτης του λιανεμπορίου στη χώρα μας. Στο franchising -και στις σημερινές οικονομικές συνθήκες- ο κλάδος των τροφίμων μαζί με αυτόν της εστίασης εμφανίζεται από τους πλέον ανθεκτικούς και είναι -υπό προϋποθέσεις- από τους πλέον αποδοτικούς για τους υποψήφιους franchisees. Σε ποια σημεία θα πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους οι υποψήφιοι franchisees προκειμένου να επιτύχουν μια αμοιβαία επωφελή συνεργασία;

«Σε μια εποχή συνεχών αλλαγών και ανακατατάξεων, η κάθε επιχειρηματική κίνηση θα πρέπει να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή εξασφάλιση» τονίζει ο κ. Δημήτρης Παπαχρυσάνθου, Wholesale & Affiliate Retail Director της ΑΒ Βασιλόπουλος. «Με αυτό το δεδομένο, η εταιρεία μας προσφέρει στους μελλοντικούς συνεργάτες της τη δυνατότητα να συνδεθούν στενά με ένα ισχυρό εμπορικό όνομα, με μακροχρόνια αναγνώριση τόσο από την αγορά όσο και από τον ίδιο τον καταναλωτή».

Η φήμη της αλυσίδας, η επιλογή του σημείου, ο ανταγωνισμός, τα δημογραφικά στοιχεία της περιοχής είναι από τα πρώτα κριτήρια που πρέπει να ληφθούν υπόψη από τον υποψήφιο franchisee πριν την τελική επιλογή. Στη σωστή επιλογή της αλυσίδας επικεντρώνεται ο κ. Αντώνης Παπαδόπουλος, Υπεύθυνος Ανάπτυξης της αλυσίδας ΚΡΗΤΙΚΟΣ TOP MARKET. «Πρέπει να ελέγξει τη φήμη που έχει δημιουργήσει, κατά πόσο κοντά είναι μέσα στην αγορά βγάζοντας επίκαιρες προσφορές και ποιες είναι γενικά οι Παροχές Υπηρεσιών που προσφέρει στους Καταναλωτές καθώς και στους Συνεργάτες».

Η τελική απόφαση θα πρέπει να προκύπτει ως αποτέλεσμα μιας μελέτης πολλών παραγόντων που θα αποτελούν εχέγγυο για μία αποδοτική επένδυση, εξηγεί ο κ. Σταύρος Τόλιας, Διευθυντής Σχεδιασμού & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης Franchise της Μαρινόπουλος Α.Ε. «Το σημείο δραστηριοποίησης πρέπει να επιλεχθεί στρατηγικά μετά από επισταμένη μελέτη για την έκταση και την παρουσία του ανταγωνισμού σε αυτό. Αντιστοίχως, δημογραφικά και οικονομικά στοιχεία σχετικά με τους κατοίκους της εκάστοτε περιοχές, αποτελούν χρήσιμα δεδομένα στη χαρτογράφηση της υποψήφιας περιοχής δραστηριοποίησης. Θα πρέπει, στην ουσία, ο κάθε franchisee να γνωρίζει την ταυτότητα του καταναλωτικού  κοινού και την παρουσία του ανταγωνισμού».

Τη δική του οπτική σχετικά με την επιλογή του σημείου δραστηριοποίησης προσθέτει ο κ.  Α. Παπαδόπουλος της ΚΡΗΤΙΚΟΣ TOPMARKET, «Θα πρέπει η επιλογή να έχει κάποια κριτήρια τα οποία θα φέρουν την επιχειρηματική δραστηριότητα, πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου. Μερικά από τα κριτήρια είναι ότι το σημείο θα πρέπει να βρίσκεται σε κάποιο κεντρικό σημείο, να είναι σε μια λογική απόσταση από τον ανταγωνισμό, και να έχει χαμηλά λειτουργικά κόστη».

Αναφορικά με το σημείο δραστηριοποίησης η κα Κατερίνα Μαρκοπούλου, Διεύθυνση πωλήσεων της ΑRISTA SUPER MARKET, εξηγεί πως πρέπει να ληφθούν υπόψη «O ανταγωνισμός που υπάρχει και η πληθυσμιακή σύσταση της περιοχής που απευθύνεται».

Η τάση των εξειδικευμένων παραδοσιακών παντοπωλείων

Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε να πληθαίνουν τα εξειδικευμένα παραδοσιακά παντοπωλεία, τα οποία κερδίζουν θέση στην καθημερινότητα των καταναλωτών για μικρές ή μεγαλύτερες αγορές. Πώς βλέπουν οι αλυσίδες να εξελίσσεται αυτή η τάση -που φαίνεται να κερδίζει το δικό της μερίδιο στην αγορά- και σε ποιο βαθμό επηρεάζει την αγορά των s/m;

«Είναι αλήθεια ότι τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μία στροφή των καταναλωτών προς το «μπακάλικο της γειτονιάς» αναφέρει ο κ. Δ. Παπαχρυσάνθου από την ΑΒ Βασιλόπουλος. «Η ενασχόληση με τη μαγειρική, η ανάγκη του καταναλωτή για προσωπική επαφή και η αναζήτηση μεγαλύτερης ποικιλίας εξειδικευμένων προϊόντων είναι μερικές από τις τάσεις που έχουν φέρει τους καταναλωτές πιο κοντά στα παραδοσιακά καταστήματα τροφίμων».

Τη δική του οπτική προσθέτει ο κ. Α. Παπαδόπουλος από τα ΚΡΗΤΙΚΟΣ TOP MARKET «Τα παραδοσιακά παντοπωλεία θα παίρνουν όλο και περισσότερο μερίδιο από τα μεγάλα S/M λόγω του ότι τα μικρά σημεία έχουν άμεση επικοινωνία με τους πελάτες και κερδίζουν έτσι την εμπιστοσύνη τους και γιατί έχουν μικρότερη γκάμα προϊόντων με αποτέλεσμα να μην «παρασύρεται» ο πελάτης. Όλα τα παραπάνω σίγουρα επηρεάζουν τα μεγάλα S/M».

«Παρατηρούμε με ενδιαφέρον τη συγκεκριμένη τάση, όπως και οποιαδήποτε εξέλιξη στον κλάδο», συμπληρώνει ο κ. Σ. Τόλιας από τη Μαρινόπουλος Α.Ε. «Τα εξειδικευμένα παντοπωλεία, επιβεβαιώνουν τη «στροφή στην ελληνικότητα» που διέπει το σύνολο της ελληνικής αγοράς. Η εν λόγω τάση αναδείχθηκε από το περιβάλλον της κρίσης και βαίνει εξελισσόμενη». Ωστόσο, προσθέτει, «αποτελεί πεδίο αξιολόγησης και άμεσης αντίδρασης για εκείνους οι οποίοι δεν επένδυσαν στην παράδοση και στην τοπική παραγωγή».

Και όπως αναφέρει η κα Κ. Μαρκοπούλου από τα ARISTA SUPER MARKET «Οι καταναλωτές έχουν την τάση τα τελευταία χρόνια να εγκαταλείπουν τα μεγάλα s/m και να στρέφονται σε μικρότερα. Σ’αυτό έχει συμβάλει σημαντικά η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος.Θέλουν να προμηθεύονται συγκεκριμένα προϊόντα, πολλές φορές επισκέπτονται το κατάστημα δυο φορές την εβδομάδα και δεν θέλουν να έχουν κόστος μετακίνησης. Λαμβάνοντας τα παραπάνω υποψιν σαφέστατα υπάρχει μέλλον».

Το αφιέρωμα Αγορά Σούπερ Μάρκετ & Franchising περιλαμβάνεται στο τεύχος 56 Free Press του FRANCHISE SUCCESS / ξεφυλλίστε ΕΔΩ

Διαβάστε ολόκληρες τις συνεντεύξεις ΕΔΩ

Επόμενο άρθρο»

«Προηγούμενο άρθρο

Προσθέστε το σχόλιό σας