Teaser_franchisees-franchisor

Υπάρχει μια σημαντική αλλαγή τα τελευταία χρόνια στον χώρο του franchising. Η διαδικασία «πώλησης» franchise, η διαδικασία δηλαδή προσέλκυσης, εξεύρεσης, επιλογής και ένταξης franchisees στο δίκτυο έχει αλλάξει δραματικά. Τα παλαιότερα μοντέλα, όπου οι Franchisor επέλεγαν το να συμμετάσχουν σε μια έκθεση franchise ή να κάνουν μια αποσπασματική καταχώρηση σε ένα περιοδικό ή να ξεκινήσουν ένα digital πρόγραμμα προβολής δεν επαρκούν, δεν αποδίδουν. Μόνο το 3% των νέων franchisees προέρχεται από κλασικές προωθητικές ενέργειες, όπως αυτή της συμμετοχής σε μια έκθεση.

Η διαδικασία προσέλκυσης franchisee αλλά κι ενίσχυσης του brand τόσο σε υποψήφιους αλλά και σε υφιστάμενους franchisees, μόνο ως συνεχής και πολυεπίπεδη διαδικασία μπορεί να λειτουργήσει, που απευθύνεται τόσο εσωτερικά στο δίκτυο, όσο κι εξωτερικά, στην ευρύτερη επενδυτική αγορά.

Η διαδικασία προσέλκυσης franchisees απαιτεί την αξιοποίηση πολλαπλών εργαλείων που το καθένα από αυτά έχει διαφορετικό ρόλο κι όλα μαζί λειτουργούν σωρευτικά, διασφαλίζοντας θετικά αποτελέσματα.

Αποσπασματικές κινήσεις ευκαιριακού χαρακτήρα δεν λειτουργούν πλέον στην αγορά του franchising, εφόσον βέβαια το ζητούμενο είναι μια σταθερή, ποιοτική, αναπτυξιακή πορεία.

Η διαδικασία προσέλκυσης franchisees απαιτεί την αξιοποίηση πολλαπλών εργαλείων που το καθένα από αυτά έχει διαφορετικό ρόλο κι όλα μαζί λειτουργούν σωρευτικά, διασφαλίζοντας θετικά αποτελέσματα. Ειδικός περιοδικός τύπος, internet, εξειδικευμένα portal, discovery days, στοχευμένες δράσεις σε ειδικά κοινά, e-mail marketing, events, δικτυώσεις, προγράμματα επίτευξης συστάσεων, ad words, facebook campaigns, Instagram κ.ο.κ. Μια πληθώρα εργαλείων, διαφορετικής στόχευσης και ρόλου,  που όλα πρέπει να συγκλίνουν σε ένα μήνυμα, σε έναν σκοπό.

Η διαδικασία «πώλησης» franchise δεν μπορεί παρά να συνοδεύεται από μια ολοκληρωμένη στρατηγική ενδυνάμωσης του brand και διαχείρισης της φήμης. Και ταυτόχρονα να απαντά αποτελεσματικά στα θέλω και τα μπορώ των «κατάλληλων» υποψήφιων επενδυτών.

Η διαδικασία «πώλησης» franchise δεν μπορεί παρά να συνοδεύεται από μια ολοκληρωμένη στρατηγική ενδυνάμωσης του brand και διαχείρισης της φήμης. Και ταυτόχρονα να απαντά αποτελεσματικά στα θέλω και τα μπορώ των «κατάλληλων» υποψήφιων επενδυτών.

Είναι ιδιαίτερα αποκαρδιωτικό να διαπιστώνεις ότι ακόμη και τα πιο οργανωμένα συστήματα franchise υπολείπονται σημαντικά όσον αφορά στη συνολική στρατηγική επικοινωνίας τους. Αυτό δεν βλάπτει μόνο τις ίδιες τις αλυσίδες, καθώς κατά τη γνώμη μας δημιουργεί πρόβλημα και συνολικά στον θεσμό του franchising, μιας κι επιτρέπει στους οπορτουνιστές του χώρου, σ’ αυτούς που ψαρεύουν σε θολά νερά να κατακτούν μερίδιο από τους υποψήφιους franchisees, με αποτέλεσμα μετά από μια περίοδο να επιβεβαιωθούν ξανά τα ποσοστά για υψηλή θνησιμότητα των συστημάτων franchise στην ελληνική αγορά. Έχουμε βιώσει τα τελευταία χρόνια πολλές φορές αυτές τις παθογένειες όπως virtual franchise, «πωλήσεις» franchise χωρίς καν πιλοτική διαδικασία, κακέκτυπα αντίγραφα επιτυχημένων concepts, κατάρρευση ολόκληρων κατηγοριών μετά από ένα διάστημα ραγδαίας, αλλά χωρίς βάσεις, υποδομές, στρατηγική ανάπτυξης (donuts, σουβλάκια, φρέσκα γιαούρτια, αρώματα κ.ο.κ. ).

«Προηγούμενο άρθρο

Προσθέστε το σχόλιό σας