Teaser_thumbnail-android-application-development-mistakes-that-you-should-avoid

Τα τελευταία χρόνια ακούμε πολλούς νέους ανθρώπους - και ειδικά γυναίκες να απολογούνται στον χώρο της δουλειάς τους, ακόμα κι αν δεν έχουν κάνει κάποιο λάθος. Μπορεί να είναι μια λέξη που λέμε αυθόρμητα, αλλά παράλληλα είναι και μια συνήθεια που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνη. Ο λόγος; Επηρεάζει τον τρόπο που βλέπουν οι νέοι επαγγελματίες τον εαυτό τους και μπορεί ακόμα και να τους κρατήσει πίσω επαγγελματικά.

Το να απολογείται κανείς συνεχώς χωρίς λόγο μπορεί να κάνει κακό στον επαγγελματικό του εαυτό. Γιατί; Γιατί είναι άδικο προς τον εαυτό του και επίσης μπορεί να αποδυναμώσει τη δύναμη του λόγου του όταν πραγματικά κάνει κάτι λάθος. Αν ένας εργαζόμενος απολογείται συνεχώς, είναι πιθανό να σταματήσουν να τον παίρνουν στα σοβαρά οι συνάδελφοί του και ο ίδιος να γίνει κουραστικός.

Σίγουρα η πλειοψηφία των εργαζομένων έχει χρησιμοποιήσει στο παρελθόν λέξη «συγνώμη» ως μια εύκολη λύση. Μερικές φορές, το να βιαστούμε να παραδεχθούμε ένα λάθος μας βοηθάει και να το παραβλέψουμε.  Γιατί θεωρούμε ότι αν απολογηθούμε θα επανορθώσουμε άμεσα. Πολλοί μάλιστα λένε «συγνώμη», θεωρώντας ότι έτσι λύθηκε το πρόβλημα. Αυτό όμως δεν ισχύει.

Τα πιθανά μειονεκτήματα της συγνώμης δημιουργούν κάποια σημαντικά ερωτήματα. Πως πρέπει να φερθούμε λοιπόν εάν κάνουμε ένα λάθος κα πότε πρέπει πραγματικά να ζητήσουμε συγνώμη;

1. Αντί για συγνώμη, προτείνετε μια λύση

Αν χειριστήκατε με λάθος τρόπο μια δουλειά που σας αναθέσανε, μπορείτε να δώσετε μια λύση για την αντιμετώπιση του λάθους σας. Αν, για παράδειγμα, στείλατε ένα ελλιπές email σε κάποιον σημαντικό πελάτη και θα πρέπει να του ξαναστείλετε, αφήστε στην άκρη το γνωστό «Σας ζητώ συγνώμη αλλά ξέχασα κάτι». Περάστε κατ’ ευθείαν στο θέμα ξεκινώντας με την φράση «στο προηγούμενο μήνυμα δεν συμπεριέλαβα το τάδε. Εδώ είναι τα συμπληρωματικά στοιχεία». Έτσι, δεν παραδέχεστε το λάθος σας και παράλληλα διορθώνετε το πρόβλημα απλά και γρήγορα.

Επίσης, εάν ο εργοδότης σας παρατήρησε το λάθος σας και τώρα πρέπει να το διορθώσετε, αντί να πείτε «συγνώμη που το ξέχασα» μπορείτε να πείτε «έχετε δίκιο, παρέλειψα το τάδε και θα το στείλω τώρα». Με αυτό τον τρόπο θα δείξετε τον επαγγελματισμό και την αυτοπεποίθησή σας και θα φανεί ότι θα κάνετε ότι χρειάζεται για να προχωρήσει σωστά μια δουλειά. Όσο πιο γρήγορα αντιμετωπίσετε το λάθος σας, τόσο πιο επαγγελματίας θα φανείτε.

Έρευνα του 2010 από το πανεπιστήμιο Humbolt State έδειξε ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας μιας επιτυχημένης απολογίας είναι να δείξει κανείς κατανόηση, κάτι που συνήθως παίρνει χρόνο. Αυτοί που ζητάνε συγνώμη γρήγορα, δίνουν την εντύπωση ότι δεν έχουν σκεφτεί καλά τις συνέπειες των πράξεών τους. Αποδείξτε ότι η συγνώμη σας δεν είναι ο εύκολος δρόμος για να αποφύγετε το πρόβλημα, συζητώντας γιατί το λάθος σας ήταν σοβαρό και πως θα το διορθώσετε.

2. Δείξτε ευγνωμοσύνη αντί για μεταμέλεια

Ας υποθέσουμε ότι έχετε αργήσει σε ένα meeting. Το πρώτο που θα σκεφτείτε είναι να ζητήσετε συγνώμη. Είναι όμως προτιμότερο να ευχαριστήσετε τους συναδέλφους σας για την υπομονή τους. Το να δείξει κανείς ευγνωμοσύνη αλλάζει εντελώς τον τόνο που δίνει όταν μπαίνει σε μια αίθουσα ή όταν ξεκινάει μια κουβέντα. Με αυτό τον τρόπο αναγνωρίζετε το πρόβλημα αλλά δημιουργείτε ένα θετικό κλίμα για την συνέχεια.

Το να λέτε «ευχαριστώ» δείχνει ότι σέβεστε τους συναδέλφους σας και τον χρόνο τους αλλά δεν σας παρουσιάζει επικριτικό απέναντι στον εαυτό σας. Η συγνώμη μπορεί να επηρεάσει το πως σας βλέπουν  οι άλλοι ή ακόμα και το πως βλέπετε εσείς τον εαυτό σας. Έρευνα του Ohio State University επιβεβαιώνει κάτι που μάλλον ήδη ξέρουμε: η χαμηλή αυτοπεποίθηση έχει αρνητικές επιπτώσεις στους νέους επαγγελματίες και τους στόχους που θέτουν . Αν θεωρείτε ότι δεν κάνετε καλά τη δουλειά σας, πάντα θα στοχεύετε χαμηλά.

3. «Κλείστε» το ζήτημα με μια ειλικρινή απολογία

Σε κάποιες περιπτώσεις η απολογία είναι απαραίτητη. Για να καταλάβετε πότε είναι πραγματικά η στιγμή για να απολογηθείτε, αναρωτηθείτε αν κάνατε την πιο συνειδητή επιλογή, βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να αντιμετωπίσετε το λάθος σας και σκεφτείτε αν πραγματικά πιστεύετε ότι οφείλετε μια συγνώμη. Αυτή είναι η μοναδική μέθοδος για να ζυγίσετε το κατά πόσον θα πρέπει να απολογηθείτε. Η ειλικρίνεια αυτή είναι απαραίτητη για μια πραγματική απολογία και χωρίς αυτή η συγνώμη δεν έχει νόημα. Η  σκεπτικότητά σας θα σας βοηθήσει να αποφασίσετε συνειδητά για το εάν πρέπει να ζήτησε συγνώμη και οι συνάδελφοί σας θα ξέρουν ότι το εννοείτε.

Αν κάνετε συνειδητές επιλογές και αποφασίζετε με λογικά επιχειρήματα, δεν υπάρχει λόγος να απολογείστε. Και αν κάνετε ένα λάθος και θεωρείτε ότι η συγνώμη σας είναι απαραίτητη, τότε η απολογία σας θα αξίζει πραγματικά.

Επόμενο άρθρο»

«Προηγούμενο άρθρο

Προσθέστε το σχόλιό σας