Η ετήσια έρευνα για την πορεία του franchising στην ελληνική αγορά αφορά τα έτη 1999 - 2012 και δημοσιεύεται στον ετήσιο οδηγό ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2013.

Η έρευνα που παρουσίαζεται για 15η συνεχόμενη χρονιά μας δείχνει πως και σε αυτούς τους καιρούς το franchising παρουσιάζει σημαντικά δείγματα αντίστασης στην κρίση εάν το συγκρίνουμε με τα ανεξάρτητα καταστήματα, παρόλα αυτά όμως έχει σίγουρα επηρεαστεί σημαντικά.

Η έρευνα έχει γίνει σε ένα δείγμα 441 αλυσίδων που αντιστοιχούν σε 13.771 σημεία πώλησης σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Οι αλυσίδες καλύπτουν πληθώρα κλάδων επιβεβαιώνοντας ότι το franchising αποτελεί εργαλείο ανάπτυξης και προόδου -υπο προϋποθέσεις- για το σύνολο της αγοράς.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας παρατηρείται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά σημαντική πτώση και μάλιστα με αυξητικό ρυθμό στο συνολικό αριθμό σημείων πωλήσεων των αλυσίδων franchise. Στα εταιρικά καταστήματα παρατηρούμε μια συνέχιση και ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης των δικτύων που προχώρησαν οι μεγάλες οργανωμένες αλυσίδες. Βασικές κινήσεις τους η δημιουργία ή η μετακίνηση εταιρικών καταστημάτων σε κεντρικές αγορές και σε υψηλότερης εμπορικότητας περιοχές, η εξαγορά  franchise καταστημάτων από franchisees με ταυτόχρονη εφαρμογή προγραμμάτων refranchising, καθώς και η ανάπτυξη νέων εμπορικών σημείων σε κλειστές αγορές. Αντίθετα, στο χώρο των franchise σημείων παρατηρείται έντονη επιτάχυνση του βαθμού συρρίκνωσης, όπου το 2012 διαμορφώνεται στο ποσοστό του -12,2% έναντι του -7,5% του 2011.

Τα αποτελέσματα αυτά οφείλονται κυρίως σε μικρά και πρόσφατα δημιουργηθέντα δίκτυα, τα οποία αφενός δεν έχουν ούτε δομημένο σύστημα franchise,  ούτε υποδομές και πόρους για να στηρίξουν το δίκτυο τους ή καλύτερα τους πρώτους franchisee τους. Επίσης η συρρίκνωση των franchise σημείων οφείλεται και στην ανατροπή των θεμελιωδών παραδοχών-μεγεθών, στις οποίες είχαν στηρίξει το επιχειρηματικό τους μοντέλο.

Δείτε και ξεφυλλίστε ΕΔΩ την έρευνα

Προσθέστε το σχόλιο σας