Teaser_supermarket-507295_1920

Νέα έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη τη χώρα αποκαλύπτει τι επιλέγουν οι Έλληνες στα super markets.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πλειοψηφία προτιμά επώνυμα προϊόντα λόγω και της σημαντικής εξοικονόμησης από τις προσφορές, όμως παράλληλα ένα ποσοστό 58% θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι εξίσου ποιοτικά σε σχέση με τα αντίστοιχα επώνυμα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ 2017/2018, το ελληνικό καταναλωτικό κοινό έχει ωριμάσει σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με τη χρήση και επιλογή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, αλλά συνεχίζει να επιλέγει κυρίως προϊόντα από επώνυμες «μάρκες».

Τα διαθέσιμα στοιχεία πωλήσεων-μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να καταγράφουν μία σταθεροποίηση της διείσδυσης τους στην ελληνική αγορά ως ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων (άλλωστε το ποσοστό των πωλήσεων των συγκεκριμένων προϊόντων σε σχέση με το σύνολο παραμένει αρκετά μακριά από τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους), παρ' όλα αυτά τα ποιοτικά στοιχεία της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ δείχνουν ότι πλέον τα προϊόντα αυτά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του αγοραστικού κοινού, αλλά και της εικόνας των αλυσίδων σουπερμάρκετ.

Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των καταναλωτών (62%) θεωρεί ανώτερα ποιοτικά τα επώνυμα προϊόντα, με 1 στους 2 καταναλωτές να δηλώνει ότι είναι πάντα καλύτερα. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη έχουν παίξει και οι πολλές και έντονες προσφορές που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια στην ελληνική αγορά, με τις οποίες τα επώνυμα προϊόντα προσφέρονται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές ακόμα και σε σχέση με τις φθηνότερες επιλογές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Επίσης, χαρακτηριστική είναι η προτίμηση των καταναλωτών στις προσφορές επώνυμων προιόντων, καθώς το 57% τις επιλέγει παρά τη χαμηλότερη τιμή που παρουσιάζουν τα ποριόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν έχουν διείσδυση στα ελληνικά σπίτια. Το 43% των καταναλωτών δηλώνει ότι τα εν λόγω προϊόντα αποτελούν κύριο παράγοντα για την επιλογή αλυσίδας σουπερμάρκετ.

Τέλος, φαίνεται πως η ποιοτική εικόνα των προϊόντων αυτών έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (58%) θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι εξίσου ποιοτικά σε σχέση με τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα.

Πρόκειται για ένα αποτέλεσμα από την μακροχρόνια επένδυση των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ σε συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς, η οποία έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες λιανεμπορίου να παρουσιάσουν δικές τους σειρές προϊόντων με ξεχωριστή ταυτότητα και ποιοτικά τοπικά ελληνικά προϊόντα.

Πηγή: naftemporiki.gr

Επόμενο άρθρο»

«Προηγούμενο άρθρο

Προσθέστε το σχόλιό σας