Την πρώτη θέση κατέλαβε η Αθήνα στην κατηγορία «προσιτές τιμές» του καταλόγου «Globe Shopper City Index - Europe», ενός νέου  ερευνητικού προγράμματος που εκπονεί ο βρετανικός φορέας «Economist Intelligence Unit»- EIU. Πρόκειται για κατάλογο ευρωπαϊκών προορισμών των «global shoppers», αυτών δηλαδή που ταξιδεύουν στο εξωτερικό με στόχο την αγορά καταναλωτικών αγαθών.

 Στη γενικότερη κατάταξη όμως, η Αθήνα πήρε τελικά τη 16η θέση στις προτιμήσεις, με το Λονδίνο να βρίσκεται στην πρώτη θέση και δυο ισπανικές πόλεις, τη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη στη δεύτερη.

Σύμφωνα με το Globe Shopper City Index - Europe, διερευνήθηκε η ελκυστικότητα της εικόνας 33 μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων όσον αφορά στα ψώνια των διεθνών ταξιδιωτών. Κάθε πόλη βαθμολογήθηκε με βάση 38 κριτήρια, που υπάγονται σε πέντε διαφορετικές κατηγορίες: καταστήματα, προσιτές τιμές, άνεση και εξυπηρέτηση, ξενοδοχεία και συγκοινωνίες, πολιτισμός και κλίμα.

Αυτό που επηρέασε αρνητικά τη βαθμολογία της Αθήνας στην έρευνα ήταν η κατηγορία "καταστήματα", καθώς οι καταναλωτές δεν την προτιμούν λόγω του ότι φοβούνται να έρθουν αντιμέτωποι με προϊόντα "μαϊμού".

Η γενική κατάταξη του «Globe Shopper City Index - Europe»

Η βαθμολογία δόθηκε με βάση μια κλίμακα 0-100, όπου 100 = άριστο περιβάλλον αγορών.

  • Λονδίνο   67,3
  • Μαδρίτη   και  Βαρκελώνη  67,1 
  • Παρίσι     65,5
  • Ρώμη     62,9
  • Βερολίνο   62,3
  • Λισσαβόνα   61,6
  • Άμστερνταμ   61,3
  • Πράγα   59,7
  • Βουδαπέστη   59,6
  • Μιλάνο   59,3  
  • Βιέννη   59,1  
  • Κων/πολη   58,4  
  • Δουβλίνο   57,6
  • Βρυξέλλες   56,8
  • Αθήνα     56,2
  • Μόναχο   55,5
  • Κοπεγχάγη   54,1
  • Μόσχα   53,9  
  • Στοκχόλμη  και Αμβούργο   53,4
  • Λυών   53,3
  • Μπρατισλάβα   52,3
  • Σόφια και Βουκουρέστι   52,2
  • Εδιμβούργο   51,5
  • Κίεβο   51,4
  • Βαρσοβία   50,9
  • Αγ. Πετρούπολη   49,1
  • Ελσίνκι   48,2
  • Βελιγράδι   43,6
  • Όσλο   43,1
  • Γενεύη   41