Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του Σελφ Σέρβις, οι επιχειρήσεις της οργανωμένης λιανικής και συγκεκριμμένα στελέχη των σούπερ μάρκετ, στέλνουν μήνυμα προς την κυβέρνηση ότι δεν σκοπεύουν να καταστούν προβληματικές, τονίζοντας ότι κάθε νέα επιβάρυνση στις τιμές των προϊόντων από την αύξηση του ΦΠΑ ή τις μετατάξεις προϊόντων από τους χαμηλούς σε υψηλότερους συντελεστές φορολόγησης, θα περνά αυτόματα στην κατανάλωση.

Όταν μια επιχείρηση λειτουργεί με καθαρή κερδοφορία 1 ή 2 ποσοστιαίων μονάδων είναι αδύνατο να απορροφήσει την αύξηση του ΦΠΑ κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, σχολιάζουν τα στελέχη του κλάδου, προσθέτοντας ότι «δεν πρόκειται ο κλάδος να οδηγηθεί σε ζημιές επειδή έτσι απλά το αποφάσισε η κυβέρνηση!».

Άλλοι παράγοντες του κλάδου τονίζουν ότι ακόμη κι αν οι λιανέμποροι από κοινού με τους προμηθευτές τους απορροφούσαν το σύνολο της αύξησης του ΦΠΑ, δεν θα ανακοπτόταν η πτωτική τάση του τζίρου, καθώς το κλίμα στην οικονομία παραμένει άσχημο.

Το πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα τονίζει πως στελέχη του κλάδου προειδοποιούν ότι «Όσο η κυβέρνηση επιμένει στην εύκολη λύση των άδικων αυξήσεων της έμμεσης φορολογίας και του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, και δεν δρομολογεί θεσμικές παρεμβάσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, τόσο η ψυχολογική διάθεση των παραγόντων της αγοράς θα επιδεινώνεται». Μάλιστα, επισημάνουν ότι μια δεύτερη ανάγνωση των συνεπειών που θα υπάρξουν από τη μετάταξη των τροφίμων στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι, ενδεχομένως, τα σούπερ μάρκετ θα μπορούσαν κατά κάποιο τρόπο να ευνοηθούν, αν όχι άμεσα σίγουρα μακροπρόθεσμα.
Γιατί; Διότι ο μέσος καταναλωτής, στρέφοντας ακόμη περισσότερο την προσοχή του στις χαμηλές τιμές, θα εγκατέλειπε εντελώς τα μικρά σημεία πώλησης προς όφελος των σούπερ μάρκετ.

Έτσι, ένα σημαντικό μέρος του λιανικού τζίρου της κλαδικής αγοράς θα μεταφερόταν από το μικρό στο μεγάλο λιανεμπόριο, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιαστούν τα «λουκέτα» στην αγορά... Σύμφωνα με εκτιμήσεις, σήμερα το 55% της αγοράς ελέγχεται από τα μεγάλα δίκτυα πωλήσεων και το υπόλοιπο 45% από τα διάσπαρτα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, τα μίνι μάρκετ, τους φούρνους και τα περίπτερα. Τυχόν νέα επιβάρυνση των τιμών στα τρόφιμα λόγω του ΦΠΑ θα αύξανε σε διάστημα ενός ή το πολύ δύο ετών τη συμμετοχή της οργανωμένης λιανικής στο σύνολο της αγοράς από το 55%, ίσως, στο 75%, φέρνοντας ασφυξία στο υπόλοιπο εμπόριο.

Διαβάστε ΕΔΩ το πλήρες κείμενο

Προσθέστε το σχόλιο σας