Teaser_thought_leadership_piece_-_global_tech

Πολλοί franchisors ενθουσιάζονται όταν αρχίζουν να εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους επενδυτές από το εξωτερικό και ονειρεύονται παγκόσμια ανάπτυξη και αναγνωρισιμότητα. Η διεθνής ανάπτυξη όμως δεν είναι μια απλή υπόθεση. Για να χαρακτηριστεί επιτυχημένη χρειάζεται αφοσίωση και κεφάλαιο καθώς επίσης και να γνωρίζει κανείς το ρίσκο που ενέχει μια τέτοια κίνηση.

Εξίσου σημαντικό είναι, προτού πάρετε μια τόσο μεγάλη απόφαση να απευθυνθείτε σε κάποιον εξειδικευμένο σύμβουλο franchising, ο οποίος θα σας καθοδηγήσει σωστά προκειμένου να οργανώσετε τα επόμενα βήματά σας για την επιτυχία.

Τι θα πρέπει λοιπόν να προσέξετε προτού ξεκινήσετε την διεθνή ανάπτυξη τoυ δικτύου σας;

1. Θα πρέπει να έχετε δημιουργήσει ένα κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο με συστήματα και διαδικασίες που έχουν αποδειχθεί επιτυχημένα σε πολλαπλές τοποθεσίες. Τα περισσότερα brands εξελίσσονται και βελτιώνονται με τον καιρό, αλλά αν ακόμα πειραματίζεστε με το μοντέλο της επιχείρησής σας, ή αν έχετε έναν μεγάλο αριθμό μη αποδοτικών franchisees, τότε μάλλον δεν είστε έτοιμοι να αναπτυχθείτε στο εξωτερικό.

2. Τα μέλη της βασικής σας ομάδας θα πρέπει να έχουν επαρκή πείρα και ωριμότητα προκειμένου να αλληλεπιδρούν σωστά με τους διεθνείς συνεργάτες σας. Μην υποτιμάτε τον χρόνο που θα χρειαστεί η ομάδα σας ώστε να υποστηρίξει αποτελεσματικά τους συνεργάτες σας σε μια άλλη χώρα.

3. Κάποιος από την ομάδα σας θα πρέπει να είναι ο κύριος αντιπρόσωπος σας σε θέματα επικοινωνίας με τους διεθνείς συνεργάτες σας, τόσο πριν την υπογραφή της συμφωνίας όσο και μετά. Για μια μικρή εταιρεία, το ρόλο αυτό συνήθως έχει ο CEO ή ο Πρόεδρος, κάποιος που διαχειρίζεται την τοπική επιχείρησή σας ή κάποιος που προσλήφθηκε αποκλειστικά για τη διεθνή ανάπτυξη και υποστήριξη. Όποιον κι αν επιλέξετε, θα πρέπει να έχει την απαραίτητη υπομονή και ευαισθησία ώστε να γεφυρώσει το χάσμα της διαφοράς ώρας, κουλτούρας και γλώσσας. Μην ξεχνάτε ότι κάθε αγορά έχει τις δικές τις ιδιαιτερότητες και απαιτήσεις γι’ αυτό και οι προσαρμογές του brand σας στην εκάστοτε χώρα είναι απαραίτητες προκειμένου να επιτύχετε. Το άτομο που θα αναλάβει λοιπόν τον παραπάνω ρόλο θα πρέπει να έχει την ικανότητα να κατανοεί τις ανάγκες της αγοράς και να μεταφέρει τους όρους και τις αποφάσεις της εταιρείας σας στον νέο σας συνεργάτη.

4. Αν θέλετε η διεθνής ανάπτυξη να γίνει σημαντικό κομμάτι της αναπτυξιακής σας στρατηγικής, θα πρέπει να προσθέσετε στην ομάδα σας κάποιον που θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στην αναγνώριση πιθανών αγορών και στην αναζήτηση νέων συνεργατών. Φυσικά, πάντα είναι πιθανό να προσελκύσετε τους κατάλληλους συνεργάτες μέσω των social media ή μέσω άλλων συνεργατών. Αλλά η διαδικασία της αξιολόγησης και της επισύναψης μιας συμφέρουσας συμφωνίας μπορεί να αποβεί μακροχρόνια και κοπιαστική.

5. Υπομονή. Οι διεθνείς συμφωνίες μπορούν να πάρουν πάνω από ένα χρόνο μέχρι να υπογραφούν και να υλοποιηθούν. Και η πίεση να γίνουν τα πράγματα πιο γρήγορα μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικά αποτελέσματα. Ακόμα κι αν πάρετε τα χρήματά σας προκαταβολικά, δεν αξίζει αν δεσμευθείτε σε μια μακροχρόνια συμφωνία με έναν συνεργάτη που μπορεί να προκαλέσει νομικά ή  λειτουργικά προβλήματα σε βάθος χρόνου.

6. Ετοιμαστείτε να επενδύσετε σημαντικό χρόνο και χρήμα προτού δείτε τις προσπάθειές σας για διεθνή ανάπτυξη να αποδίδουν. Το πιο πιθανό είναι τον πρώτο χρόνο να ξοδέψετε σημαντικό ποσό σε ταξίδια, συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις και έξοδα σχετικά με την δημιουργία συμφωνητικών και την κατοχύρωση σήματος.

«Προηγούμενο άρθρο

Προσθέστε το σχόλιό σας